۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

بانوی جنجالی از وزیر مردودی روحانی چه می‌خواست؟ +تصاویر

پس از دیدار عارف با کلاودیا روت، نایب رئیس مجلس آلمان، وی این بار به همراه هیأتی چهارم بهمن با محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران دیدار و گفت وگو کرد.
کد خبر : ۲۲۴۸۷۹
صراط: خانم کلاودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان به همراه هیأتی چهارم بهمن با دکترمحمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران دیدار و گفت وگو کرد.

نیلی در این دیدار با اشاره به برگزاری هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس تهران سابقه دانشگاه تهران را بیش از ۸۰سال عنوان کرد و گفت: سابقه دانشگاه به تأسیس دارالفنون برمی‌گردد.

نیلی در این دیدار با اشاره به اینکه دیپلماسی علمی و فرهنگی بهترین نوع دیپلماسی و موجب نزدیک شدن بیشتر کشورها به هم می‌شود گفت: دانشگاه تهران دانشگاه بزرگ و با سابقه‌ای است و زمینه‌های بسیاری برای همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه های آلمان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه تهران آب، محیط زیست و انرژی را از جمله زمینه‌های مورد علاقه دانشگاه تهران برای همکاری با دانشگاه آلمان عنوان کرد.

نیلی با اشاره به وجود مؤسسات معتبر متعدد در دانشگاه تهران گفت: وجود این مؤسسات خود می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری دوجانبه باشد.

نایب رئیس مجلس آلمان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه تهران گفت: باید از ارتباطات علمی و دانشگاهی برای گشودن درها و پنجره‌های بسته بین کشورها باز شود.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره تبادل دانشجو ؛برنامه‌های مشترک و کارهای تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های آلمان بحث و تبادل نظر کردند. این هیأت همچنین از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران بازدید کردند.

کلاودیا روت، نایب رئیس مجلس آلمان، از اعضای اصلی حزب سبز این کشور است. این حرب در موضعی گستاخانه نسبت به وقایع پس از انتخابات سال 88 و بعد از آن و حصر سران فتنه، موضع افراطی در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است.

وی پیش از این با عارف،‌ رئیس بنیاد ایرانیان دیدار کرد که این دیدار با واکنش‌هایی همراه بود.

بر اساس شنیده ها نایب رئیس مجلس آلمان در این دیدار خواستار دیدار خصوصی و بی واسطه با دانشجویان می شود که مورد موافقت نیلی واقع می شود.

همچنین شنیده شده محتوای صحبت های وی درباره فضای امنیتی در ایران و فتنه سال 88 و محک شرایط برای استفاده از پتانسیل دانشگاه در انتخابات سال آینده می باشد.

نظرات بینندگان
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
۲۸
۱۹
خوب معلومه دیگه.درپس پرده برعلیه ملت ونظام ایران توطئه می کنند.