۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

فریدون زندی: احساساتی شدم

فریدون زندی بازیکن استقلال نیست اما در بازی دوستانه مقابل آلومینیوم اراک برای این تیم به میدان رفت.
کد خبر : ۲۳۰۰۴۵
صراط: حضور او در ترکیب استقلال از نظر خیلی‌ها یک پیغام داشت‌؛ اینکه آبی‌ها او را می‌خواهند. در این روزها که ابهام زیادی درباره آینده کرار و استقلال وجود دارد، زندی به این تیم نزدیکتر به نظر می‌رسد. فریدون اما در گفت‌وگو با خبرورزشی ترجیح می‌دهد زیاد وارد این مسائل نشود

بعد از مدت‌ها اولين بازي‌ات را انجام دادي... 
بله، البته اين بازي رسمي نبود كه حساسيت زيادي داشته باشد و بخواهم زياد درباره‌‌اش حرف بزنم ولي مردم زيادي از آن استقبال كردند. استقبال‌شان واقعاً خوب بود.

تو هم زياد تشويق شدي
بايد از همه آنها تشكر كنم. حس خوبي بود كه من را تشويق مي‌كردند. در بيرون از زمين هم لطف زيادي داشتند و نشان مي‌دادند كه دوستم دارند. روز خوبي كنارشان داشتم.

آخرين باري كه براي استقلال به ميدان رفتي، چه زماني بود؟
دقيقاً يادم نيست ولي اگر اشتباه نكنم دو سال قبل بازي با صنعت نفت بود در آبادان. آخرين گلم را هم اگر اشتباه نكنم به مس كرمان در فصل قبل از آن زدم.

حضور تو در سفر اراك از نظر خيلي‌ها يك پيغام داشت‌؛ اينكه استقلالي‌ها مي‌خواهند كنارشان بماني. به هرحال اين طبيعي نيست بازيكني كه قراردادي با استقلال ندارد، به ميدان برود
اول از همه بايد بگويم خيلي خوشحالم كه اين موقعيت را به من دادند چون در حالت طبيعي اين اتفاق نمي‌افتد. من بازيكني هستم كه با استقلال قرارداد ندارم و فقط با اين تيم تمرين كرده‌ام. آنها من را مقابل آلومينيوم بازي دادند و به ‌هر ‌حال كمك بزرگي كردند. من اصلاً به اين فكر نكردم كه چون مرا بازي داده‌اند، يعني بايد بازيكن استقلال شوم، تنها هدفم اين بود كه بتوانم شرايط بدني‌ام را بهتر كنم. البته من در قطر هم يك بازي انجام دادم كه خيلي معمولي بود. با تيم اول باشگاه مقابل تيم دوم قرار گرفتيم ولي خب شرايط بازي استقلال كمي فرق داشت. حساسيت بازي بيشتر بود و حريف خيلي انگيزه داشت. يك‌جورهايي اين اولين بازي نيمه‌جدي من پس از پايان مصدوميتم بود. نزديك به 14، 15 ماه فوتبال بازي نكرده بودم. البته من بازيكني هستم كه خيلي زود در شرايط مسابقه قرار مي‌گيرم. مقابل آلومينيوم هم انگيزه لازم را داشتم ولي چون برايم حساس بود، يك مقدار احساسي بازي كردم. فكر كنم اگر دو، سه بازي پشت‌سر هم انجام دهم شرايطم خوب مي‌شود.

فكر مي‌كردي به تو بازي بدهند؟
همراه تيم به اراك رفته بودم كه اگر شد بازي كنم ولي نمي‌دانستم چند دقيقه اما فرصت خوبي در اختيارم قرار گرفت.

لحظه‌اي كه قصد داشتي به زمين بروي، حس خاصي داشتي؟
به ‌هر ‌حال ماه‌هاي خيلي سختي را در فوتبال پشت‌سر گذاشتم. وقتي داشتم وارد زمين مي‌شدم بسيار خوشحال بودم و احساساتي شدم. به همين خاطر بود كه نتوانستم تمام توانايي‌هايم را به صورت صد‌درصد نشان بدهم. قطعاً اگر بيشتر بازي كنم شرايطم بهتر مي‌شود.

بعد از بازي، مربيان و بازيكنان حرف خاصي به تو نزدند؟
بازي رسمي نبود كه بخواهيم خيلي درباره‌‌اش حرف بزنيم ولي قبل از اينكه بروم، آقاي قلعه‌نويي گفت كه همراه تيم بيا.

فكر مي‌كني استقلال در پايان فصل بتواند قهرمان ليگ‌ برتر شود؟ 
نيم‌فصل اول كه تمام شد، استقلال كمي از كورس دور شده بود ولي در سه بازي اول نيم‌فصل 9 امتياز گرفت كه واقعاً خوب بود. اين نتايج خيلي كمك كرد و قطعاً اعتماد به نفس تيم را بالا مي‌برد. ان‌شاءا... تيم بتواند در پايان فصل نتايج خوبي بگيرد.

پا به توپ شدن زندي و خاطره مصدوميت
فريدون زندي اين روزها با استقلال تمرين مي‌كند. بازيكني كه حدود 10 سال پش يكي از اميدهاي تيم‌ملي در خط هافبك بود، سال‌ها بعد در ليگ قطر با مصدوميتي شديد مواجه شد. امروز را نگاه نكنيد كه زندي پا به توپ شده است، چون اگر دلش را داشته باشيد و فيلم مصدوميت زندي را مشاهده كنيد شايد چند شبانه‌روز نتوانيد بخوابيد. فريدون در آن بازي طوري پايش پيچيد و شكست كه ديدن فيلم اين مصدوميت هم قلب آدم را مي‌آزارد. واقعاً نمي‌دانيم آيا اين بازيكن مي‌تواند دوباره به فوتبال بازگردد يا نه و آيا تمرينات فعلي‌‌اش با استقلال جواب مي‌دهد يا خير اما هرچه هست اينكه فريدون زندي يكي از هافبك‌هاي خوبي بود كه در عرصه ملي دوام چنداني نداشت و حتي در فوتبال باشگاهي هم عاقبت به خير نشد. او از جمله استعدادهايي بود كه جاي پيشرفت بيشتر داشت اما همان‌طور كه مي‌دانيد هر آدمي ممكن است براي رسيدن به موفقيت، تلاش كند اما گاهي اوقات هرچه مي‌كند، نمي‌شود. شايد فريدون جزو اين دسته از بازيكنان بود.

براي جذب زندي استقلال قيد يك بازيكن جوان را مي‌زند؟
فريدون زندي مدت‌هاست با استقلال تمرين مي‌كند و حتي در سفر به اراك هم همراه اين تيم بود و مقابل آلومينيوم بازي كرد. زندي در واكنش به احتمال حضور دوباره‌اش در استقلال مدعي شده كه ليست باشگاه جا ندارد اما بايد ببينيم سرمربي استقلال براي جذب او، قيد يك بازيكن جوان را زده و با كنار گذاشتن او، راه را براي استفاده از زندي هموار مي‌كند يا نه؟

بازگشت زندي به استقلال بعد از 2 سال و 5 ماه 
فريدون زندي در جريان ديدار دوستانه استقلال برابر آلومينيوم اراك كه عصر پنج‌شنبه گذشته در اراك برگزار شد براي آبي‌پوشان پايتخت به ميدان رفت. زندي كه در تاريخ ششم مهرماه سال 92 از ناحيه مچ پا دچار شكستگي شد تا از فوتبال دور شود، پس از 2 سال و 5 ماه پيراهن استقلال را بر تن كرد. او آخرين بار در هفته دهم ليگ دوازدهم و در ليگ ايران به ميدان رفته و 17 دقيقه مقابل نفت براي استقلال بازي كرده بود.

 

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز