۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
قاضی‌پور:

نعمت‌زاده 21 کشتی شکر وارد کشور کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: نعمت زاده در 9 ماهه اول سال جاری تنها 21 کشتی شکر به کشور وارد کرده است.
کد خبر : ۲۲۶۲۲۰
صراط: نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندین سال است که بر تمرکز دولت بر تولید ملی تأکید می‌کند ولی برخی از اقدامات وزیر صنعت در این مسیر نبوده است.
 
وی افزود: متأسفانه آقای نعمت زاده در 9 ماهه اول سال جاری تنها 21 کشتی شکر به کشور وارد کرده است، از طرف دیگر تعداد زیادی ماشین لوکس به کشور وارد کرده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر صنعت با موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین ایران و ترکیه و تخفیف تعرفه واردات کالاهای صنعتی از ترکیه و بستن قرارداد نهایی، فاتحه تولید کیف و کفش را خوانده اند.
 
قاضی پور ضمن بیان این موضوع که با بررسی اقدامات وزیر صنعت به این سوال می‌رسیم که آیا وی وزیر صنعت، معدن و تجارت است یا وزیر واردات، یادآور شد: وزارت صنعت در کشور ما به جای اینکه دخانیات را در کشور کنترل کند، مجوز واردات سیگار اسرائیلی را به یکی از دوستان خود داده است تا از این طریق 12میلیارد نخ سیگار تولید و وارد کشور شود.
 
وی با اشاره به این اقدامات وزیر صنعت اظهار داشت: این اقدامات نه از نظر شرعی،‌نه قانونی و نه عرفی درست نبوده و باید وزیر صنعت درباره این مسائل پاسخگو باشد.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هیئت رئیسه با طرح استیضاح وزیر صنعت موافقت کند، یقیناً‌ نعمت زاده دیگر نمی‌تواند رأی اعتماد بگیرد و از دولت کنار گذاشته می‌شود.
 
قاضی پور در ادامه بیان داشت: آقای نعمت زاده وزیر تولید ماست و ما نمی‌دانیم بر اساس چه منطقی واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شوند را آزاد کرده؛ وزارت صنعت و معدن و تجارت حیاط خلوت تعدادی شده است.
 
وی با اشاره به اقدامات نعمت زاده در جهت واردات آزاد تعدادی از اقلام که در داخل کشور تولید می شوند، گفت: اگر آقای نعمت زاده خود استعفا بدهد و از وزارت صنعت برود برای او بسیار بهتر است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که پشت پرده‌های واردات بی رویه آن هم در محصولاتی که در کشور تولید می‌شود برای نمایندگان مشخص است اظهار داشت: واردات این محصولات قطعاً پورسانت، دلار و دردسر کمتری نسبت به حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارد؛ اما در این میان تولید داخلی به شدت آسیب دیده است.
 
قاضی پور در ادامه گفت: اگر هزینه های واردات را صرف حمایت از تولید داخل کنند خواهند دید که همین کشاورزان زمین های خود را آباد کرده و در مسیر تولید داخل بیشترین سهم را خواهند داشت.
 
وی با اشاره به زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو خاطرنشان کرد: خودرو سازی ما از داخل مشکلات زیادی داشته و وزیر صنعت در این زمینه تحرک خوبی نداشت؛ قطعات معیوب، قیمت بالا و ... از مشکلات صنعت خودرو در کشور است که وزیر صنعت باید تدبیر ویژه ای در این خصوص انجام می‌داد که تا کنون اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت وزیر صنعت و معدن و تجارت در هیئت رئیسه 18 شرکت گفت: نعمت زاده نتوانست از امتحانی که بر عهده او گذاشته بودند، سربلند و پیروز بیرون بیاید و ما امیدوار بودیم او در مسیر تولید ملی و داخلی در کشور قدم بردارد که این کار را انجام نداد.
 
نماینده مردم ارومیه در پایان تأکید کرد: بهترین راه حل این است که نعمت زاده خودش استعفا داده و روحانی یک وزیر پرتحرک و پایبند به اصول و قانون را به جای او معرفی کند.

منبع: دانا