۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
ارتباط تهدید رییس‌جمهور به اخراج و انتخابات

منظور روحانی از 24 خرداد، 7 اسفند بود؟!

برداشت نوعی "هشدار" یا "تهدید" به استانداران از اظهارات روحانی هوش زیادی نمی خواهد. اما نکته قابل تاملی که در این میان مغفول مانده، زمان و شرایطی است که حسن روحانی در آن دوباره از "24 خرداد" سخن گفته است.
کد خبر : ۲۲۹۵۵۰
گروه سیاسی صراط - رئیس جمهور سه روز پیش در جمع استانداران دولت تدبیر و امید، با تأکید بر اینکه «مسئولان اجرایی باید مسئولانی باشند که به رأی مردم در 24 خرداد 92 معتقدند»، گفت: اگر کسی اعتقاد به رأی مردم ندارد، می‌تواند در کشور کار و فعالیت کند اما نمی‌تواند مدیر سطح بالای کشور باشد یعنی مردم قبول نمی‌کنند، مردم گفته‌اند، نظر ما این است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، روحانی اظهار کرد: به سوابق افراد، وابستگی سیاسی و جناحی افراد کار ندارم؛ اما مسئولان باید به رأی مردم اعتقاد داشته باشند و اگر کسی 24 خرداد و رأی مردم را قبول ندارد در یک سِمت دیگری خدمت کند. حالا سمت که بسیار است. حالا یک جای دیگری، مکان دیگری، پست دیگری خدمت کند؛ اما اگر بخواهد مسئول رده بالای کشور باشد این قابل قبول نیست. مردم این را نمی‌پذیرند چون همه ما بار بسیار سنگینی را بر دوش گرفته‌ایم.

این اظهارات روحانی واکنش های متعددی را میان موافقان و منتقدان دولت او برانگیخت. با این وجود باید گفت تاکید روحانی بر پیام انتخابات موضوع جدیدی نیست و او در مدت عمر دولت تدبیر و امید بارها آن را تکرار کرده است.

اما نکته قابل تاملی که در این میان مغفول مانده است، زمان و شرایطی است که حسن روحانی در آن به بیان این اظهارات تهدیدگونه پرداخته است. برداشت نوعی "هشدار" یا "تهدید" از اظهارات روحانی هوش زیادی نمی خواهد. او هشدار داد که کسانی که 24 خرداد را قبول ندارند در دولت جایی نخواهند داشت.

نکته مغفول مانده این است که روحانی این هشدار را در میان استانداران دولت داده است. و مسئله زمانی جالب تر می شود که بدانیم نحوه انتخاب استانداران از ابتدای دولت یازدهم واکنش های بسیار زیادی را برانگیخت و حتی اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در مواردی از آن ابراز نارضایتی کرد.

گذشته از این موضوع، سال 94 به دلیل برگزاری انتخابات مجلس دهم و نیز انتخابات مجلس خبرگان در 7 اسفند، از نظر وزارت کشور و استانداری ها سال ویژه ای به شمار می رود که به سختی می توان هشدار اخیر روحانی را بدون در نظر گرفتن این موضوع ارزیابی کرد.

گفتنی است حسن روحانی دعوت اخیر نمایندگان مجلس در زمان آغاز بررسی بودجه 94 را رد کرده است. از سوی  دیگر، اگرچه علی یونسی حضور خود و اکبر ترکان به عنوان نمایندگان دولت در جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان را رد کرده اما تحرکات اخیر حزب اعتدال و توسعه که حسن روحانی رهبر معنوی آن به شمار می رود، را نیز نمی توان از نظر دور داشت.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
۲۴
۱۸
کدام سمت شما که به آبدارچی های دولت قبلا هم رحم نمی کنید حتما منظور ....... سمت در سرای آخرت اسیت که فرمود بروند جایی که سردشان بشود(جهنم)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
۱۱
۷
سلام هزاران در استانهای مختلف معلم 3روز است کلاس نمی روند اما هیچ انعکاسی در رسانه ها دیده نمی شود
10 اسفند تجهع فرهنگیان در مجلس
ای رسانه های آزاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
۲۸
۹
ملاک برای گزینش افراد برای پست های مدیریتی اعتقاد به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و سواد و شایسته سالاری است نه باند و جناح خاص !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
۲۶
۱۲
متاسفانه بجای کار کردن و حل مشکلات مردم بفکر سیاسی کاری و منافع حزبی و جناحی خود هستند .
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز