۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹

واکنش اوباما به قتل 3 مسلمان

پس از اعتراض مسلمانان به بایکوت خبری جنایت کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در ایالت کارولینای شمالی، رئیس‌جمهور آمریکا و دبیر کل سازمان ملل متحد به این حادثه واکنش نشان دادند.
کد خبر : ۲۲۶۸۴۴
صراط: پس از اعتراض مسلمانان به بایکوت خبری  کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در یک حادثه تنفر نژادی، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا و «بان‌کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای به این حادثه واکنش نشان دادند.  

شامگاه روز سه‌شنبه، سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

کشته‌شدگان، دو خواهر فلسطینی به نام‌های «رزان» (19 ساله) و «یسر» (21 ساله) همراه با یک پسر اهل سوریه به نام «ضیاء برکات» (23 ساله) بودند.

قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» 46 ساله است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است.

باراک اوباما در بیانیه‌ای در روز جمعه وعده داده پلیس اف‌بی‌آی تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه این حادثه را به خانواده قربانیان تسلیت گفته است.

وی همچنین به تلویح ادعاهای رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه قربانیان پس از نزاع بر سر پارک ماشین کشته شده‌اند را رد کرده است.

در بخشی از بیانیه اوباما آمده است: «هیچ‌کس نباید در آمریکا به خاطر اینکه چه کسی است، چه شکلی دارد یا چکونه عبادت می‌کند، هدف حمله قرار بگیرد.»

دبیر کل سازمان ملل متحد هم در بیانیه‌ای با بیان اینکه قربانیان این حادثه در برنامه‌های کمک‌های بشردوستانه مشارکت داشته‌اند آنها را نماینده‌های ارزش‌های شهروند جهانی دانسته است.

در بیانیه آقای بان‌‌کی‌مون آمده است: « در دورانی از تنش‌های دردسر ساز که حاصل تلاشهای عده‌ای برای انحراف در آموزه‌های مذهب و پاشیدن بذر اختلاف است این سه جوان مظهر ارزش‌های شهروندی جهانی و عطوفت فعال جهت ساختن جهانی بهتر برای همگان بودند.»
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اوباما