۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

دلایل ظهور داعش از نظر یک مرجع

آیت‌الله نوری همدانی ظهور دلایل ایجاد داعش را در حاشیه قرار دادن اسرائیل دانست و گفت: دشمن با این کار در تلاش است مسلمانان را با ایجاد داعش به خود درگیر کند و از طرفی اقدامات خود را بدون دردسر انجام دهند.
کد خبر : ۲۲۷۷۴۶
صراط: آیت‌الله نوری همدانی ظهور دلایل ایجاد داعش را در حاشیه قرار دادن اسرائیل دانست و گفت: دشمن با این کار در تلاش است مسلمانان را با ایجاد داعش به خود درگیر کند و از طرفی اقدامات خود را بدون دردسر انجام دهند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با کارکنان نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران قمر بنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: مسلمانان باید سعی کنند عزت و افتخار خودشان را حفظ کنند.
 
وی نخستین اصل در حفظ عزت را ایمان و اعتقاد دانست و بیان کرد: پایبندی به ایمان اعتقاد به خدا، اصول و مذهب انسان را نیرومند و قوی می‌کند، اگر انسانی با توکل به خدا گام بردارد از مرگ هراسی ندارد و به دلیل ایمان قوی به بالاترین درجات می‌رسد.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه در قسمت‌های مختلف قرآن بر ضرورت ایمان به خداوند تاکید شده است، تصریح کرد: خداوند در 750 آیه قرآن در ارتباط با این موضوع سخن گفته و انسان را به خداشناسی دعوت کرده است.
 
وی با اشاره به اهداف خلقت انسان و جهان آفرینش بیان کرد: خداوند در قرآن به صراحت قدرتش را نشان انسان می‌دهد و بیشترین نشانه شگفتی خلقت را آسمان معرفی می‌کند که ستارگان و کره‌های فراوانی در آن وجود دارد که یکی از این ستارگان خورشید و یکی از کره‌ها زمین است که تامل در این مبحث نشان می‌دهد نظم در عالم یک خالق دارد.
 
مدرس برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت قرار گرفتن ستارگان و کره‌های گوناگون در آسمان بیان کرد: تدبیر در آفرینش و نظم در خلقت موجب شده هیچ یک از این ستارگان و کره‌ها با یکدیگر برخورد نکنند.
 
آیت‌الله نوری همدانی به وجود روابط دقیق بین مخلوقات خداوند اشاره کرد و گفت: فصل مهمی از قرآن کریم در مورد شرح خلقت موجودات است تا مردم با تفکر و تعقل خداوند را بشناسند.
 
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداشناسی موجب حماسه سازی و حماسه آفرینی می‌شود بیان کرد: ایمان به خدا موجب شد جوانان فراوانی از جان خود ست بشویند و برای نبرد حق علیه باطل راهی جبهه شوند.
 
این مرجع تقلید افزود: دومین اصل حفظ عزت، علم است که قرآن ‌کریم در 80 آیه به تعلیم و تعلم اشاره دارد و تاکید دارد که با علم می‌توانیم به عزت بیشتر برسیم و به هر میزان این علم بیشتر شود انسان توفیق بیشتری خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه عقل از دیگر اصول خداشناسی است تصریح کرد: علم با عقل متفاوت است و رهبر معظم انقلاب عقل را به بصیرت تعبیر کرده‌اند که اگر تأمل کنیم متوجه می‌شویم ممکن است شخصی علم داشته ولی از قدرت تشخیص حق از باطل ناتوان باشد و این عقل است که او را به این تشخیص می‌رساند.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اصل وحدت و اتحاد بیان کرد: این اصل سبب پیشرفت مسلمانان می‌شود و دشمن همیشه با ایجاد تفرقه بین مسلمانان به دنبال ضربه‌زدن به اسلام است.
 
وی ظهور فرقه‌های تکفیر و داعش را از حربه‌های دشمن علیه اسلام دانست و گفت: این فرقه‌ها به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان و گسترش اسلام هراسی در جهان هستند.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: اسلام هراسی در اروپا و آمریکا با استفاده از وهابیت دنبال شده و دشمنان در تلاش هستند اسلام را یک دین خشن معرفی کنند و جلوی گسترش انقلاب اسلامی را در جهان بگیرند و برای این برنامه خود هزینه می‌کنند.
 
آیت‌الله نوری همدانی دلایل ایجاد داعش را در حاشیه قرار دادن اسرائیل دانست و گفت: دشمن با این کار در تلاش است مسلمانان را با ایجاد داعش به خود درگیر کند و از طرفی اقدامات خود را بدون دردسر انجام دهند.
 
وی از دیگر شرایط عزت مسلمانان را ایجاد حکومت اسلامی دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) از ابتدا حکومت را پایه‌گذاری کرد، زیرا همه قدرت‌های فرهنگی و سیاسی تابع حکومت است و حاکم باید یا پیامبر، امام و یا جانشین ایشان باشد و از نظر فقه، تقوا و عدالت باید در بالاترین مرتبه بوده و بتواند جامعه را اداره کند.
 
استاد حوزه علمیه از دیگر اصول عزت مسلمانان را فرهنگ جهاد و شهادت عنوان و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مجاهدان در صحنه هستند و این فرهنگ در میان مردم وجود دارد، قوی و قدرتمند هستیم و هیچ نظامی در دنیا نمی‌تواند به ما ضربه بزند.
 
وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که در آن ارتباط قلبی میان مردم و رهبری وجود دارد گفت: این ارتباط تنگاتنگ موجب امنیت کشور ما شده و هیچ‌وقت داعش و امثال آن نمی‌توانند به ایران صدمه‌ای بزنند.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا بیان کرد: رهبری در این نامه جوانان را به شناخت دین مین اسلام بدون هرگونه واسطه‌ای دعوت کردند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز