۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

تکنولوژی هزار برابر کردن سرعت اینترنت

در این تکنولوژی جدید دیگر نیازی به دکل های غول پیکل تلفن همراه نیست و تنها یک فرستنده کوچک نصب می شود.
کد خبر : ۲۲۹۷۷۶
صراط: تقریبا‌ حدود یک سال پیش، مدیر عامل شرکت Artemis Networks اشاره کرد که این شرکت در حال کار ‌روی پروژه‌ای است که به گوشی‌های هوشمند این قابلیت را می‌دهد تا از ارتباط اینترنتی با سرعت هزار بار بیشتر از تکنولوژی 4G برخوردار شوند. اکنون این شرکت این ادعای خود را در سانفرانسیسکو عملیاتی می‌کند.

 این موضوعی است که «بیزینس اینسایدر» به آن پرداخته است. شرکت Artemis امروز اعلام کرده‌ که مشترکان تلفن همراه در سانفرانسیسکو می‌توانند اقدام به خرید سیم کارت‌هایی از روی وب سایت Artemis Networks کنند که مستقیم‌ به شبکه pCell این شرکت متصل می‌شود.

همچنین سایر کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند آیفون و آیپد به شکل Unlock استفاده می‌کنند، می‌توانند ‌با خرید این سیم‌‌کارت به شبکه شرکت Artemis متصل شوند.
‌این شرکت اذعان کرده‌ که این تکنولوژی جدید، نزدیک به استانداردهای ۵G است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ به دست مشترکان برسد. این تکنولوژی در ارتباط اینترنتی به قدری سریع است که می‌تواند ‌‌به سادگی جایگزین ارتباط مودم با کابل شود. «پرلمن» مدیر عامل این شرکت گفته است: هزینه‌کرد ما به قدری پایین است که به سادگی قادر به رقابت با شرکت‌های بزرگ اینترنتی هستیم.

البته در این باره باید گفت، یکی از دلایل اصلی پایین بودن هزینه‌های این شرکت برای ارائه اینترنت، این است که نیازمند برج‌های آنتن قوی پیکر نیست. در نتیجه این موضوع هزینه زیر‌ساخت‌های ارتباطی را به شدت کاهش می‌دهد. در واقع می‌توان pCell را جایگزینی برای آنتن‌های بلند سنتی جهت ارتباط مخابراتی و اینترنتی دانست.

در حالی که آنتن‌های غول پیکر، قادر به ارسال حجم عظیمی از سیگنال در یک فضای مشخص هستند، pCell یک شبکه مخصوص به هر مشترک ایجاد می‌کند که از طریق دستگاهی با نام pWaves صورت می‌گیرد. این دستگاه ‌یک آنتن مخابراتی ولی با حجم و اندازه یک مودم خانگی است.

اما روش پخش سیگنال از طریق pWaves و pCell بسیار متفاوت است. آنتن‌های سنتی با فاصله بسیار ‌از هم قرار می‌گیرند تا سیگنال‌های آن‌ها تداخلی با یکدیگر نداشته باشد، ولی شرکت Artemis دقیقا از ‌برخورد امواج رادیویی استفاده pCell‌ می‌کند.

همچنین به این دلیل که دستگاه‌های pWaves بسیار کوچک‌‌اند، عملا جای‌گذاری آن‌ها در هر مکانی امکان‌پذیر است. در نتیجه قرار دادن آن‌ها در محیط‌های مختلف در یک شهر و در کنار یکدیگر، می‌تواند پوششی گسترده و بسیار دقیق‌تر از آنتن‌های سنتی ایجاد کند.

‌«پرلمن» اشاره کرده‌ که کاربست اولین ارتباط اینترنتی به این شکل در شهر سانفرانسیسکو، تنها یک نمایش از آن چیزی است که pCell قادر به انجام آن است. وی گفته ‌شرکت Artemis در حال گفت‌وگو‌ با اپراتورهای بزرگ است تا این ارتباط اینترنتی را به شکل گسترده ـ ابتدا در ایالات متحده و سپس در سراسر دنیا ـ انتشار دهند؛ ارتباط اینترنتی که به گفته «پرلمن»، ۱۰۰۰ برابر سریع تراز تکنولوژی 4G است.

فناوری pCell


تکنولوژی pCell و هزار برابر کردن سرعت اینترنت

دکل های امروزی :

تکنولوژی pCell و هزار برابر کردن سرعت اینترنت
منبع: تابناک
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز