۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶

یک بانوی آمریکایی در مشهد شیعه شد

یک بانوی آمریکایی روز پنجشنبه در حرم مطهر امام هشتم شیعیان به دین اسلام مشرف شد.
کد خبر : ۲۲۸۳۰۷
صراط: «الینا املی» یک بانوی آمریکایی در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) به دین مبین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد و نام مبارک «زینب» را برای خود برگزید.

وی گفت: حدود ۴ سال است که درباره دین اسلام تحقیق می‌کنم و از زمانی که این دین را شناختم، از عمق جان به خدای متعال ایمان آوردم و دریافتم که تنها راه پیش روی انسان، دین جامع و آسمانی اسلام است.

این بانوی آمریکایی با اشاره به اینکه امیدوارم، بتوانم آموزه‌ها و دریافت‌های خود درباره دین اسلام را از طریق نشان دادن آیات قرآن و بیان خوبی‌های دین اسلام به خانواده و دوستانم نشان دهم؛ اظهار داشت: آرزو دارم دوستان و خانواده‌ام با آشنایی هر چه بیشتر با دین مبین اسلام، نسبت به آموزه‌های دین خود به ویژه مسیحیت دچار شک و تردید شده و به دنبال فهم حقایق بروند.

وی با بیان اینکه پیامبران الهی همه به یک خدا ایمان داشته و همه مردم را به سوی این حقیقت رهنمون می‌کرده‌اند ادامه داد: متاسفانه کتبی که به عنوان انجیل و تورات در اختیار پیروان امروزی حضرت عیسی و موسی (ع) قرار گرفته است، کتبی تحریف شده هستند و آنان کتاب جامع و کاملی در اختیار ندارند.

املی با اشاره به تفاوت اسلام و دیگر ادیان عنوان کرد: وقتی اسلام را پیدا می‌کنی، می‌فهمی دیگر راهی غیر از اسلام نیست و در اسلام ما فقط خدا را می‌پرستیم و به خدا اتصال داریم اما در دیگر ادیان خدا گم شده و چیزی برای اینکه به آن اعتماد کرد وجود ندارد.

وی افزود: از زمانی که با اسلام آشنا شده‌ام سعی می‌کنم برای آرامش روحی به مکان‌های مذهبی و مساجد بروم و از شنیدن صوت قرآن در این فضا‌ها لذت می‌برم.

این تازه مسلمان شده ابراز داشت: حجاب صرف یک پوشش نیست بلکه یک عقیده است. حجاب، پاسخی است به ندای فطرت و نشان تمدن و فرهنگ اسلامی است.

وی اظهار داشت: از اینکه فرصتی ایجاد شده که به زیارت امام رضا(ع) بیایم بسیار خوشحالم و در این مکان احساس می‌کنم که به خدا و امام رضا(ع) بیش از پیش نزدیک‌تر هستم.

الینا املی با اشاره به اینکه برای دومین بار است که به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوم افزود: به دلیل احساس خوبی که اولین بار در حرم تجربه کردم، مجدداً عازم سفر به مشهد مقدس شدم و قبل از اینکه به مشهد مشرف شوم به شهر قم و حرم حضرت معصومه(س) نیز سفری داشته‌ام.

یادآور می‌شود: این تازه مسلمان که پس از تشرف به اسلام نام زینب را برای خود برگزید، از خدمات ارائه شده از سوی اداره زائران غیر ایرانی تقدیر و تشکر و ابراز خرسندی کرد و در پایان، محصولات فرهنگی اعم از کتب و قرآن به زبان انگلیسی به رسم یادبود به وی اهدا شد.
منبع: ابنا