۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹

اظهارات جنتی در اختتامیه جشنواره فجر

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین سخنران مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر بود.
کد خبر : ۲۲۶۵۵۳
صراط: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین سخنران مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر بود. جنتی از تقارن جشنواره فجر با سالگرد پیروزی انقلاب ابراز خشنودی کرد و بشارت داد که سخنرانی کوتاهی خواهد داشت. جنتی گفت: سی وسومین جشنواره فیلم فجر با بازنگری بر روند دوره‌های پیش و بهره‌گیری از خردمندان این دوره برخوردار از از ویژگی‌هایی است که امیدوارم به بهبود کیفیت این جشنوراه انجامیده باشد.

جنتی سپس به ذکر مورادی از کارنامه وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید در حوزه سینما پرداخت و گفت:  از بین رفتن تنش‎های بی‎حاصل گذشته و ایجاد فضایی آرام و منطقی در سینما و برگشتن اعتماد بین دولت و سینماگران، به روز شدن سالن های سینما و تجهیز همه آنها به سیستم دیجیتال و رسیدن به گامی بزرگ برای عدالت فرهنگی، رونق بازار کسب و کار و افزایش فروش گیشه‌ها،راه‌اندازی طرح‌های سینماسلام، سینمای رایگان و نیم بها، امکان اکران همزمان فیلم ها در سراسر کشور، بازسازی فیلم‌های فرسوده و تماشای فیلم با کیفیت بالاتر از جمله این موارد است.

جنتی افزود: ایران و چین ، تنها دو کشوری بودند که در سال گذشته با افزایش مخاطب سینما مواجه بودند. 32 میلیارد تومان آخرین آمار فروش دولت قبل بود؛ اما در سال گذشته، فقط در 10 ماه گذشته 52 میلیارد تومان سینمای ایران فروش داشته است.

جنتی سپس به تاسیس گروه هنر و تجربه اشاره کرد و گفت :تاسیس گروه هنر و تجربه و فروش خوب این فیلم‎ها نشان داد که سینمای فرهنگی جایگاه بلندی در سینمای ایران دارد. علاوه بر آن تاسیس مدرسه ملی سینما که راه حل مناسبی برای نهادینه کردن در تجربه سینمای ایران است، هم اتفاق بزرگی است.

جنتی ادامه داد: شفاف سازی درحمایت ها و هزینه ها در فیلم های مستند و داستانی، ایجاد شور و نشاط در جوانان فیلمساز در 60 انجمن سینمای جوان، اتفاقات به شدت خوبی است و موجی از تولیدات جوانان را به راه انداخته است که از دیگر بخش‌های عملکرد مفید دولت تدبیر و امید بوده است.علاوه بر آن یاری جستن از اهالی سینما در مدیریت سینما و تشکیل اتاق های فکر و عضویت آنها در هیئت‌های مدیریه و  شوراها و نهادهای مختلف عملا همه سینما را در مدیریت سهیم کرد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز