۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
با انتخاب های اخیر

کفاشیان مجبور به خودزنی شده است؟

آنچه مسلم است علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال تنهاتر از گذشته شده و افرادی که در ماه های اخیر جزو مخالفان و منتقدان او بوده اند، حالا در انتظار اجرای سناریویی هستند که پایانش باید رفتن وی از فدراسیون فوتبال باشد.
کد خبر : ۲۲۴۸۵۵
کفاشیان مجبور به خودزنی شده است؟
صراط: انتخاب‌هایی که در فدراسیون فوتبال صورت گرفته بیشتر از هر چیز رئیس این فدراسیون را به سمت گوشه رینگ هدایت خواهد کرد تا «زدن» او برای مخالفانش آسانتر از گذشته شود و سناریوی نوشته شده به اجرا درآید!

در حالی که کمتر از دو سال دیگر به پایان دوره چهار ساله دوم ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال باقی مانده است، از ماه‌ها پیش تلاش برخی گروه‌ها برای کنار گذاشتن وی از این سمت آغاز شد و با درگیری‌هایی که بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بوجود آمد این روند حرکت سریعتری به خود گرفت.

تغییراتی که پس از برگزاری مجمع عادی فدراسیون فوتبال صورت گرفت در همین راستا بود و کنار گذاشتن فریده شجاعی و هادی آیت اللهی هم نشان داد که کفاشیان به سازش با وزارت ورزش نزدیک شده و در همین رابطه چند مدیر مورد اعتماد و نزدیک به خود را کنار گذاشت.

کنار گذاشتن مهدی محمدنبی از دبیرکلی فدراسیون فوتبال گام بعدی تغییرات در فدراسیون فوتبال بود که بیشتر از گذشته علی کفاشیان را «تنها» و فرصت را برای جولان بیشتر مخالفانش فراهم می کرد. رئیس فدراسیون فوتبال که ناکامی در رده های پایه را با امید به موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا پشت سرگذاشت، حالا که تیم ملی نتوانست موفقیتی در این رویداد بدست بیاورد با فشار بیشتری نسبت به گذشته به کارش ادامه می دهد.

علی کفاشیان که نشان داده در مواقع حساس می تواند تصمیماتی بگیرد که بازی را به سود خودش تمام کند، این بار به گوشه رینگ هدایت شده و منتظر حرکت بعدی مخالفان و منتقدانش است تا تصمیم جدیدی بگیرد.

در حالی که علیرضا اسدی به عنوان یک چهره فوتبالی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال انتخاب و مشغول به کار شده است اما واضح است که او خارج از اختیارات علی کفاشیان وارد فدراسیون فوتبال شده و افرادی دیگر خواسته اند تا اسدی به عنوان جانشین نبی کارش را آغاز کند.

حالا یک اتفاق و انتخاب دیگر علی کفاشیان را تنهاتر از گذشته کرده است. محمود اسلامیان در شرایطی به عنوان سرپرست نایب رئیسی فدراسیون فوتبال انتخاب شده که سابقه فوتبالی و ورزشی زیادی ندارد و بیشتر یک مدیر توانمند اقتصادی است. او رابطه بسیار خوبی با مهدی تاج و محمدرضا ساکت در سازمان لیگ دارد و پیش از این در هیات مدیره باشگاه سپاهان هم فعالیت کرده است.

این تغییرات در شرایطی پیرامون فدراسیون فوتبال رخ می دهد که گمانه زنی ها از شدت گرفتن برخی فشارها به علی کفاشیان برای کناره گیری از فدراسیون فوتبال حکایت دارد. به نظر می رسد مردان اصفهانی پایتخت نشین یکی یکی از راه می رسند و مسئولیت های تاثیرگذار فوتبال را در اختیار می گیرند. حالا سازمان لیگ در اختیار دو مرد اصفهانی است و فدراسیون فوتبال هم از حضور مدیران اصفهانی بی نصیب نمانده و شاید در آینده نصیب بیشتری هم ببرد!

آنچه مسلم است علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال تنهاتر از گذشته شده و افرادی که در ماه های اخیر جزو مخالفان و منتقدان او بوده اند، حالا در انتظار اجرای سناریویی هستند که پایانش باید رفتن وی از فدراسیون فوتبال باشد. آیا نرمش هایی که طی هفته های اخیر از سوی برخی مدیران فوتبالی با وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته در این تغییرات تاثیرگذار است؟
منبع: مهر