۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
روزنامه‌های چشم و گوش بسته

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

رزمایش سپاه همه‌ آن چیزی نیست که روزنامه‌های اصلاح‌طلب، چشم خود را بر آن بسته‌اند؛ بایکوت بخش مهمی از سخنان رئیس‌جمهور نیز یکی دیگر از شاهکارهای این رسانه‌ها بود.
کد خبر : ۲۲۹۹۳۳
صراط: مقایسه بازنمایی سخنان رئیس جمهور مبنی براینکه «پایان مذاکره باید پایان تحریم باشد» و رزمایش بی‌سابقه سپاه در منطقه تنگه هرمز در صفحه اول برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب با اصولگرا قابل توجه است.

مرور صفحه اول تعدادی از روزنامه‌های روز پنجشنبه کشور که از قضا همگی دلبسته به یک جریان سیاسی خاص هستند، این تصور را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که یا این روزنامه‌ها، روزنامه‌هایی چشم و گوش بسته و غیر حرفه‌ای هستند که ارزش‌های خبری را نمی‌شناسند و یا تعلقات جناحی و گروهی آن‌قدر آن‌ها را سرگرم کرده که تعمداً و به همین راحتی واقعیت‌های مهمی نظیر رزمایش بی‌سابقه سپاه در تنگه هرمز و یا بخش کلیدی و ملی سخنان رئیس‌جمهور درباره رابطه مذاکره و تحریم را سانسور می‌کنند.

روز چهارشنبه رزمایش بی‌سابقه سپاه در منطقه تنگه هرمز؛ یعنی آبراه مهم انتقال انرژی و همچنین محل استقرار ناو هواپیمابر امریکا برگزار شد؛ رزمایشی که در آن، با شلیک چهار موشک ساحل به دریا ماکت ناو هواپیمابری که در ابعاد ناو هواپیمابر امریکایی ساخته شده بود، منهدم شد، بیش از 30 فروند شناور شناور دریایی عملیات مین‌ریزی را انجام دادند، چند فروند موشک بالستیک زمین به زمین فاتح 110 و زلزال از فاصله بیش از 270 کیلومتری پرتاب شد و برای نخستین بار موشک‌های هوا به سطح توسط بالگردهای 206 شلیک شد.

اما این همه‌ی آن چیزی نیست که روزنامه‌های مزبور، چشم خود را بر آن بسته‌اند، بلکه بایکوت بخش مهمی از سخنان رئیس‌جمهور نیز یکی دیگر از شاهکارهای این رسانه‌ها بود. رئیس‌جمهور روز گذشته تأکید کرده بود که «ایران در مذاکرات، تحمیل تحقیر و ادامه تحریم‌ها را نمی‌پذیرد و طرف مذاکره باید بداند که پایان این مذاکرات و نتیجه این توافق باید برداشته شدن همه تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه باشد.»

حال ببینید بازنمایی این دو رخداد مهم را در صفحه اول برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب و مقایسه آن با روزنامه‌های اصولگرا:

    روزنامه‌هایی که سنگ تمام گذاشتند!

این روزنامه‌ها هیچ یک از دو مورد پیش‌گفته را در صفحه اول خود نه تنها برجسته نکردند، بلکه اساساً پوشش ندادند:

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

  
روزنامه‌هایی که بخش مهم سخنان رئیس‌جمهور را بایکوت کردند (و یا با تیترهای کم اثر پوشش دادند) و همچنین به همایش بزرگ سپاه نیز در حد یک تیتر ضعیف و خبر دست چندم پرداختند:

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر


اما در مقابل روزنامه‌های فوق، روزنامه‌های اصولگرا همگی خبر رزمایش را به خوبی پوشش داده و در خصوص سخنان رئیس‌جمهور نیز اغلب، همان نکته کلیدی و مهم درباره رفع همه تحریم‌ها را برجسته کرده‌اند:

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر


وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر


وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر


وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر


وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر


وقتی روحانی هم سانسور می‌شود! +تصاویر

منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۷۶
۶۴
سایت شما نه تنها سانسور نکرد بلکه توهین هم کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۵۷
۴۰
زنجیری ها ستون پنجم و نوکران قلاده طلایی کدخدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
روز چهارشنبه ششم بهمن چهاردهمین سفر کاروان تدبیر و امید با ورود رییس جمهوری و هیات دولت به استان قم رقم خورد و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این سفر علاوه بر افتتاح برخی پروژه های عمرانی از جمله طرح حرم تا حرم، با آیات اعظام دیدار کرد.

آیات اعظام در دیدار با رییس جمهوری علاوه بر دعا برای موفقیت هرچه بیشتر دولت تدبیر و امید، به فعالیت های ارزنده دولت از ابتدای دوره یازدهم اشاره کرده و نکاتی را نیز یادآور شدند.

*تقدیر از فعالیت های بهداشتی

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دیدار رییس جمهوری، خدمات دولت در بخش سلامت، درمان و بهداشت عمومی را اقدامی بسیار بزرگ و ارزنده دانستند.

ایشان یادآور شدند: دولت برآمده از اراده ملت است و حمایت از اقدامات دولت به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت عمومی، وظیفه ای همگانی است.

موسوی اردبیلی ضمن دعای خیر برای موفقیت رییس جمهوری و مجموعه دولت، رسیدگی هر چه بیشتر به اقشار نیازمند جامعه را مورد تأکید قرار دادند.

*وارث مشکلات گذشته

آیت الله العظمی مکارم شیرازی موفقیت های دولت در حوزه مدیریت اقتصاد و خدمات اجتماعی را خوب و ملموس ارزیابی کرد و افزودند: شما فرزند حوزه و روحانیت هستید. رأی مردم به شما اعتماد مجدد به روحانیت بود و لذا موفقیت شما موجب سربلندی حوزه و روحانیت است.

ایشان با اشاره به اینکه دولت علاوه بر مشکلات موجود، وارث مشکلات زیادی از گذشته است ، حفظ اصول اساسی نظام در حوزه سیاست خارجی را ضروری دانسته و ابراز امیدواری کردند که موضوع هسته ای نیز به حل و فصل نهایی رسیده و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران رفع شود.

ایشان رسیدگی توأم به اقتصاد و مسایل مهم اجتماعی را یادآور شده و ضمن توصیه به بهره گیری از نقدهای سازنده ، افزودند: اقتصاد باید به سمتی مدیریت شود که آثار رونق در تولید و اشتغال، زمینه فعال تر شدن جوانان و تسهیل امر ازدواج را فراهم نماید.

*تقدیر از زحمات رییس جمهوری

آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار حسن روحانی، ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، توکل بر خداوند و توسل به حضرت ولی عصر(عج) را راه حل تفوق بر مشکلات دانست و تاکید کرد که رییس جمهوری مشکلات طاقت فرسایی پیش رو دارد.

ایشان ضمن اشاره به اعجاز قرآن و قرائت آیه کریمه: وَمَن یَتَوَکلَ‏ْ عَلیَ اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ افزوند: با اتکای به دو کلمه و استمداد از این دو بر همه مشکلات فائق می شوید؛ یکی توکل بر خداوند، و دیگری توجه و توسل به کسی که عالم وجود به خاطر او برپاست و او حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

این مرجع عالیقدر ضمن تشکر از زحمات رییس جمهوری و دولت، تصریح کرد: شما یکی از بهترین روسای جمهوری هستید و البته با مشکلات طاقت فرسایی روبرو می باشید.

*ضرورت تقویت تولید

آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار با رییس جمهوری کشورمان با بیان اینکه همواره برای موفقیت دولت دعا می کند، گفت: توجه به خدمات عمومی از جمله حوزه بهداشت و سلامت، اقدام ارزنده ای است.

وی افزود: توجه به خدمات عمومی از جمله حوزه بهداشت و سلامت، اقدام ارزنده ای است و ضروریست دولت با تقویت تولید، زمینه اشتغال جوانان را توسعه دهد.

آیت الله سبحانی همچنین در زمینه های فرهنگی بویژه در خصوص توسعه آموزش عالی، رعایت ملاحظات جمعیتی و سیاست های کلان کشور، توصیه هایی ارایه کرد.

*بهبود وضعیت اقتصادی

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران، دعا برای موفقیت دولت را یک وظیفه اعتقادی و عمومی دانستند و افزودند: بهبود وضعیت اقتصادی کشور برای کارشناسان به خوبی محسوس است.

ایشان تأکید کردند: ملت ایران بار سنگینی بر دوش شما گذاشته است. اگر چه مشکلات قابل انکار نیست، ولی تلاش می کنید با تمام توان و گام به گام بر مشکلات فائق بیایید.

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی مشکلات، سختی ها و سنگینی مسئولیت رییس جمهور را قابل توجه و توکل به خداوند و اخلاص در عمل را موجب سربلندی دولت دانستند.

ایشان با اشاره به اینکه همه ابزارهای فرهنگی در اختیار دولت نیست، گفتند: در عین حال دولت بایستی از همه امکانات فرهنگی خود برای تبیین و ترویج مبانی دینی استفاده کند.

*اقتصاد مقاومتی عقلانی

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران، هدایت های رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم را زمینه ساز حل مشکلات دانستند و افزودند: دولت به لطف خدا تاکنون توفیقات زیادی به دست آورده که برای تداوم و توسعه این دستاوردها دعا می کنیم.

ایشان تاکید کردند: حمایت از فقرا و اقشار آسیب پذیر از وظایف اصلی دولت است و البته این وظیفه، بیشتر از اقدامات عاطفی باید بر مبنای رویکردهای تخصصی و کارشناسی و با هدف توانمندسازی آنها صورت پذیرد.

**حمایت مراجع و علما مسوولیت دولت را سنگین‌تر می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری کشورمان در این دیدارها درباره عملکرد دولت در بخش های مختلف توضیحاتی ارائه کرد.

وی همچنین در جلسه شورای اداری استان قم با تاکید بر این که دولت یازدهم با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم، همه توان خود را برای حل مشکلات کشور بکار گرفته است ، تصریح کرد: حمایت صریح مراجع معظم تقلید، علما ، فضلا ، روحانیون و مردم، مسئولیت دولت را در حل سریعتر مشکلات کشور و بویژه قم ، سخت تر و سنگین تر می کند.

روحانی همچنین یادآور شد: این سفر برای دولت برکات زیادی داشت که دیدار با علما و فضلا و به خصوص مراجع عظام تقلید و از همه بالاتر تشرف به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله آنها بود و این مضجع شریف همواره برای ما، قم و ایران پرخیر و برکت بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عضو کمیسیون صنایع و معادن ضمن اشاره به پولی که توسط محمد رضا رحیمی به نمایندگان مجلس پرداخت شده است گفت: پولی که به دست این افراد رسیده از راه صادرات و واردات غیرقانونی کالا و قاچاق ارز به دست آمده است. در آن زمان با مبلغ 30 میلیارد دلار واردات می‌توانستند کشور را اداره کنند، اما با 80 میلیارد دلار این کار را کردند. آن 50 میلیارد دلار معلوم است صرف چه کارهایی شده است.

این نماینده مجلس گفت: این پول گرفتن‌ها از منافع جناحی و شخصی نشات می گیرد. قانون اساسی چار چوبی را تعیین کرده و گفته است که نامزدهای انتخاباتی باید هزینه ها ی تبلیغات خود را از احزابی که متعلق به آن هستند، بگیرند. کسانی که در رکن حکومت هستند و از این پول ها استفاده کردند باید به مردم معرفی شوند تا عبرتی شوند برای آیندگان و حفاظت از پول بیت المال.

پیر موذن در ارتباط با سخنان حیدر پور در خصوص امکان استفاده نمایندگان از این پول ها ی کثیف در آینده گفت: عوض حیدرپور از افراد سالم و پاک دست مجلس است. دلیل این صحبتم هم این است که یک بار رفتم از او پرسیدم که شنیده ام در آن مقطعی که جابر ابدالی به همه برای آقای کردان پنج میلیون هزینه کرده تو آن را پاره کردی؟ گفت بله. بنابراین حرف حیدرپور و نظرش درست است.

او ادامه داد: همچنین معرفی این افراد باعث می شود نمایندگان مجلس نیز زیر سوال نروند اما مسئله این جاست که چرا عده ای از نمایندگان از سخنان وزیر کشور ابراز نگرانی می کنند. استفاده از سود قاچاق مواد مخدر توسط هر شخصی با هر لباسی بایستی توسط قوه قضاییه بررسی شود و با افراد خطاکار به طور علنی برخورد شود.

وی در پایان در خصوص ورود شورای نگهبان در این موارد گفت: ورود شورای نگهبان در این مسائل را به فال نیک می گیریم بی تردید این شورا افرادی را که از پول قاچاق برای رسیدن به قدرت و نفوذ بهره می گیرند مورد بررسی قرار می دهد و اجازه نخواهد داد این افراد به قدرت برسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۵۴
۳۹
این چیزی که شما انتظار داری اولاً اسمش سانسور نیست ثانیاً چیزیه که خیلی از مردم ازش جداً متنفرند. اگه قرار به این بود که همه روزنامه در هر موقعیتی همه یک مطلب رو تیتر می کردند یا می نوشتند، که دیگه اینقدر روزنامه می خواستیم چکار؟ شما نماینده فکری هستید که منظورشون از مردم 70 میلیون بله قربان گو باشه. و ... ولی کرامت انسانی و عقلی که خدا به انسان داده و مسئولیتی که انسان در مقابل خداوند متعال بخاطر این نعمت بزرگ داره، انسان رو با ارزش تر از این می کنه که فکرش رو تعطیل کنه و به هر مناسبتی به ساز بقیه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با کمال تعجب هیچکدام از زردنامه های زنجیره ای این حرف حق رئیس جمهور که نتیجه توافق باید برداشتن همه تحریمها باشد را منعکس نکردند ! و آدم شک میکنه که شاید اینها همان کاسبان تحریم هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آیا اقتدار موشکی ایران در تنگه هرمز و این رزمایش بزرگ مسئله کمی بود که هیچکدام از روزنامه های اصلاح طلب به آن نپرداختند ؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۵۲
۳۸
صراط دیگه داری کثیف میشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۲۵
۱۱
داداش تیتر یک یعنی مهمترین اتفاقی که در روز گشته افتاده است...خبر یکی است اما این تیترها هستند که فرق می کنند...
تمام روزنامه هایی که خبر رزمایش را منتشر کردند درست است که خبری مشابه را گزارش کردند اما تیترهای آن ها متفاوت است که یکی از جذابیت ها ی روزنامه هم همین است که برای خبرهای این چنینی بهترین تیتر و جذاب ترین آن ها را درج کند...

