۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

کی‌روش: امکانات نباشد نمی‌توانیم ادامه دهیم

سرمربی تیم ملی ایران می گوید اگر امکانات نباشد،بازی های تدارکاتی نباشد و پاداش بازیکنان پرداخت نشود دیگر همکاری کردن چه فایده ای دارد؟
کد خبر : ۲۲۷۴۰۱
صراط: کارلوس کروش این روزها در لیسبون است. او در پرتغال، دورادور اخبار و اتفاقات تیم‌ملی را دنبال می‌کند و از طریق دستیارانش آخرین اخبار را می‌گیرد. کروش در این مدت بیکار ننشست و برنامه‌ای برای تیم‌ملی و آینده‌‌اش نوشت.
 
او همچنين ليستي 45 نفره از بازيكنان تيم‌ملي آماده كرد و به تهران فرستاد‌؛ براي سفر اتريش و سپس سوئد. بازيكنان هم از صبح ديروز در گروه‌هاي مختلف عازم سفارت اتريش در نياوران شدند تا فرم‌هاي لازم را پر كنند. كروش براي دو بازي شيلي و سوئد قطعاً روي نيمكت ايران مي‌نشيند.
 
او در اين‌باره مي‌گويد: «طبق صحبت‌هايي كه با علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال داشتم، قرار شد در اين دو بازي كنار ايران باشم و بعد از آن...» بعد از آن، كارلوس كروش و رئيس قرار است دوباره پاي ميز مذاكره بنشينند. يعني در فروردين ماه، در حالي كه فرصت زيادي تا شروع رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني‌ باقي نمانده، تازه مذاكرات آغاز مي‌شود. كيست كه نداند اين مذاكرات هم در يكي دو جلسه به پايان نمي‌رسد. كروش پيش از ترك تهران شرايط خود را به رئيس فدراسيون فوتبال گفت و رفت و پس از بازي سوئد و شيلي نتيجه حرف‌هايش را در عمل خواهد ديد: «درباره امكانات حرف زديم و پس از اين بازي من همه چيز را بررسي مي‌كنم تا ببينم شرايط چقدر تغيير كرده است. چقدر پيشرفت حاصل شده و تيم‌ملي چه امكاناتي خواهد داشت.»
 
كروش معتقد است براي ادامه همكاري بايد يكسري شرايط مهيا باشد و اين خواسته‌هاي كلي است كه او دارد: «اگر برنامه‌هاي تيم‌ملي اجرا نشود، اگر زمين نباشد، پول نباشد، بازي تداركاتي نداشته باشم، پاداش‌ها پرداخت نشود، حقوق مربيان را ندهيم و... همكاري ما چه فايده‌اي دارد؟! اگر امكانات نباشد، نمي‌توانيم ادامه دهيم.» كروش معتقد است بازي‌هاي مقدماتي جام‌جهاني‌ شرايط ويژه‌اي دارد: «مقدماتي جام‌جهاني‌ و جام ملت‌ها با هم در آميخته شده‌اند.
 
12 تيمي كه به مرحله نهايي مقدماتي جام‌جهاني‌ مي‌روند در جام ملت‌ها هم حاضر خواهند بود. ما براي اينكه بين تيم‌هاي صعود‌كننده باشيم، بايد آماده و با تمام امكانات به رقابت‌ها برويم نه با دست خالي.» در ظاهر كارها پيش نرفته است. كفاشيان همچنان مي‌گويد پول ندارد و كارها عقب مانده است. غير از اردوي فروردين تيم‌ملي اردوي ديگري ندارد. از سويي چمن كمپ درست نشده و به نظر نمي‌رسد فعلاً كفاشيان براي افزايش امكانات تيم‌ملي كاري كند.