۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳

گزارش ساکی از دیدار دوباره ظریف و کری

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حضور در جمع خبرنگاران، تازه‌ترین مواضع این وزارتخانه درباره مسائل مختلف خارجی را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۲۹۹۰۰
صراط: جنیفر ساکی برای تشریح مواضع وزارت خارجه آمریکا به میان خبرنگاران آمد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ابتدای سخنرانی هفتگی بار دیگر اتهامات و ادعاهای این کشور درباره دولت سوریه و دست داشتن آن در حمله به مردم این کشور را تکرار کرد و بار دیگر از حمایت از آنچه «شورشیان سوری میانه‌رو» خواند تاکید کرد.

خانم ساکی در این نشست خبری مدعی شد که دولت سوریه به استفاده از بمب‌های بشکه‌ای ادامه می‌دهد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی از دیدار وزیر خارجه آمریکا با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در شهر «مونترو» سوئیس خبر داد.

ساکی تاکید کرد که کری دوم مارس در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سوئیس سفر خواهد کرد. وی در ژنو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برای بحث درباره اوکراین و موضوعات منطقه‌ای دیدار می‌کند.

به گفته خانم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، کری با سفر به شهر مونترو سوئیس  در راستای ادامه مذاکرات گروه ۵+۱ و ایران با محمدجواد ظریف دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین از سفر کری از مونترو به ریاض خبر داد تا در آنجا در دیدار با ملک سلمان و دیگر مقامات ارشد عربستان سعودی درباره اوضاع یمن، داعش و دیگر نگرانی‌های مشترگ گفتگو کند.

جنیفر ساکی همچنین از سفر هفته آینده وزیر خارجه آمریکا به لندن برای دیدار مشترک با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای بحث درباره اولویتهای منطقه‌ای مشترک خبر داد.
منبع: فارس