مانند تیتر گزینه هرمز که در جواب به آمریکا برای "همه گزینه ها روی میز است یعنی با همین دو کلمه ساده دنیایی از حرف پشت یک تیتر است...
افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تیتر گزینه هرمز مربوط به روزنامه های اصولگرا بوده است و روزنامه های اصلاح طلب هیچ تیتری در این مورد و صحبت درست روحانی در مورد لغو تحریمها نزده اند !
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۴۰
۱۸
آيا روزنامه اعتماد كه عكس اصلي صفحه اول و تمام مطالب صفحه سوم خود را به رزمايش سپاه اختصاص داده بود، اصلاح طلب نيست؟ چرا اين روزنامه رو نگذاشتيد؟ شما فقط بلد هستيد وقتي كسي گاف مي دهد او را اصلاح طلب معرفي كنيد؟ خب عكس اين روزنامه رو هم مي گذاشتيد و مي نوشتيد از رسانه هاي اصلاح طلب حداقل اين يكي موضوع مد نظر شما را پوشش داد و اتفاقا بيش از همه اصولگرايان هم به آن پرداخت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اکثریت را منتشر کرده
خودتو ناراحت نکن- اون اعتماد نامعتمد هم عمدا برای بستن دهن سرات نیوز این کارو کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسان جون از قدیم گفتن با یک گل بهار نمیشه .
محمد حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۳۰
۲۰
روزنامه هاییکه دانستن را حق مردم میدانند از چه واهمه دارند که رزمایش سپاه را که جهان به آن اشاره میکند اینها پوشش نمی دهند و سخنان روحانی را ان قسمتی که دوست دارند منتشر میکنند وجدانا باید به این روزتامه های ضد ملی و منافع ملت یارانه داد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۲۸
۲۷
صراط جان ختما میخواستی مثل زمان احمدی‌نژاد همه روزنامه‌ها از شما ...تعریف و تمجید کنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۳۶
۳۴
داعشی ها هم نسبت به شما صراطی ها شرف دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صهیونیست ها هم نسبت به منافقان داخلی و مزدورانشون در این کشور به مراتب شریف تر هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۳۸
۱۹
شما که گفته بودید قم خبری نبوده و استقبال نشده
آیا این اقدام شما حرفه ای بوده!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف حق تلخ است اما واقعیت این بود که جمعیت کمی برای استقبال رئیس جمهور آمده بودند که نیمی از آنها هم پلاکارد های اعتراضی در دست داشتند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تیتر حرفهای رییس جمهور مال برنامه ی بعد سخنرانی استقباله- خوابت بخیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۲۴
۳۱
این افساد طلب ها نوکر جیره مواجب بگیر امریکا هستند و به همین دلیل انهدام مدل ناو هواپیمابر امریکا را هم نمی پسندند و سانسور میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۲۶
۲۳
انهدام ناو شبیه سازی شده امریکا خبر اول رسانه های جهان بود اما این رسانه های زنجیره ای اینقدر بزدل و ترسو هستند که این نمایش اقتدار ملی را پوشش ندادند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۲۸
۱۶
یکبار هم که روحانی حرف حساب زده و گفته پایان مذاکرات باید پایان تحریمها باشد این رسانه های زرد آن را انعکاس ندادند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۲۳
۱۵
حالا در یازدهم فروردین توافق هسته ای انجام میشود و یا توقف هسته ای !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۳۲
۲۵
خاک برسرشون که قدرت نمایی موشکی ایران و کابوس آمریکایی ها در خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز را ندیدند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
۳۷
۲۷
پس نتانیاهو درست گفته بود که اصلاح طلب ها بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند .
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز