۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

روانچی: پیشرفت مذاکرات خوب بود

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر امور خارجه دانمارک گفت: در دور اخیر مذاکرات ژنو، پیشرفت قابل توجهی به دست آمد که امیدواریم در مذاکرات هفته آینده بتوانیم قدم های مثبت بیشتری برداریم.
کد خبر : ۲۲۹۷۷۷
صراط: به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر امور خارجه دانمارک، به آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: در دور اخیر مذاکرات ژنو، پیشرفت قابل توجهی به دست آمد که امیدواریم در مذاکرات هفته آینده بتوانیم قدم های مثبت بیشتری برداریم.
 
 مجید تخت روانچی که به دعوت کیم یورگنسن معاون وزیر امور خارجه دانمارک و بمنظور انجام رایزنی های دوجانبه و منطقه و مذاکره پیرامون راه های گسترش روابط به دانمارک سفر کرده است، با مارتین لیده گارد وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار کرد.
 
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد که برخی اعضای گروه 1+5، تحریم های ظالمانه را به عنوان یک اهرم قلمداد کرده و مایل نیستند که از آن دست بکشند در حالیکه این تحریم ها می باید بدون قید و شرط برداشته شود.
 
 تخت روانچی در ادامه این دیدار، ضمن مثبت و رضایت بخش خواندن روند رو به رشد همکاری ها، به ظرفیت های فراوان دو کشور در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: دو کشور باید با مغتنم شمردن فرصت ها، در راستای نهادینه کردن روابط تلاش مشترک داشته باشند.
 
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با تشریح دیدگاه کشورمان در خصوص بحران در سوریه و منطقه، بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه برون رفت از این بحران تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ایفای نقش فعال و سازنده در جهت حصول یک راه حل سیاسی منطبق با خواست و اراده مردم سوریه را مورد توجه قرار داد.
 
تخت روانچی با محکوم کردن اقدامان تروریستی در همه اشکال آن که از سوی گروه های تروریستی در منطقه و دیگر کشورهای جهان از جمله دانمارک صورت می گیرد، تاکید کرد: امروز تروریسم یک تهدید جدی علیه جامعه جهانی است که ضرورت همکاری بین المللی برای مقابله با آن را ایجاد می کند.
 
وزیر خارجه دانمارک نیز در این ملاقات ضمن ابراز رضایت و خرسندی از دیدار موفقیت آمیز اخیر خود از ایران اظهار داشت: خوشحالم می شویم جناب آقای ظریف در اولین فرصت از دانمارک دیدار داشته باشند.
 
لیده گارد به همکاری های خوب دو کشور در گذشته اشاره کرد و افزود: دو کشور از ظرفیت های جدید و متنوعی برای توسعه روابط برخوردارند.
 
وی ضمن تاکید بر نقش موثر و سازنده ایران در برقراری و حفظ صلح و ثبات در منطقه گفت: دانمارک از حل سیاسی مسالمت آمیز بحران سوریه با حضور تمام بازیگران موثر و ایجاد یک فرایند سیاسی فراگیر با مشارکت تمام طرف های سوری حمایت می کند.