۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
رئیس جمهور از کجا به کجا؟

احمدی نژاد در ابتدای رئیس جمهور شدنش درباره عمل به قانون چه می گفت؟

در شرايط كنوني و از باب "فذكر ان الذكري تنفع المومنين" بد نيست بخشي از يكي از سخنان رييس جمهور در سال اول رياست جمهوري را مررور كنيم تا ببينيم نظر محمود احمدي نژاد در باب اجراي قانون و مصوبات مجلس در اولين سال رياست جمهوري اش چه بوده است.
کد خبر : ۲۲۹۳۶

محمود احمدي نژاد رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه دردولت به كسي اجازه داده نخواهد شد بر خلاف قوانين و مصوبات مجلس عمل كند، گفت: اگر كسي تخلف كند، اولين مدعي عليه او من خواهم بود.

به گزارش صراط نيوز ، چندي است قانون به عنوان فصل الخطاب همه مسايل كشور مورد بي مهري كم سابقه ايي قرار گرفته و مهجوريتي كم نظير را پشت سر مي گذارد.

بنابراين گزارش، صرف نظر از بي اعتنايي دولت به برخي مصوبات مجلس كه يك نمونه عيني و دم دستي آن ، عدم اجراي قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان بعد از گذشت بيش از50 روز از آخرين مهلت اجراي آن است، دامنه عدم تمكين به قانون به حدي بالا گرفته كه حتي نظر شوراي نگهبان به عنوان يگانه مفسر قانون اساسي نيز مورد پذيرش واقع نشده و سرپرستي غير قانوني رييس جمور بر وزارت نفت همچنان ادامه يافته است كه از اين حيث دولت دهم با رد نظر شوراي نگهبان ، ركوردي را به نام خود ثبت كرد كه شايد تا ساليان سال دست نخورده باقي بماند.

با توجه به اين نكات، شايد سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس كه در آن بر اجراي بدون بهانه گيري قانون توسط دولت تاكيد كردند نيز معناي ويژه ايي بيابد.

علي ايحال در شرايط كنوني و از باب "فذكر ان الذكري تنفع المومنين" بد نيست بخشي از يكي از سخنان رييس جمهور در سال اول رياست جمهوري را مررور كنيم تا ببينيم نظر محمود احمدي نژاد در باب اجراي قانون و مصوبات مجلس در اولين سال رياست جمهوري اش چه بوده است.

احمدي نژاد در تاريخ 20 آذر 1384 در جلسه بررسي صلاحيت وزيري هامانه به عنوان گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت نفت سخنان ارزشمندي را بيان كرده است كه بخشي از آن به شرح زير است:

محمود احمدي نژاد رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه دردولت به كسي اجازه داده نخواهد شد بر خلاف قوانين و مصوبات مجلس عمل كند، گفت: اگر كسي تخلف كند، اولين مدعي عليه او من خواهم بود. به‌گزارش خبرنگار سياسي ايرنا،وي صبح يكشنبه درجلسه بررسي صلاحيت وزيري هامانه چهارمين گزينه پيشنهادي براي تصدي مسووليت وزارت نفت ، افزود : جلو و عقب افتادن اجراي مصوبات مجلس را به حساب پركاري دولت بگذاريد،زيرا قوانين مجلس براي ما قطعي و راهنماي عمل خواهد بود. وي تصريح كرد: در جلسه رسيدگي به صلاحيت وزير پيشنهادي پيشين، پس از اين كه جلسه را ترك كردم برخي دوستان گفتند كه در روز بررسي يك مطلبي از قول من نسبت به مجلس و نمايندگان در مجلس منتشر شده كه در شان رييس جمهوري و نمايندگان محترم مجلس نيست. رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه باور و ديدگاهم درباره مجلس را بارها مطرح كرده‌ام، اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي ستون استوارنظام جمهوري اسلامي است و بارها به خاطر زنده بودن، پرتحرك و فعال بودن مجلس شوراي اسلامي خدا را شكر كرده‌ام. وي تصريح كرد: در همين تريبون از تك تك نمايندگان بارها خواسته‌ام كه چشم بيدار ملت زبان گوياي ملت و فريادگر صلاح ملت و كشور باشند.احمدي نژاد در ادامه با اشاره به اينكه مجلسي كه پرخروش، جدي، قاطع و دلسوز است، اين مجلس مورد افتخار دولت و همه ملت است، گفت: گر چه در برخي مواضع و مواقع نظر مجلس با نظر من متفاوت است، اما اين مساله تاثيري در ارزش كار مجلس نمي‌گذارد. رييس جمهوري باتاكيد بر اينكه آن چيزي كه بايد دركشوراجرا شود قوانين ومصوبات مجلس شوراي اسلامي است، خاطرنشان كرد: مطمئن هستم تلاش‌هاي بدخواهان مجلس و دولت براي انشقاق و  دوري، حتما ثمر نخواهد داشت .

نظرات بینندگان
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۵
۷
از کجا به کجا؟؟؟ مثلا از کجا به کجا رسیدن؟ دولت نهم و دهم در این 5 سال فقط تهمکت و افترا و ناسزا شنیده و خم به ابرو نیاورده هیچ الکی خودشو سرگرم شایعات چرند شما نکرده تا از کار اصلی که از روز اول خدمت بوده غافل بشه.اگر میخواست هر روز جواب یه شایعه بده و هر روز از یکی شکایت کنه به خاطر ناسزا این 5 سالو باید تو دادگاه ها معطل میشد و دشمن و شما ها به آرزوتون میرسیدید.اینکه زبون شما امروز باشایعات اینقدر درازه مثل همیشه به این خاطره که یک پر کاه مدرک دستتون نیست که اینقدر زور میزنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما به تهمت و افترا کاری نداریم قضیه جداست
الان نه دولت بعضی از قوانین مجلس رو اجرا میکنه نه تلکیف خودشو با جریان انحرافی روشن میکنه
الان .... ... که جریان انحرافی صرف .... کرده رو کی باید جواب بده ؟؟ چرا دکترموضع نمی گیره؟؟
مهدي از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مرحبا علي رضا . دست حق به همراهت
مهدي از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خطاب به ناشناس
گفتي به تهمت وافترا كاري نداري؟ يعني چي؟
ميشه توضيح بدي؟
توي ناشناس و دوستانت چندين ماهه كه احمدي نژاد وطرفداران ايشان را مورد توهين واتهام قرار داديد. ان وقت ميگي ما به اتهام.
كاري نداريم.
اين ديگه چه مدلشه؟
اما بدان كه جريان انحرافي . اگر هم وجود داشته باشه به كمك دعاي مردم شهيد برور وعنايت اقا امام زمان ريشه كن خواهد شد
مانند تمام فتنه ها.
ودولت محبوب احمدي نژاد مانند هميشه عزيز و سربلند است
دشمن ضد ولایت فقیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای ناشناس توجه داشته باش که با چه کسانی بحث کنی ، 4 تا مزدور بی سواد قابلیت مباحثه کردن ندارن ، البته توجه کردن به مرام و شخصیت و صحبتهای انحرافی این افراد می تواند ، خط باطل ضد ولایی را برای ما مشخص کند ، همین و بس ....
دقت کنین لطفا به صحبتاشون :
توي ناشناس و دوستانت چندين ماهه كه احمدي نژاد وطرفداران ايشان را مورد توهين واتهام قرار داديد. ان وقت ميگي ما به اتهام.

كاري نداريم.
اين ديگه چه مدلشه؟

ودولت محبوب احمدي نژاد مانند هميشه عزيز و سربلند است ....

این صحبتها در حالی هست که شیوه حرکتی ضد ولایی انحراف موجود در دولت برای مرده های قبرستان هم مشخص شده ....
مهدي از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خطاب به دشمن ضد ولايت فقيه.
اگه انحراف دولت براي مرده هاي قبرستان هم مشخص شده .بس توچرا ا ينقدر نگراني.
تو چرا اينقدر داري خودتو خفه ميكني
توديگه چرا همش به دنبال كامنت هاي مهدي از مشهد ميگردي.
ارزوي تخريب دولت را به گور ميبريد
اب رو بريز همونجا
هوشنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این مهدی مشهدی خیلی بی ادبه !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بیخیال این مهدی شین بابا اه .... شما قبول کنین که این یارو نمیفهمه شعورش به حدی نرسیده که بد و خوب رو بفهمه !
lمهدي از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خطاب به عمو ناشناس
اگه من نمي فهمم .چرا شماها داريد براي. كامنت هاي من خودتون رو خفه ميكنيد .؟
اخه براي يك ادم نفهم وبيسواد چرا اينقدر كامنت ميديد؟.
البته دستتون براي همه رو شده.
حالا بعد از گذشت دوماه سر وصدا و اتهام به طرفداران دولت. حالا من شدم نفهم؟
به قول اقاي احمدي نژاد .اب رو بريز همونجا
مهدي از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خطاب به عمو هوشنگ
ادب رو از رفقاي مودب و ولايتمدار شما ياد گرفتم.
البته من كه من نمي دونم كجاي كامنت من بي ادبي است. همه با تفكر وكامنت هاي من اشنايند. من فقط اعتقاداتم رو بيان ميكردم .وبه كسي كاري نداشتم .تا اينكه سر و كله چند تن از دانشمندان علوم اسلامي مانند جنابعالي ودوستان مودب شما بيدا شد واز همان اول
من وطرفداران احمدي نژاد را با بد ترين القاب مانند منحرف و شيطان برست. و..نابودي به اذن رهبر و... خطاب قرار دادند
حتي از كلماتي مثل .............. به شما شرف دارد و....
استفاده كردند.ان موقع شماي بچه مودب كجابودي ؟
اما من ديدم كه برخي مثل لينكه فضاي مجازي رو با جنگل اشتباه گرفتن ومن هم مجبور شدم از كلمات تند تري استفاده كنم.
تابعضيها بفهمند كه اينجا جنگل نيست.
توهم مراقب باش اينقدر دروغ نگي.
ميدوني كه من باكسي تعارف ندارم.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا مهدی یه سوال دارم از شما و خواهش میکنم جوابمو بدین ، بقول شما همه این آقایون بی ادب و ولایتمدار دروغین ! قبول ! پس مصداق ولاینمدار واقعی کیه ؟ اح.... و مش ... و دوستاشون و امثال شما آقا مهدی ؟ یا دوستان ما ؟
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مهدي جواب بده
مهدي از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خطاب به حسين
در مورد سوالي كه كردي. چند روز قبل جواب دادم. محترمانه هم جواب دادم
اما مثل اينكه صراط قصد نداره اين فضا ي موجود از بين بره. ومثل اينكه صراط هم داره رسالت اطلاع رساني رو خوب انجام ميده
متاسفانه كامنت من رو حذف كردند.
البته اين هم يكي از اصول ولايتمداري است
متاسفم.
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا مهدي بقول شما همه این آقایون بی ادب و ولایتمدار دروغین ! قبول ! پس مصداق ولاینمدار واقعی کیه ؟ اح.... و مش ... و دوستاشون و امثال شما آقا مهدی ؟
مهران آزادپی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مهدی جان با عرض سلام و ارادت در جواب حسین آقا - من هم توجه زیادی نسبت به این سوال دارم ( آیا ولایتمدار تر و مومن تر از افراد مورد نظر حسین آقا که نام برده اند ، شخص دیگری هم وجود داره ؟؟؟؟؟ چطوره خود حسین آقا جواب بده و ما هم چند نفری رو که مد نظر ایشون هستند بشناسیم !!!!!!!! )
- ها.... ؟؟؟؟ - ناط.......؟؟؟؟ - لا ......؟؟؟ - مط ......؟؟؟؟ -قا.....؟؟؟؟ - کوا....... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ - واقعا کدام؟؟؟؟؟؟؟
دشمن ضد ولايت فقيه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
