۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
پیروزی پرگل در اولین گام

شاهکار پرسپولیس در آسیا/ درخشان منتقدان را خاموش کرد!

تیم فوتبال پرسپولیس با ارایه یک فوتبال تهاجمی تیم لخویای قطر را شکست داد.
کد خبر : ۲۲۹۴۲۶
صراط: اولین دیدار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل لخویای قطر از ساعت 18 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی و در حضور 15 هزار تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) برگزار شد که  بازی با نتیجه3  بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد. گابریل در دقیقه 10 از پشت محوطه جریمه لخویا شوت زد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه لخویا به بیرون رفت.

در دقیقه 18 گابریل مهاجم برزیلی پرسپولیس صاحب یک موقعیت عالی گلزنی شد که شوت او از داخل محوطه جریمه لخویا با اختلاف کمی از کنار دروازه تیم قطری به بیرون رفت.

بعد از این صحنه توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

در دقیقه 39 ارسال بازیکنان قطری روی دروازه پرسپولیس به سوریا مهاجم لخویا رسید که ضربه سر او را سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس مهار کرد.

پرسپولیس در نیمه اول نمایش قابل قبولی ارایه کرد هرچند در گلزنی موفق نبود اما برتری نسبی به حریف قطری داشت.

نیمه دوم پرسپولیس هم بازی کند و آرام آغاز شد.

در دقیقه 57 سوریا پا به توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و ارسال او به نام‌هی بازیکن کره‌ای لخویا رسید که ضربه سر او با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

گل: در دقیقه 60 اولین گل آسیایی پرسپولیس به ثمر رسید. ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه لخویا ارسال کرد و محسن بنگر با یک ضربه سر دقیق دروازه لخویا را باز کرد.

گل دوم: در دقیقه 65 پرسپولیس روی یک کار تیمی گل دومش را به ثمر رساند. گابریل پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و توپ را به طارمی پاس داد و این مهاجم هم با یک پاس پشت پای زیبا هادی نوروزی را صاحب توپ کرد تا او با یک ضربه فنی و دقیق برای دومین مرتبه دروازه لخویا قطر را باز کند.

پرسپولیس در این دقایق بازی هجومی و تماشاگر پسندی را ارایه کرد.

در دقیقه 74 بازی‌ خشن بازیکنان قطری باعث شد که بازی به جنجال کشیده شود و بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. در این صحنه هم داور به هیچ بازیکنی کارت زرد نشان نداد.

بازیکنان لخویا هرچه به آخر بازی نزدیک‌تر می‌شدند خشن‌تر بازی  کردند.پرسپولیس در این مسابقه فوتبال زیبا و تماشاگر پسندی ارایه کرد و حتی بعد از زدن 2 گل بازهم به سوی دروازه لخویا حمله کرد.

پنالتی و گل سوم: در دقیقه 83 محمد نوری پا به توپ وارد محوطه جریمه شد که با خطای پنالتی سرنگون شد. کاپیتان پرسپولیس خودش این ضربه پنالتی را تبدیل به گل سوم کرد.

بعد از گل سوم هم پرسپولیس بازهم حمله کرد این در حالی بود که پرسپولیس در لیگ برتر ایران در این فصل خوب بازی نکرد و نتایج خوبی نگرفته است.

پرسپولیس بعد از گل سوم هم همچنان حمله می‌کرد تا هواداران این تیم بعد از مدت‌ها پرسپولیس واقعی را ببینند.

در دقیقه 90 امید عالیشاه در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان لخویا قرار گرفت که ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

پریرا از سریلانکا داور مسابقه در دقیقه 75 اولین کارت زردش را به محمد عبدالله از لخویا نشان داد. و جونیور هم دومین بازیکن اخطاری تیم لخویا بود.

دیگر دیدار این گروه از ساعت 20 و 55 دقیقه بین دو تیم النصر عربستان و بنیادکار ازبکستان برگزار می‌شود.

ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانا، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی، محمد نوری (کاپیتان)، احمد نورالهی، امید عالیشاه، هادی نوروزی، فرناندو گابریل و مهدی طارمی( در دقیقه 87 علی علیپور)

سرمربی: حمید درخشان
منبع: فارس