۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

مشایی این روزها کجاست و چه می‌کند؟

مشایی هیچ جایی نرفته و خیال همه باید راحت باشد؛ احتمال دارد او در اتاق کناری محل مراسم افتتاح سایت بوده باشد یا چند کیلومتر آن طرف‌تر در نور با خانواده‌اش به گردش می‌پردازد.
کد خبر : ۲۲۵۲۷۱
صراط: روزنامه آرمان درباره وضعیت این روزهای اسفندیار رحیم مشایی نوشت «او کجاست؟ در آخرین اتاق ساختمان ولنجک که کسی اجازه ورود به آن ندارد یا در مازندران؟ هیچ‌کس خبر ندارد او کجاست. البته محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان به مشایی در دولت‌های نهم و دهم به علاوه خانواده او می‌دانند که مشایی کجاست و چه می‌کند. او هست و نباید نگران نبودنش بود.

او همان بود که حلقه‌ها را مشخص می‌کرد و امروز خود در گوشه غیرعیان حلقه نخست است. سایت متین نیوز که برخی اخبار منتشرشده‌اش تکذیب می‌شود هم اخیراً نوشته که در حاشیه روز گذشته مراسم افتتاح سایت شخصی محمود احمدی‌نژاد، شخصی گفت: «در نبود جناب مهندس مشایی شاگرد اول شما این مراسم لطفی ندارد» که احمدی‌نژاد در واکنشی سرد به این موضوع خطاب به وی گفت: «از این پس مشایی هرگز دیگر در مجامع ما حضور پیدا نخواهد کرد.» مشایی هیچ جایی نرفته و خیال همه باید راحت باشد؛ احتمال دارد او در اتاق کناری محل مراسم افتتاح سایت بوده باشد یا چند کیلومتر آن طرف‌تر در نور با خانواده‌اش به گردش می‌پردازد. او نیست اما هست.»

به نوشته این روزنامه، «دو گمانه می‌توان برای این سکوت متصور شد؛ یک گمانه که به واقعیت بیشتر نزدیک است، تصور او مبنی بر کمتر پرداخته شدن به تخلفات دولتمردان سابق است بدین معنا که شاید او فکر می‌کند با حضورش در صحنه علنی نگاه‌های بیشتری به سمت عملکرد آن دولت می‌رود اما در صورت تداوم غیبتش همان حلقه سوم در مظان اتهام قرار می‌گیرد و یاران حلقه دوم که برای او و احمدی‌نژاد عزیز هستند در حاشیه امن باقی می‌مانند.

گمانه دوم هم این است که برای حضور یاران احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس و شاید هم برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 حضور مشایی در عرصه عمومی ممکن است حاشیه‌ساز شود و اظهارنظر یا عملکردی از جانب مشایی سبب کاهش آرا شود.

مشایی بسیار باهوش است و هیچ‌کس تردیدی در آن ندارد. مشایی می‌داند که جداشدن او از احمدی‌نژاد یک طنز غیرواقعی سیاسی است چون حتی ارتباط خانوادگی مانع این گسست می‌شود. او کسی نیست که از ازدواج پسرش با دختر احمدی‌نژاد برنامه داشته باشد. مشایی بسیار با برنامه عمل کرد و ارتباطش نه‌تنها متلاطم نشد بلکه مستحکم‌تر از حد تصورش هم شد به نحوی که بسیاری رفتار و گفتار احمدی‌نژاد را آموخته از مشایی می‌دانند. او هست اما نیست و بر هیچ‌کس هم هویدا نیست که چه زمانی پروژه حضور در عرصه علنی مشایی رقم خواهد خورد؛ تنها مشخص است که نباید انتظار آغاز این پروژه را در آینده نزدیک داشت.»
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز