۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
طبیب زاده:

ادغام، برای نجات محیط زیست است

نماینده مردم تهران گفت: برای پاسخگو کردن سازمان محیط زیست، مجبوریم این سازمان را در وزارت‌ کشاورزی ادغام کنیم تا محیط زیست از مرکز سیاسی به یک مرکز تخصصی خود تبدیل شده و نجات یابد.
کد خبر : ۲۲۹۰۶۵
صراط: زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 82 نماینده مجلس طراح ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی را امضا کرده و به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده‌اند، گفت: با توجه به اینکه این طرح با قید 2 فوریت مطرح شده امیدواریم به زودی در صحن علنی مجلس بررسی شود.
 
وی با بیان اینکه، مردم خوزستان و اهواز حق دارند نسبت به وضعیت ریزگردها از مجلس و نمایندگان خود مطالبه کنند، گفت: مردم از نمایندگان خود درباره ریزگردها مطالبه دارند چون آنها نمایندگان خود را ناظر بر دولت می‌دانند اما متاسفانه باید به مردم بگویم که خانم ابتکار و سازمان محیط زیست ایشان پاسخگوی هیچ نهادی نیست.
 
طبیب‌زاده با بیان اینکه، مجلس سازمان محیط زیست را در بحث ریزگردها مقصر می‌‌داند، گفت: وقتی خانم ابتکار در دولت اصلاحات، رئیس سازمان محیط زیست بود، تالاب هامون خشک شده و مردم خوزستان گرفتار کم‌کارهای خانم‌ابتکار هستند؛ البته خانم ابتکار در حوزه سیاسی کاملاً پرکار هستند و به جای پرداختن به وظیفه اصلی خود مدام درگیر فعالیت‌های سیاسی وباندی هستند.
 
نماینده مردم تهران گفت: برای پاسخگو کردن سازمان محیط زیست، مجبوریم این سازمان را در وزارت‌ کشاورزی ادغام کنیم تا محیط زیست از مرکز سیاسی به یک مرکز تخصصی و نظارت پذیر تبدیل شود تا مجلس هم برای دفاع از حقوق مردم بتواند در صورت بروز مشکلاتی چون ریزگردها، از وزیر مربوطه سؤال کند.
منبع: تسنیم