۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
در صورت زیاده‌خواهی طرف مقابل باید میز مذاکره را ترک کنند

نقدی: موضع ایران دربرابر امریکا فرادولتی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای موضوع ملی هسته‌ای، گروهی به مذاکره رفته‌اند که اگر توانستند تمامی حقوق ملت را احقاق کنند از آنها حمایت می‌شود و در غیر اینصورت با زیاده‌خواهی طرف مقابل باید میز مذاکره را ترک کنند.
کد خبر : ۲۲۷۲۴۷
صراط: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای موضوع ملی هسته‌ای، گروهی به مذاکره رفته‌اند که اگر توانستند تمامی حقوق ملت را احقاق کنند از آنها حمایت می‌شود و در غیر اینصورت با زیاده‌خواهی طرف مقابل باید میز مذاکره را ترک کنند.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در هشتمین همایش مسئولین استانی ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: ملت ایران هر ساله 22 بهمن 57 را نه فقط گرامی داشته بلکه تکرار کردند و با خلق یک حماسه با حضور خود در هر سال، سرنوشت اتفاقات را تغییر دادند.
 
نقدی تعطیل شدن سفارت امریکا و انگلیس در یمن را از اهمیت و عمق پیروزی ارزش ها در این کشور دانست و اظهار داشت: این پیروزی ها در یمن از اخلاص مردم آنجا و نشانه‌ای از ظهور شعارهای انقلاب اسلامی ایران در جهان است.
 
وی با اشاره به تحولات چند سال گذشته در منطقه، ابراز داشت: به برکت شعارها و ارزش های انقلاب اسلامی، امروز پیروزی های بزرگی برای جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق به دست آمده که همه، دستاورد ایستادگی و پایبندی به ارزش هاست.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین واکنش ها در جهان را نشان دهنده عمق پیروزی های انقلاب و اسلام در تمام دنیا دانست و تصریح کرد: کشتن جوانان مسلمان در امریکا، کاریکاتورهای موهن و ... نشانه وحشت استکبار از نفوذ اسلام و ارزش ها در جهان است.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: هرچه به قله نزدیک تر شویم سختی ها بیشتر است پس افزایش سختی ها نشان از نزدیکی به قله و هدف است. همان طور که با وحدت و همدلی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سایر عرصه ها پیروزی حاصل شد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، بسیج دانش آموزی و فرهنگیان را نماد این وحدت و همدلی و پیوند دهنده آموزش و پرورش و بسیج خوانده و افزود: بر خلاف سایر دستگاه ها، اقتضای ماموریت آموزش و پرورش برای تربیت و انسان سازی در جامعه بسیجی بودن است. همان طور که حدود نیمی از شهدای بسیجی کشور را معلمان و دانش آموزان تشکیل می دهند.
 
وی بر استفاده از ظرفیت بسیج دانش آموزی برای حل مشکلات تاکید کرد و ادامه داد: با اینکه در سه سال گذشته تقریبا بودجه بسیج ثابت مانده و آموزش و پرورش هم مشکلات زیادی داشته است. اما راهیان نور دانش آموزی با برکات فراوان انجام می شود.
 
نقدی به حضور نیم میلیون دانش آموز که امسال در زمینه مادی هم برای حضور در اردوهای راهیان نور دانش آموزی مشارکت داشته اند اشاره و تصریح کرد: طبق اظهارات مسئولین آموزش و پرورش راهیان نور دانش آموزی بهترین و موثرترین فعالیت تربیتی است که دانش آموزان را متحول کرده است که تاثیرات زیاد این اردوها در جامعه نیز دیده می شود.
 
وی حلقات صالحین بسیج دانش آموزی را دیگر کار مهم بین بسیج و آموزش و پرورش دانسته و اظهار داشت: آثار تربیتی و تحولی حلقات صالحین بر جوانان و دانش آموزان باعث شده تا مساجد، خانواده ها و ... برای مشارکت در این امر پیش قدم شوند و انتظار می رود با هماهنگی آموزش و پرورش، این حلقات به صورت قوی ترو جدی تر در میان دانش آموزان اجرا شود تا محصول و خروجی آموزش و پرورش یک بسیجی باشد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر تثبیت سیاست های آموزش و پرورش با حضور وزرای مختلف تاکید کرد و افزود: با تکیه بر سند تحول آموزش و پرورش می توان به ثبات در سیاست ها رسید و از دولت محترم می خواهیم تا فارغ از مسایل جناحی مسئله تربیت را به عنوان یک مسئله ملی و ادامه دار مد نظر داشته باشد. همان طور که مسئله هسته‌ای ایران یک موضوع فرا دولتی است.
 
وی به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: برای موضوع ملی هسته ای، گروهی به مذاکره رفته اند که اگر توانستند تمامی حقوق ملت را احیاء کنند از آنها حمایت می شود و در غیر اینصورت با زیاده خواهی طرف مقابل باید میز مذاکره را ترک کنند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، موضع ایران در برابر امریکا را فرادولتی و ملی دانست و افزود: ایران و امریکا در ماهیت با هم اختلاف دارند و هر کدام می خواهند تا دیگری نباشد. همان طور که همه دولت های امریکا از اسراییل حمایت می کنند.

 
وی موضوع فتنه را نیز یک مسئله ملی و فرا دولتی خواند و تصریح کرد: امروز کسانی از فتنه حمایت می کنند که در گذشته از شاه، رژیم بعث و صدام، تروریست ها و ... برای دشمنی با ملت ایران حمایت کردند.
 
نقدی خاطر نشان کرد: اگر مسایل ملی و فراجناحی و فرا دولتی برای همه تثبیت شود، آرامش در کشور و عدم تلاطم فکری برای جوانان حاصل می گردد که بزرگترین مسئله ملی در کشور، تربیت است.
 
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه تاکنون تمام وعده های امام خمینی (ره) محقق شده است اظهار داشت: ان شاءالله همان طور که امام فرمود جنگ ما فتح فلسطین را در پی خواهد داشت و به زودی با آزاد سازی بیت المقدس، در آنجا پشت امام خود نماز می گذاریم.
منبع: فارس