۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

واکنش هاشمی به اظهارات مشاور ابتکار

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به اظهارات تند مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کهرم انسان شریفی است.
کد خبر : ۲۲۷۲۱۶
صراط: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، شنبه شب در مراسم افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی مازندران در مرکز درمانی طوبی دانشگاه علوم پزشکی این استان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره اظهارنظر اسماعیل کهرم، مشاور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره وی گفت: کهرم کار خوبی کرد و انسان شریفی است.
 
روز گذشته اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به حضور «سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت و عدم حضور «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست در روزهای نفس‌گیر خوزستان اظهار داشت: هر جا که عکس و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد!
 
* وزیر بهداشت نخود هر آشی است

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان اینکه بنده علت عدم حضور «ابتکار» را در خوزستان نمی‌دانم، ادامه داد: اما سوال اینجاست که آیا نتیجه حضور وزیر بهداشت به خوزستان غیر از شوی رسانه‌ای چیز دیگری بود؟

وی با بیان اینکه آیا وزیر بهداشت تفاوت میان بیابان و کویر را می‌داند؟ گفت: «هاشمی» متخصص چشم است بر همین اساس دلیلی ندارد که وی به عراق برای رفع معضل ریزگردها سفر کند، باید ابتکار و جمعی از کارشناسان به این سفر بروند.

کهرم با بیان اینکه آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است، ادامه داد: بنده حدس می‌زنم دخالت هاشمی موجب شده تا ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: رفتن وزیر بهداشت به عراق چه مفهومی دارد؟ برخی از مسائل وجود دارد که صرفا به محیط زیست مربوط می‌شود و ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد.

کهرم تصریح کرد: راه حل فوری و عاجل توزیع ماسک‌های رایگان میان مردم خوزستان است که از ورود ذرات با قطر کمتر از 2.5 میکرون به ریه افراد جلوگیری کند اما هم‌اکنون از ماسک‌های موجود نخود هم عبور می‌‌کند.
 
* سازمان حفاظت محیط زیست عذرخواهی کرد/سخنان مشاور ابتکار اظهارنظر شخصی است

به دنبال انتشار این خبر، اداره‎کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص سخنان «اسماعیل کهرم» مشاور «معصومه ابتکار» رئیس این سازمان، اطلاعیه ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: سازمان حفاظت محیط زیست ضمن عذرخواهی اعلام می کند مصاحبه آقای دکتر اسماعیل کهرم با خبرگزاری فارس اظهار نظر شخصی وی بوده و مغایر با مواضع این سازمان است.

حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان خوزستان بر اساس هماهنگی های به عمل آمده در دولت بود و نقش بسیار موثری برای ایجاد همدلی در میان مردم و مسئولان خوزستان به منظور آمادگی لازم برای مقابله با گرد و غبار و بررسی چگونگی ارائه خدمات پزشکی درمانی داشته است.

سفر دکتر هاشمی به عنوان نماینده دولت به خوزستان و حضور در میان مردم منجر به ایجاد آرامش و دلگرمی مردم به منظور آغاز عملیات اجرایی کوتاه مدت بوده است. سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو دستگاه همسو و دارای اهداف مشترک برای ارتقای سلامت جامعه هستند که امضای تفاهم نامه همکاری که صبح امروز به امضای مقامات عالی دو دستگاه رسیده، موید این موضوع است.

منبع: بلاغ