همينطور با عرض سلام خدمت حسين آقا ، صراطهاي محترم ، بينندگان و ... با اجازه حسين آقا خدمت مهران ميگم در طي مدتي كه با نظرات و گفتار بر و بچه هاي حزب اللهي كه اينجا دارن بر عليه جريان منحرف دولتي حرف ميزنن آشنا شدم متوجه شدم كه اين عزيزان دلم اساساً براي هيچ جريان سياسي حرف نميزنن و مايه نميذارن ، و اصلاً به جز مقام عظماي ولايت براي بقيه واقعاً از حد يه نوكر (شما بخونين خدمتگزار) مردم بيشتر ارزش قائل نيستن و در مجموع نسبت به همين نوكراني هم كه در امر مهم ولايتمداري رفوزه شدن و ميشن ، حساسيت منفي دارن ، از اونجايي كه زحمت كشيدي و اسم چندتاييشونو بردي و برادر حسين هم زحمت كشيدن و اسامي افراد جديدالورد به اين عرصه انحراف رو نوشتن ، خدمت شما عرض كنم كه از نظر ما سگ زرد برادر شغاله و متاسفانه شما جوري حرف ميزني كه انگار ما ناراحت ميشيم كه شا ميگي ها .... و ... مهران انگار تو تا حالا با بچه بسيجي حزب اللهي هاي واقعي روبرو نشدي ! نميدوني اين بچه ها بجز امر ولايت ، براي امر و نهي افراد ديگه (در سياست و در مقابل امر افراد سياسي در مقابل امر حضرت امام خامنه اي) بيشتر از عوعو سگها ارزشي قائل نميشن ، لذا هر شخصي رو كه شما ميگي درست و اونا به نوبه خودشون مواضعشون براي ما روشنه و البته نزد ما جايگاهي ندارن ، اما فعلا دور دور مبارزه با جريان منحرف و افكار و اعتقادات منحرف اوناست ، يعني اونايي كه برادر حسين نام بردن ، يعني كساني كه از نظر زشتي و خباثت در رفتار و گفتار و افكار ، جديدترين پروژه و ورژن تهيه و ارائه شده توسط ابليس به شمار ميرن كه براي ايجاد انحراف در افكار و عقايد و اعتقادات مردم و مبارزه با خيمه و عمود انقلاب اسلامي (ولايت فقيه) و نهايتاً ايجاد انحراف در اهداف عاليه انقلاب اسلامي و در راستاي اهداف شيطاني استكبار جهاني موجوديت يافتن !!!
لذا بدان كه از نظر بچه بسيجي حزب اللهي ها ، همه جريانهاي سياسي (اعم از ها .... ، لا .... و خصوصاً اح .... )به اندازه پشيزي ارزش ندارن و تا زماني مورد احترام هستن كه در خط ولايت باشن ، در غير اينصورت مانند يه دستمال آلوده به نجاست دورشون ميندازيم !!!
مشایی نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۳
۳
احمدی نژاد زنده باد مشایی پاینده باد!
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۴
۱
چطور به تهمت و افترا کاری نداری منافق؟ کدوم قانون مجلس رو اجرا نکرده؟ ل.... هم شده ستون پنجم دشمن! کدوم قانونو اجرا نکرده.سرپرست وزیر نفت هم که معرفی شد.دیگه چی میگید؟ مشکل همین بود؟؟؟ کل مشکلتون این بود؟؟ الحمد الله که حل شد.شایدم حل نشد! ها؟؟؟؟ دکتر به چی باید موضع بگیره؟؟ به شایعات چرند که از اول بی اساسه.شما اگر کثر شانتون نیست به پایگاه ...نیوز یا پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری مراجعه کنید تا ببینید موضع گیری شده یا نه؟ ببینید چند تا تکذیبیه میبینید.
م.د
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
۴
۰
ورود شما را به جمع هاشمیون خوش آمد می گویم
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰
۰
۲
خوب دشمن- مش... شما بچه حزب الهی را به جانب هم انداخت واقعا این بصیرت شما است به خود اید وگرنه فردا مقتدای ما تنها می ماند. مرگ بر دشمنان اسلام- امام ورهبری مرگ بر امریکا - مرگ بر جریان انحرافی مش... لعنت بر تو باد و..........................
احمد مشهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰
۲
۲
راستی مشایی نژاد فامیل قشنگیه و البته عجیب ولی من نفهمیدم نژادش پسوند فامیلیه یا نشانه ریشه و نسل یا ......
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰
۰
۱
فکر کنم دعوای شما مشهدی ها و ناکجا آباد ها همچنان ادامه داشته باشه ما که خسته شدیم این چند سال همش دعوا بود و بس...
مهران آزادپی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خسته نباشی !!!!!!!!!!
دشمن ضد ولايت فقيه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سارا ..... اين دعوا از زمان مولا علي ع تا هم اكنون كه فرزند ايشون حضرت امام خامنه اي حضور دارن ، مابين جريان انحراف ضد ولايت با ولايت در جريان بوده و در همين مسير بوده كه خون مولا علي در محراب و خون فرزندشون حضرت اباعبدالله الحسين در كربلا و ....... ريخته شد ... اما ما خسته نميشيم از اين دعوا و انشالله تا دفع شر و فساد از پا نميشينيم