۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
حبیبی:

سیاست‌ اصلاح‌طلبان در قبال دولت تناقض دارد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: فتنه‌گران به دنبال کلاهی از نمد اصلاحات هستند.
کد خبر : ۲۲۸۰۲۰
صراط: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: فتنه‌گران به دنبال کلاهی از نمد اصلاحات هستند.
 
محمدنبی‌ حبیبی صبح امروز در همایش همگرایی اصولگرایان که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به افقی که امام (ره) برای انقلاب ترسیم کردند، اظهار کرد: مرحوم عسگر اولادی در خاطره‌ای که از امام داشتند، نقل کرد که امام برای انقلاب و مبارزه سه مرحله را ترسیم کردند، مرحله اول اسلامی کردن ایران بود که به انجام رسید، مرحله دیگر اسلامی شدن جهان اسلامی بود و مرحله سوم و آخر آن جهانی شدن اسلام بود.
 
وی ادامه داد: افق انقلاب این است و برای این افق نیازمند وحدت هستیم، شرایط کنونی اصولگرایان در مقایسه با شرایط اصولگرایان قبل از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاملا متفاوت است، این یک مژده برای اصولگرایانی است که شرایط ما بسیار بهتر از دوره قبل است و میل‌ها به وحدت افزایش بیشتری یافته است.
 
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به فعالیت‌های اخیر جریان اصولگرایی به منظور رسیدن به وحدت خاطرنشان کرد: جلسات برخی اعضای جبهه پایداری با جامعه روحانیون مبارز، آیت‌آلله یزدی و آیت الله موحدی کرمانی، ملاقات سران جبهه خط امام و رهبری با اعضای جامعه روحانیت مبارز همگی نشان از عزم و اراده جهت رسیدن به وحدت دارد.
 
حبیبی با تاکید بر اینکه اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف پیش رو ندارند، افزود: شناخت آسیب‌های قبلی و رفع آنها، پایبندی به صدق و حفظ حرمت‌ها و پرهیز از خود شیفتگی، انطباق کامل جریان اصولگرایی با رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای، از جمله شروطی است که باید مورد توجه قرار گیرد که این امر اصولگرایان را در بصیرت ثابت‌قدم می‌کند.
 
وی محوریت جامعتین را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر در انتخابات پیش رو دانست و خاطرنشان کرد: وقتی که می‌گوییم جامعتین یعنی کلیه شخصیت‌های روحانی اعم از آیت الله مصباح و شخصیت‌های استانی که حتی ممکن است عضو جامعیتن نباشد ولی همفکر با جامعتین و اصولشان بر مبنای اصول انقلاب باشد که امیدواریم سران جامعتین این ظرفیت عظیم را مورد بهره‌برداری قرار دهند.
 
حبیبی ادامه داد: ما در ایجاد وحدت فرش قرمز پیش تمام رقبای اصولگرایان پهن کردیم.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره جریان رقیب اصولگرایی نیز عنوان کرد: اصلاح‌طلبان اگر عملکرد دولت کنونی ضعیف باشد از دولت حمایت نکنند، حتی اگر زمانی شرایط عبور از روحانی رسید راهشان هموار باشد.
 
حبیبی خاطرنشان کرد: مجموعه سیاست‌های اصلاح‌طلبان با دولت دچار تناقص است، ما از دولت انتظار داریم که به هیچ حزب و جناحی امکان استفاده از امکانات دولتی را ندهد و با آن دسته از دولتمردان که در رأس احزاب و در رأس امور دولتی هم هستند و از این جایگاه استفاده می‌کنند در حد حذف برخورد کنند.
 
وی اضافه کرد: برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب اخیرا از لیست مشترک با جریان اعتدال دم زدند، البته پیش‌بینی‌ام قبل‌ها این بود که اصلاح‌طلبان و اعتدالیون زلفشان به هم گره بخورد اما ما هشدار می‌دهیم فتنه‌گران 88 ممکن است که به دنبال به دست آوردن کلاهی از نمد اصلاح‌طلبی باشند.
 
این فعال اصولگرا تاکید کرد: طرد صریح فتنه از اصلاح‌طلبان یک ضرورت برای این جریان است، خط بازتولید فتنه در داخل عمده‌ترین موضوع است که آمریکایی‌ها از زنده کردن دوباره فتنه ابائی ندارند، از آن دسته از اصلاح‌طلبان که خودشان را در داخل نظام می‌دانند انتظار است که فتنه 88 را خط قرمز بدانند، مگر یادشان رفته است که سردسته بهایی‌ها، سلطنت‌طلبان و آوازه‌خوانان در اوج جریان سال 88 شال سبز به گردن انداختند و در حمایت آنان عربده سر دادند، آیا سکوت باز هم جایز است؟
منبع: ایسنا