۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

واکنش نوبخت به خروج چمدانی دلارها

سخنگوی دولت گفت: ما از نظر زمانی مقید هستیم تا حداکثر 11 فروردین مذاکرات با گروه 1+5 را هم در جزییات و هم در کلیات به سرانجام برسانیم.
کد خبر : ۲۲۹۵۹۶
صراط: محمدباقر نوبخت امروز پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مذاکرات هسته ای با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری چه نتیجه ای دربر خواهد داشت؟ گفت: ما از نظر زمانی مقید هستیم تا حداکثر 11 فروردین مذاکرات با گروه 1+5 را هم در جزییات و هم در کلیات به سرانجام برسانیم.
 
او در پاسخ به سوال دیگری درباره سیاست های دولت در سال 94 درباره چگونگی پرداخت یارانه ها گفت: سیاست یارانه ای با توجه به سیاق گذشته برای سال آینده که مورد تأکید مجلس قرار گرفت ادامه می یابد و بنا داریم که نوآوری هایی در این زمینه ایجاد کنیم و در این راستا یارانه هایی را که به بخش بهداشت و درمان، تولید و اشتغال به میزان مشخصی اختصاص دهیم و در واقع بتوانیم برنامه هایی را در این راستا برقرار کنیم.
 
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه بنا به گفته برخی نمایندگان مجلس قیمت نان در سال 94 گران می شود گفت: من نمی دانم که دوستان با چه استناد و حکمی چنین حرف هایی را می زنند دولت هیچ تصمیمی در این باره برای سال آیند ندارد و حتی اگر نانواهای کشور از شرایط خود گله مند نبودند امسال هم نان را گران نمی کردیم.
 
نوبخت درباره تک نرخی شدن ارز در سال آینده گفت: این مسئله نیازمند شرایط بهتری است که باید بازار ارز را مدیریت کنیم و بانک مرکزی در این زمینه توانست ثبات نسبی را ایجاد کند.
 
او در پاسخ به این سوال که آقای الیاس نادران صحبتی را مبنی بر اینکه ارز به مقدار زیادی به صورت چمدانی به کشور وارد و صادر می شود گفت: با قاطعیت می گویم هیچ یک از این کارها را با هیچ اقدام غیر قانونی انجام نمی دهیم و انگار نمی دانید که در چه شرایط تحریمی قرار داریم.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر و تحولات مربوطه به آن اشاره کرد و گفت: درباره شبکه های آب و فاضلاب و برق واحدهای مسکونی این مجموعه مصوب شد که مبلغ 1000 میلیارد تومان کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت شود و ما این مبلغ را به وزارت نیرو داده ایم تا شبکه ها را بدون دریافت پول از مردم تکمیل کنند.
 
سخنگوی دولت درباره امنیت بازار در کشور گفت: سیاست بانک مرکزی مبتنی بر این بوده که بازارهای غیرمتشکل پولی را در همین راستا ایجاد کنند.

منبع: ایسکانیوز