۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های غربی+تصاویر

حضور میلیونی مردم و شعار هایی که چشم رسانه ها را به خود معطوف کرد.
کد خبر : ۲۲۶۵۱۹
صراط: باید گفت راهپیمایی عظیم و گسترده امروز مردم ایران، علاوه بر این که چشم جهانیان را بار دیگر به ایران معطوف داشت، باعث شد تا رسانه های بین المللی انگلیسی زبان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این راهپیمایی پرشور با بازتاب گسترده ای در محافل رسانه ای روبرو شود.

سایت دیلی تایمز پاکستان در مطلبی به گونه ای این روز را به ایرانی ها تبریک گفت و نوشت: در حالیکه جشن سالگرد پیروزی در ایران گرفته شد، بسیاری در پاکستان نیز برای ایران بهترین آرزوها را داشتند. ایران در سال های اخیر نقش مثبت و سازنده ای در سیاست، اقتصاد و فرهنگ و صلح و ثبات منطقه و جهان ایفا کرده است.
این سایت در ادامه نوشت:  ایران بعد از انقلاب در بسیاری از زمینه ها پیشرفت کرده است و اکنون به قطب علمی و نانو تکنولوژی غرب آسیا تبدیل شده است.

سی بی اس نیوز در مطلبی با "عنوان سالگرد انقلاب ایران به منظور فشار برای توافق هسته ای است"، به این رویداد بزرگ اشاره کرد و نوشت: حضور مردم ایران و پخش این راهپیمایی بزرگ از رسانه های ایران، فشاری در زمینه توافق هسته ای است.

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت: مردم بسیاری در سالگرد انقلاب ایران به خیابان ها آمدند و بسیاری خواهان حق مسلم انرژی هسته ای بودند. بسیاری از مردم ایران شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند.

سایت المنار نیز نوشت: جشن پیروزی ایران در بیروت نیز جشن گرفته شد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس به حضور پرشور مردم اشاره کرد و نوشت: یکی از خانم هایی که در این راهپیمایی شرکت کرده، گفت: مذاکرات هسته ای، الهام بخش ایرانی ها برای حضور گسترده در این مراسم بوده است.

وی افزود: امسال به علت مذاکرات درجریان هسته ای، حضور گسترده تری از قبل داشتیم و خواستیم به امریکایی ها بفهمانیم که نمی توانند به اهدافشان در مذاکرات دست یابند.

سایت صهیونیستی یدیعوت احرونوت نیز نوشت: مردم ایران سالگرد انقلاب خود را با نشانه های ضد اسرائیلی و فراوانی شعار "مرگ بر اسرائیل" جشن گرفتند.

هزاران نفر در سرتاسر ایران و تهران جمع شدند و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند.

خبرگزاری بلومبرگ و بسیاری از سایت های خبری از جمله "بیگ نیوز نت ورک" به سخنرانی رئیس جمهور ایران پرداختند و نوشتند: رئیس جمهور ایران خواستار رفع تحریم ها شد.

سایت سیهان ترکیه در گزارشی به راهپیمایی پرشور امروز ایران اشاره کرد و نوشت: در حالی امروز ایران سالگرد سی وششمین انقلاب خود را جشن گرفت که مردم زیادی در راهپیمایی امروز شرکت کردند و این در حالیست که ایران و غرب در تلاش هستند تا در مورد برنامه هسته ای ایران به توافق نهایی برسند.

این سایت ترکی در ادامه نوشت: صدها هزار نفر از مردم ایران در شهر های ایران به خیابان ها آمدند و با در دست داشتن پرچم ایران و بنر هایی از تصاویر آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران، امروز را جشن گرفتند.

در تهران نیز مردم علاوه بر تصاویر رهبران ایران، بنرهایی با شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی به خیابان ها آمدند و دائما شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" را تکرار می کردند.

تایمز اسرائیل نیز نوشت: در حالی مردم ایران با حضور گسترده ای در خیابان های ایران حاضر شدند که همچنان مذاکرات هسته ای ایران و غرب ادامه دارد. بسیاری از مردم ایران امروز شعار مرگ بر اسرائیل سردادند.

 


منبع: جام نیوز