۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
خودتان تیم را ببندید می‌توانید قهرمان شوید

درخشان: دو سال زمان می‌خواهیم

درخشان همچنین در مورد اینکه نژادفلاح گفته است شخصا به قطبی علاقمند است چون او پرسپولیس را قهرمان کرده است گفت: ما هم این تیم را قهرمان کردیم.
کد خبر : ۲۲۹۹۳۷
صراط: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من عضو کوچکی از پرسپولیس هستم نه فرگوسن. آمده‌ام که به پرسپولیس کمک کنم.

حمید درخشان با حضور در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: هر تیمی که موفق بشود موفقیت آن به خیلی از عوامل بستگی دارد و تنها مربی تعیین‌کننده نیست. تیمی که پشت تیمی که وارد میدان می‌شود قرار دارد از کادر مدیریتی گرفته تا هواداران دخیل هستند. ما بعد از بازی با استقلال مشکلات زیادی داشتیم. تغییراتی که باید انجام می‌دادیم تا تفکرات بازیکنان را عوض کنیم زمانبر بود. محروم و مصدوم زیادی داشتیم که در عدم نتیجه‌گیری ما تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: برخی انتقاد کردند که چرا پرسپولیس در یک بازی ترکیب ثابتی ندارد چون آنها نمی‌دانستند بازیکنان مصدوم و محروم زیادی داریم. وقتی من به تیم آمدم از 20 بازیکن 8 نفر محروم و مصدوم بودند. مجبور بودیم با 12 بازیکن کار کنیم که دو نفر از آنها هم دروازه‌بان بودند. این بحران را گذراندیم تا در نیم‌فصل با جذب بازیکنان مشکلاتمان را برطرف کنیم اما اتفاقاتی افتاد که نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: در بازی که لخویا را بردیم ثمره مسابقات گذشته بود. ما بد بازی نمی‌کردیم اما فرصت‌های زیادی را از دست می‌دادیم. بار روانی روی بازیکنان تاثیرگذار بود و آنها با صد در صد تمرکز در داخل زمین نبودند. تماشاگران هم انتظار داشتند که تیمشان ببرد. از طرف دیگر بحث‌های جانبی هم زیاد بود.

درخشان عنوان کرد: خوشحالم که در بازی با لخویا با تفکر آزادانه بازی کردیم و توانستیم پیروز شویم. از بازیکنان تشکر می‌کنم که خیلی خوب بازی کردند. در فوتبال شاید فرصت‌های زیادی نصیب یک تیم شود اما همه توپی که وارد دروازه می‌شود را می‌بینند. زمانی که نتیجه نمی‌گرفتیم از سوی تماشاگران و مطبوعات فشار زیادی روی ما بود و همه این عوامل دست به دست هم داد و تمرکز بازیکنان را گرفت. من در هفته دو جلسه با بازیکنان در مورد مسائل روحی و روانی جلسه می‌گذاشتم.

وی با اشاره به حضور بزرگان پرسپولیس در بازی با لخویا عنوان کرد از همه آنها تشکر می‌کنم که باعث دلگرمی تیم شدند به خصوص علی پروین. در همین مواقع است که باید پرسپولیس کمک شود. کریمی، مهدوی‌کیا و بزیک هم با حضور در رختکن انرژی زیادی به بازیکنان دادند.

وی در مورد اینکه در بازی با صبا علیه شما شعار می‌دادند اما در بازی با لخویا شما را فرگوسن خطاب کردند گفت: من عضو کوچکی از پرسپولیس هستم نه فرگوسن. آمده‌ام که به پرسپولیس کمک کنم. من جوانیم را برای تیم گذاشتم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه با برد سه بر صفر مقتدرترین تیم هفته اول لیگ قهرمانان آسیا شناخته شدید گفت: ما 5 بازی دیگر داریم. تیمی که قدم اول را محکم برمی‌دارد در بازی‌های آینده از لحاظ روحی و روانی کار راحت‌تری دارد. در مجموع بازی‌های آینده‌مان سخت است و در دیدارهای خانگی نیاز به حمایت هواداران داریم. ما روز سه‌شنبه باید با بنیادکار بازی کنیم که در این مسابقه برای کسب حداکثر امتیاز به میدان می‌رویم.

