۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲

یونسی: خطر، حذف جریان رقیب است

رقابت سالم و مثبت بین اقوام لازم است به شرط آنکه منجر به نزاع و درگیری نشود.در جمهوری اسلامی همواره دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب وجود داشته‌اند که خطری برای نظام نبودند. خطر آن است که یک جریان سیاسی، جریان رقیب را حذف کند و دیگر رقابتی وجود نداشته باشد.
کد خبر : ۲۲۵۵۷۲
صراط: دستیار رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها تصریح کرد که ما باید همدیگر را تحمل نماییم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

حجت‌الاسلام " علی یونسی" در جمع مردم شهرستان بوئین میاندشت با تبریک ایام دهه فجر، افزود:‌این روزها، ایام جشن ملی است. روزهای پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی است. این پیروزی یک معجزه تاریخی بود. تحولات بزرگی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست و اجتماع صورت گرفت که بیشتر شما در این تحولات نقش داشته‌اید.

وی اضافه کرد: امام راحل در مقابل استکبار می‌فرمود، شما اگر بخوانید برای ما مزاحمتی ایجاد کنید و سوء قصد داشته باشید، ما انرژی متراکم جهان اسلام را منفجر خواهیم کرد. آن انرژی متارکم همین انقلاب‌ها و تحولات اخیر جهان اسلام بود، البته دشمن زود متوجه شد که باید این انرژی متراکم را منحرف نموده و بر علیه خود مسلمانان بکار گیرد.

یونسی ادامه داد: آنها بدین منظور، دست به تولید گروه‌های تندرو و جعلی زدند. این جریان‌های تندرو بلا و معضل جهان اسلام شده‌اند. آنها طالبان و داعش را به وجود آوردند، اما طولی نکشید که برای خودشان دردسر شده است. البته هدف اصلی آنان ایجاد دردسر برای ما بود که به لطف خدا کمتر موفق شدند و امروز جمهوری اسلامی الگوی مناسبی برای امنیت است.

دستیار رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها به وجود تنوع قومی در شهرستان بوئین میاندشت اشاره کرد و اظهارداشت: اقوام متعدد در اینجا با هم زندگی می‌کنند، هیچ مشکلی ندارند، البته رقابت محلی دارند که این نوع رقابت در حد معقول، بد نیست زیرا رقابت سالم برای رشد جامعه لازم است، اما اگر مدییرت و کنترل نشود شاید به خصومت تبدیل شود، که این امر ناپسند و مضر است.

وی تاکید کرد:‌ رقابت سالم و مثبت بین اقوام لازم است به شرط آنکه منجر به نزاع و درگیری نشود.در جمهوری اسلامی همواره دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب وجود داشته‌اند که خطری برای نظام نبودند. خطر آن است که یک جریان سیاسی، جریان رقیب را حذف کند و دیگر رقابتی وجود نداشته باشد. خطر آن است که گروه‌ها و عناصر تندرو کار را به دست بگیرند. افراطیونی که هنرشان تبدیل رقابت به خصومت است.

یونسی افزود: اگر چنانچه یک جریان سیاسی به تنهایی بخواهد قدرت و حکومت را به دست گیرد، فساد می‌کند، اختلاس می‌کند و استبداد می‌ورزد، زیرا کسی نیست که بر آنان نظارت کند. همه مدیران احتیاج به نظارت دارند از بالاترین مقام دولتی تا مقامات محلی، این نظارت هم باید از جانب مردم باشد و هم از جانب احزاب و جریانات سیاسی. این یعنی امر به معروف. یعنی آنکه مردم حق کنترل ،نظارت و اظهارنظر داشته باشند و هر جا خلاف و اشتباهی رخ داد اعلام کنند. البته نه آنکه کارشکنی، بحران سازی ، دروغ پراکنی و خبرسازی کنند. باید نظارت و انتقاد کنند نه آنکه چوب لای چرخ دولت بگذارند که متاسفانه برخی گروه‌های افراطی و تندرو، کارشان دروغ پراکنی و جوسازی است.

وی خاطر نشان کرد:‌هر زمان که یک اختلاس بزرگ مطرح می‌شود یک عده، موضوعی را بزرگ نمایی می‌کنند تا اختلاس، جلوه نکند و کسی نپرسد که این مبالغ میلیاردی را چه کسی دزدیده است. ما به آنها می‌گوییم نظارت و نقد کنید اما کارشکنی و مانع تراشی نکنید، بگذارید دولت کارش را بکند.

یونسی در ادامه این دیدار تصریح کرد: پیام انقلاب آن است که مردم، حاکم واقعی و رئیس اصلی نظامند. این مردمند که رهبر؛ رئیس جمهور و نمایندگان را انتخاب می‌کنند. بر اساس همین ایده، نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت. بنابراین، صاحبان اصلی نظام شمایید.

وی تاکید کرد: آن کس که می‌گوید مردم حق انتخاب ندارند، او خودش حق انتخاب ندارد! خدا به هیچ کس این حق را نداده که بتواند مردم را از حقوقشان محروم کند. البته این نظر نادر یک روحانی است، ولی نظرش خلاف نظر امام، رهبری و قانون اساسی است.

دستیار ویژه رئیس جمهور به دیندار بودن مردم ایران اشاره کرد و گفت: مرم ایران اگر تضادی بین دین و دنیا باشد حتما دین را انتخاب می‌کنند، اما هیچ تضادی بین دین و دنیایشان نیست.

وی با بیان‌ این‌که ما باید دنیایمان را اصلاح کنیم تا آخرتمان نیز درست باشد،تاکید کرد: با یک دولت ضعیف، با یک سیستم فاسد، با مدیران فاسد، با شکم خالی و رنگ پریده، با اختلاس و رشوه چیزی جز بیکاری، طلاق ، فقر و فحشا درست نمی‌شود.

یونسی افزود: این وظیفه دولت است که با کمک مردم دنیایشان را آباد کند، اما آباد کردن دنیا به این سادگی نیست، ابتدا باید زمینه را فراهم کرد. در درجه اول امنیت اقتصادی لازم است. باید امنیت اقتصادی باشد تا سرمایه گذار بیاید و باسرمایه گذاری خود رونق ایجاد کند. عده‌ای متاسفانه ترجیح می دهند مردم گرسنه باشند، بیکار باشند، اما فلان کارخانه ساخته نشود، زیرا از آن فرد سرمایه گذار خوششان نمی‌آید. ما باید همدیگر را تحمل نماییم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

یونسی همچنین به مذاکرات اشاره کرد و افزود: هدف اصلی دولت شکسته شدن تحریم است، زیرا ثروت شما در خارج کشور بلوکه شده است. دولت به دنبال این است که مردم را از فقر و بیکاری، آزاد کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: کسانی در کشور هستند که فقط مصلحت خودشان را می‌بینند نه مصلحت مردم و نظام را آنها به جای این که از دولت حمایت کنند. مدام سعی می‌کنند تا مذاکرات به نتیجه نرسد. ما باید در داخل کشور با یکدیگر متحد باشیم و در خارج نیز روابط کشور را با دیگران اصلاح کنیم، البته این به معنای رابطه با اسراییل یا پذیرش آن نیست.

وی خاطر نشان کرد:‌اینکه شخص اول یک مملکت فوت کند و یک مقام مسئول کشورمان شادی نماید، این به منفعت مملکت نیست،این به سود داعش و اسراییل است.
منبع: ایسنا