۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
نتیجه سکوت دستگاه دیپلماسی

ادامه مذاکرت پس از اعلام موضع نتانیاهو!/ ایران موضعی ندارد؟!

همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره، ظریف و کری دیدار می کنند و دو روز بعد مذاکرات با ۱+۵ ادامه می‌یابد. آیا ایران در تعیین زمان مذاکرات نقشی ندارد؟
کد خبر : ۲۲۹۹۷۸
گروه سیاسی صراط - کاترین ری، سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد که دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ در روز ۵ مارس (۱۴ اسفند) در مونترو، سوئیس، برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، پیشتر هم اعلام شده بود که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، روز 3 مارس (12 اسفند) با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در مونترو دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اعلام این تاریخ ها در حالی است که سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا برای روز  3 مارس – 12 اسفند – برنامه ریزی شده است.

برنامه سخنرانی نتانیاهو از هفته ها قبل، با جنجال های فراوانی روبرو شده و کاخ سفید در این مدت ژست مخالفت با این سخنرانی را گرفته است. این ماجرا تا جایی پیش رفته که اوباما اعلام کرده برنامه ای برای دیدار با نتانیاهو ندارد و البته دلیل این موضوع را نزدیکی به انتخابات رژیم صهیونیستی دانسته است.

سخنرانی نتانیاهو بنا بر اعلام صریح او، برای بیان موضع رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران است.

به این ترتیب، همزمان با اعلام موضع نتانیاهو، ظریف و کری دیدار خواهند کرد و دو روز بعدف مذاکرات هسته ای با حضور تمامی طرف های مذاکره، ادامه خواهد یافت.

به درستی معلوم نیست دستگاه دیپلماسی کشورمان تا چه اندازه در تعیین زمان ادامه مذاکرات نقش و نفوذ دارد و آیا وزارت خارجه با تاریخ های اعلام شده مشکلی ندارد؟

این سکوت و ابهام در موضع وزارت خارجه کشورمان در حالی است که تجربه نشان داده است مواضع رژیم صهیونیستی تایر فراوانی در رویکرد برخی طرف های مذاکره خواهد داشت.

تجربه حمایت تمام قد طرف فرانسوی از مواضع و منافع این رژیم در سال گذشته، که باعث بی نتیجه ماندن آن مرحله از مذاکرات شد، این موضوع را اثبات می کند.