۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

تکذیب یک خبر درباره کارگردان «شیار143»

کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» با انتقاد از برخی پیامک‌های شیطنت‌آمیز و نادرست حضور و سخنرانی در همایش اصلاح طلبان تحت عنوان «بررسی تحلیلی سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی از دیدگاه اصلاح طلبان» را تکذیب کرد.
کد خبر : ۲۲۹۹۴۵
صراط: سیزدهم اسفندماه امسال بناست میزگردی با عنوان «بررسی تحلیلی سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی از دیدگاه اصلاح طلبان» در  سالن اجتماعات حزب اسلامی کار برگزار شود.

میزگردی که بناست چهره های مطرح جریان اصلاحات از جمله احمد مسجدجامعی، الیاس حضرتی، محمد قوچانی، آذر منصوری و حسین کمالی در آن به عنوان سخنران حضور داشته باشند. در کنار اینها نام دو فیلمساز نیز در فهرست سخنرانان این مراسم آمده است؛ یکی رسول صدرعاملی و دیگری نرگس آبیار.

اما اینکه نام آبیار به عنوان سخنران مراسمی مرتبط با اصلاح طلبان ذکر شده قطعا تعجب برانگیز است که البته این عمل را می‌توان در ادامه شیطنت برخی رسانه‌ها در خصوص درج نظری خلاف واقع از آبیار در مورد فیلم «خانه پدری» (فیلمی که حتی آبیار هنوز آن را ندیده) دانست.

کارگردان «اشیاء از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند» و «شیار143» ماهیتا آدم سیاسی نیست و همواره سعی کرده موضع خود را به عنوان یک فیلمساز مستقل حفظ کند. همین ماهیت مستقل بوده که باعث شده آبیار بتواند در کنار آدمهایی از دو طیف سیاسی اصلی کشورمان قرار گرفته و با آنها درباره آثارش گفتگو کند.

حالا اینکه چطور شده آبیار می‌خواهد در همایشی که در عنوانش به صورتی کاملا گل درشت نام یک جریان سیاسی آمده سخنرانی کند کاملا عجیب به نظر می رسد. شگفتی وقتی دو برابر می‌شود که به سراغ آبیار می‌رویم و از او درباره چرایی حضورش در میزگرد یک جریان سیاسی خاص می‌پرسیم.

آبیار خودش از ماجرا خبر ندارد!

آبیار که مشخص است از شنیدن این سوال شوکه شده با بی اطلاعی از برگزاری چنین میزگردی از این می گوید که هیچ کس برای قرار دادن نام وی در این فهرست کوچکترین تماسی با وی نداشته است.

کارگردان فیلم تحسین شده «شیار143» با بیان اینکه همچنان از ورود به فضاهای سیاسی پرهیز دارد می‌گوید: حداقل کاری که برگزارکنندگان میزگرد مذکور باید انجام می دادند هماهنگی با من بود اما متاسفانه هیچکس در این باره به من چیزی نگفته و من از این موضوع گله مندم.

وی ادامه می دهد: اصولأ تحلیل مسائل اقتصادی و فرهنگی به من ارتباطی ندارد که بخواهم در میزگرد آن شرکت کنم. من یک فیلمساز و نویسنده ام و فیلمم را می سازم و حرف و دیدگاهم را در فیلمم منتقل می کنم، تحلیل در مورد مسئله موضوع میزگرد کار اهلش است و به من ارتباطی ندارد.

نرگس آبیار با اشاره به اینکه همواره سعی کرده برای تمامی جریانات سیاسی که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران  فعالیت می کنند احترام قائل باشد خاطرنشان می سازد: اینکه با دیدگاه های سیاسی مختلف تعامل دارم به کنار اما این دلیلی بر سوء برداشت از احترامی نیست که به جریانهای مختلف گذاشته ام.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: امیدوارم اشتباه در خبر فوق و اطلاع رسانی در زمینه آن سهوأ رخ داده باشد و از برگزارکنندگان آن می خواهم با اصلاح خبر از بهره‌برداری سیاسی از هنرمندان و اهالی فرهنگ جلوگیری کنند.
منبع: فارس