۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

ناوگروه ایران پس از ربع قرن در جاکارتا

ناوگروه سی‌وسوم ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور در آبهای اندونزی در بندر «تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفت.
کد خبر : ۲۲۹۹۴۷
صراط: ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندر‌عباس و ناو رزمی نقدی، صبح امروز هشتم اسفندماه به آبهای اندونزی رسید و در بندر«تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفت.

در مراسم استقبال رسمی از این ناوگروه، اعضای سفارت ایران در اندونزی، وابستگان نظامی ایران در این کشور و مسئولان ارتش اندونزی حضور داشتند.

این ناوگروه سفر خود را از اوایل بهمن‌ماه با ماموریت محافظت از خطوط مواصلاتی کشتی‌ها و آموزش دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر آغاز کرده و تا کنون 9 هزار کیلومتر دریانوردی کرده است.

ناوگروه 33 همچنین در راستای ماموریت خود روز بیستم بهمن‌ماه در بندر کلمبو واقع در سریلانکا پهلو گرفته بود و 3 روز در این کشور حضور داشت که فرماندهان و دانشجویان این ناوگروه در مراکز علمی و دریایی سریلانکا حضور یافته بودند.

آخرین باری که ناوگروهی از جمهوری اسلامی ایران در بندر جاکارتا پهلو گرفته بود مربوط می‌شود به سال 1369 و با این حساب حدود ربع قرن از حضور ناوگان دریایی ایران در اندونزی می‌گذرد.

اندونزی کشوری در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه و یک مجمع‌الجزایر متشکل از 17،508 جزیره و 33 استان است و پایتخت آن شهر جاکارتا است.

اندونزی جمعیتی حدود 238 میلیون نفردارد، پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیاست و نظام سیاسی این کشور جمهوری با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است.

شهر جاکارتا در غرب جزیره جاوه، در سواحل شمالی، در کنار خلیج جاکارتا و دریای جاوه، قرار دارد. این شهر در دشت واقع شده‌ و ارتفاعاتی با فاصله بسیار، در جنوب آن امتداد دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط جاکارتا ارتش