وی در مورد خریدهای پرسپولیس و اینکه تادو هنوز در این تیم جا نیفتاده است گفت: بازیکنان خارجی چون از فرهنگ دیگری می‌آیند زمان می‌برد تا هماهنگ شوند. تادو در روزهای اول بسیار خوب بود و حالا نیاز به زمان بیشتری دارد. به نظر من بچه‌ها که در کنار او بازی می‌کنند بسیار می‌توانند به او کمک کنند.

وی با اشاره به سفر به ازبکستان عنوان کرد: به دلیل اینکه پرواز مستقیم نداشتیم و اگر غیرمستقیم می‌رفتیم به مشکل جدی برخورد می‌کردیم مجبور بودیم چارتر بگیریم. بعدازظهر یکشنبه به ازبکستان می‌رویم و پیش از بازی یک جلسه تمرین خواهیم داشت. فیلم‌های این تیم به دست ما رسیده و در این یکی دو روز آنها را آنالیز خواهیم کرد.

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا نژادفلاح می‌تواند مشکلات پرسپولیس را حل کند یا خیر گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد. وقتی پول نباشد طبیعتا آرامش از تیم می‌رود. امیدوارم تلاش‌های نژادفلاح مثمرثمر باشد. ما سه، چهار روز یکبار در لیگ بازی داریم و این کار ما را سخت می‌کند. اگر مشکلات بیرونی هم وارد تیم شود فشار بیشتر می‌شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود او از قطبی انتقاد کرده و گفته بود زمانی که از ایران رفت زبان فارسی را از روی سایتش برداشت گفت: اینها چیزهایی است که روزنامه‌ها می‌نویسند من با هیچ کس مشکل ندارم.

درخشان همچنین در مورد اینکه نژادفلاح گفته است شخصا به قطبی علاقمند است چون او پرسپولیس را قهرمان کرده است گفت: ما هم این تیم را قهرمان کردیم.

وی در مورد اینکه مدیریت پرسپولیس چقدر به او فرصت داده است گفت: ما گفتیم که کارمان را ادامه می‌دهیم و نیاز به زمان داریم. فرگوسن از زمان حضورش سه، چهار سال بعد منچستر را قهرمان کرد. او هم در اوایل حضورش نتیجه نگرفته بود و هواداران خواستار اخراجش شدند اما مدیران این تیم به او فرصت دادند تا در نهایت لقب سرالکس را گرفت. حالا ما هم دو سال زمان می‌خواهیم. برای پیاده کردن تفکرات در فوتبال نیاز به زمان است. نمی‌شود این هفته مربی بیاوریم و سه هفته دیگر برکنارش کنید. نام این موضوع را نمی‌توان مدیریت گذاشت. باید زمان داده شود تا مربی بداند چگونه افکارش را به بازیکنان منتقل کند.

وی ادامه داد: نمی‌شود همه تقصیرها را گردن مربی بیندازند اصلا این درست نیست. آیا فکر کردیم ببینیم آنهایی که تیم پشتیبان ما هستند چقدر کار می‌کنند. وقتی بازیکن دقیقه 90 توپ را بیرون می‌زند باز هم مربی مقصر است؟ ما باید منصفانه انتقاد کنیم.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: در لیگ چهار روز یکبار بازی کردیم و مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها اجازه نداد تا ترکیبمان را شناسایی کنیم. تازه دو هفته است که ترکیب اصلی خود را پیدا کرده‌ایم. مطمئنا اگر از ابتدای فصل شما خودتان تیم را ببندید می‌توانید قهرمان شوید.

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید با این شرایط می‌توانید به جمع 4 تیم برتر آسیا راه پیدا کنید گفت: کار بسیار سختی داریم اما تمام تلاشمان را می‌کنیم از تماشاگران هم می‌خواهم در بازی‌های آینده پرشورتر بیایند و حمایت کنند.

وی در پایان در مورد اینکه گفته می‌شود که او انتقادپذیر نیست گفت: اصلا اینطور نیست این همه فشار روی ما بود اما جواب ندادیم و تحمل کردیم.
منبع: فارس