۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

اخبار ویژه کیهان/ 2 دست هاشمی در دولت

"تسوی برئیل" تحلیلگر سیاسی در اسرائیل در مقاله‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد، به یهودیان اروپا هشدار داد به اسرائیل مهاجرت نکنند؛ زیرا تل‌آویو در عملی کردن وعده‌هایی که بنیامین نتانیاهو به آنها می‌دهد عاجز است.
کد خبر : ۲۲۸۹۱۲
صراط: روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه امروز دوشنبه خود، خبرهای زیر را منتشر کرده است:
 
هاآرتص: اسرائیل امن نیست چون سرزمین اشغال شده است
 
نویسنده صهیونیست، خطاب به یهودیان اروپا نوشت به درخواست بنیامین نتانیاهو برای سفر به اسرائیل پاسخ مثبت ندهید؛ شرایط اسرائیل رو به بدتر شدن است.
 
«تسوی برئیل» تحلیلگر سیاسی در اسرائیل در مقاله‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد به یهودیان اروپا هشدار داد به اسرائیل مهاجرت نکنید زیرا تل‌آویو در عملی کردن وعده‌هایی که بنیامین نتانیاهو به آنها می‌دهد عاجز است.

برئیل ادامه داد: نگرانی‌ها در اسرائیل به مراتب بیشتر و سطح جرم و جنایت و فعالیت‌های تروریستی در اینجا به مراتب بالاتر است.

به گزارش قدسنا در این مقاله آمده است: مشکل تنها این نیست که آیا می‌توان برای یهودیان اروپا در اسرائیل مکان امن پیدا کرد یا نه؟ مشکل این است که حتی یهودیان اسرائیل هم باور ندارند اسرائیل امن است، آنها معتقدند اسرائیل در برابر تهدیداتی که هر روز در سخنان نتانیاهو شنیده می‌شود امن نیست.

هاآرتص در ادامه نوشت: اگر فرض بر این باشد که هزاران یهودی اروپا تصمیم بگیرند منافع، زندگی، خانه  وکاشانه و شغل خود را به اسرائیل منتقل کنند، سوار بر هواپیما شوند و در فرودگاه تل‌آویو پیاده شوند، سخن این است که در اینجا چه چیزی عاید آنان می‌شود؟ مهاجران در اسرائیل شاهد نژادپرستی خواهند بود و کم‌کم به این نتیجه خواهند رسید که ساکن سرزمینی اشغالی شده‌اند.

وی در ادامه خطاب به یهودیان اروپا نوشت: اسرائیل را با یهود قاطی نکنید زیرا اسرائیلی‌ها عاشق جمال غربی‌ها نیستند حتی اگر آن غربی‌ها پیرو آئین یهود باشند، بهتر است در این باره از یهودیان روسی که به اسرائیل مهاجرت کردند پرس و جو کنید یا از گرجستانی‌ها، اتیوپیایی‌ها، کردها و... بپرسید، اتباع این کشورها پس از دهها سال‌ اقامت در اسرائیل همچنان براساس کشوری که از آن مهاجرت کرده‌اند، طبقه‌بندی می‌شوند.
 
صدای اپوزیسیون هم درآمد؛ آمریکا فقط روی کاغذ امتیاز می‌دهد

دو تن از فعالان اپوزیسیون خارج‌نشین معتقدند ایران امتیازهای خیلی جدی به آمریکا داده و اکنون نوبت آمریکاست که باید امتیاز بدهد.
 
محسن میلانی در مصاحبه با رادیو فردا گفت: من فکر می‌کنم تا امروز ایران امتیازهای خیلی جدی به کشورهای 5+1 داده. یعنی خیلی بیشتر امتیاز داده تا امتیاز گرفته. اگر کنگره آمریکا و نیروهایی که در منطقه سعی می‌کنند که مذاکرات را به شکست بکشانند اگر بتوانند موفق شوند برای همه دردسر خواهد داشت.
 
وی افزود: به نظر من اشکال در تهران نیست، به نظر من تهران به اندازه زیادی امتیاز داده. اشکال امروز در واشنگتن است، که کسانی هستند که در داخل کنگره آمریکا فشار می‌آورند به آقای اوباما که امتیازهای بیشتری بگیرد و همچنین یک عده هستند که دارند سعی می‌کنند که حتی اگر این قرارداد بسته شود بتوانند کنگره را وارد عمل کنند که دردسری بعدا به وجود بیاورد.
همچنین علیرضا نامور حقیقی از اصلاح‌طلبان خارج‌نشین در این زمینه گفت: از اول قرار بود معامله نقد به نقد باشد. یعنی در ازای هر کاری که ایران می‌کند مشخص باشد که آمریکایی‌ها چه کار انجام می‌دهند. توافق جامع یعنی همین. یعنی معلوم شود که جدول حل مسئله چگونه است. مراحلش خیلی هم تفسیربردار نباشد. به هر حال این اشکالی بود که به وجود آمد.

وی می‌گوید: ایرانی‌ها همه موارد را رعایت کردند ولی آمریکایی‌ها عملا امتیازاتی که دادند روی کاغذ بود. در عمل چیزی نصیب ایران نشده. بنابراین مسئله این جوری خواهد بود که مشخص می شود گام به گام هر کاری که ایران می‌کند در ازایش آمریکایی‌ها و قدرت‌های غربی چه اقداماتی انجام خواهند داد.
 
دست چپ و راست هاشمی در دولت روحانی فعال هستند
 
یک عضو حزب اعتماد ملی می‌گوید؛ دست راست و چپ هاشمی در دولت روحانی فعال است.
 
به‌گزارش آریا، محمدجواد حق‌شناس گفت: حزب اعتدال و توسعه از زمان شکل‌گیری جزو حلقه احزاب متمایل به آقای هاشمی رفسنجانی بود که مؤسسین این حزب هم از نزدیکان ایشان محسوب می‌شدند؛ چهره‌هایی چون نوبخت به عنوان چهره شاخص حزب اعتدال و توسعه در کنار چهره‌هایی چون فاطمه هاشمی از اعضای این حزب به شمار می‌روند.
 
وی افزود: حزب اعتدال و توسعه در واقع نیروهای جریان راست هستند که اگر ما بخواهیم درباره آن تحلیلی داشته باشیم می‌توان گفت همان نسبتی که کارگزاران سازندگی با آقای هاشمی دارند این حزب هم همان نسبت را با آقای هاشمی دارد.

حق‌شناس گفت:‌ کارگزاران که قبل از سال 1376 می‌خواستند یک جریان میانی را شکل دهند از آنجایی که با پیروزی اصلاح‌طلبان دیدند نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند لذا وارد طیف اصلاحات شدند و عملا به جناح و دست چپ آقای هاشمی تبدیل شدند تا از این طریق بتوانند در جریان اصلاح‌طلب منویات ایشان را پیگیری کنند اما با توجه به شناختی که آقای هاشمی از فضای سیاسی کشور داشتند می‌خواستند یک دست راست هم در جریان اصولگرا داشته باشند. به همین دلیل حزب اعتدال و توسعه با محوریت چهره‌هایی که عمدتا در مجمع تشخیص مصلحت نظام فعال بودند و با حضور خانم فاطمه هاشمی و چهره‌هایی فعال در جریان متمایل به اصولگرا مانند آقایان جلالی و قاسمی فعالیت خود را ادامه دادند که البته از زمان احمدی‌نژاد این دو نفر از این حزب خارج شدند و یکی از آنها به آقای لاریجانی پیوست و دیگری هم در کنار آقای ولایتی به عضویت مجمع تشخیص درآمد تا در حزب اعتدال و توسعه حضور نداشته باشند.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تعریف دقیقی از حزب اعتدال و توسعه داشته باشیم این حزب در دولت در کنار حزب کارگزاران تعریف می‌شود که نشان می‌دهد در دولت روحانی دست راست و چپ آقای هاشمی رفسنجانی فعال شده است.