۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

توضیح سراج درباره وضعیت پرونده پدیده

سازمان بازرسی کشور در پایان هر سال و بر حسب مسائل هر استان موضوعات مختلفی را بررسی کرده و مطابق آن موضوعات برنامه ریزی های مصوبی انجام می دهد.
کد خبر : ۲۲۸۱۷۱
صراط: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پرونده پدیده شاندیز در حال حاضر در مرحله دادسرا بوده و اطلاع رسانی در مورد آن فعلا امکان پذیر نیست.
 
ناصر سراج ظهر چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان چگنی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت استان لرستان در بحث مفاسد اقتصادی نسبت به استانهای دیگر بهتر بوده و پرونده های سنگینی در این زمینه در این استان وجود ندارد.
 
وی به برنامه های سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و بیان داشت: سازمان بازرسی کشور در پایان هر سال و بر حسب مسائل هر استان موضوعات مختلفی را بررسی کرده و مطابق آن موضوعات برنامه ریزی های مصوبی انجام می دهد.
 
ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت قبل خیلی فعال نبود
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: در بعضی از استان ها عمده موضوعات به زمین خواری مربوط می شود و در بعضی دیگر جرائمی چون رشوه یا اختلاس در اولویت قرار دارند که هر استان موظف است بازرسان خود را برای پیگیری این امور اعزام کرده و پس از بررسی مشکلات و مسائل آن ها را به مرکز گزارش کند.
 
سراج به تعامل مثبت مجلس شورای اسلامی با سازمان بازرسی کشور در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: قوه مجریه نیز تعامل خوبی در این زمینه با ما دارد و ستاد مبارزه با فساد اقتصادی فعالیت های خوبی را آغاز کرده است.
 
وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت قبل خیلی فعال نبود و قوه قضائیه نیز در این زمینه خیلی شرکت نمی کرد زیرا با توجه به عدم فعالیت جدی دولت امیدی نداشت که بتواند با این مفاسد مقابله کند ولی طی یکسال گذشته جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هر دو هفته یکبار تشکیل می شود.
 
عدم همکاری کشورهای غربی برای بازگرداندن مفسدان اقتصادی به کشور
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور بعنوان نماینده قوه قضائیه، معاون اول قوه قضائیه و دادستان به طور مستمر و فعال در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شرکت می کنند و تفاهم خوبی بین سه قوه برقرار است که در سال آینده نتیجه این همکاری را مردم خواهند دید.
 
سراج به عدم همکاری کشورهای غربی برای بازگرداندن مفسدان اقتصادی به کشور اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه کشورهای غربی شعار مبارزه با پول شویی را خیلی سر می دهند اما با جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت مفسدان اقتصادی به کشور همکاری نمی کنند.
 
وی افزود: ما بارها به کشورهای غربی ثابت کرده ایم که این افراد پول شویی کرده اند و حتی خود آنها قبول کرده اند ولی بخاطر روابط سیاسی که با کشور ایران دارند حاضر به دیپورت این مجرمان نیستند اما ما پیگیری های خود را از طریق اینترپل انجام می دهیم تا به نتیجه برسیم.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز گفت: این پرونده در حال حاضر در مرحله دادسرا بوده و اطلاع رسانی در مورد آن فعلا امکان پذیر نیست.
منبع: مهر
برچسب ها: پدیده دادسرا