۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

احتمال دیدار دوستانه ایران با نیوزلند

تیم ملی ایران در صورت همگروهی با تیم ملی استرالیا در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا در دیداری تدارکاتی به مصاف تیمی از قاره اقیانوسیه خواهد رفت.
کد خبر : ۲۳۰۰۸۷
صراط: تیم ملی ایران باید از خردادماه سال آینده در دور اول رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2019 و جام جهانی 2018 به صورت ادغام شده شرکت کند.

بر همین اساس مسئولان فدراسیون فوتبال ایران برای سال آینده در حال تدارکات برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی هستند که از جمله آنها می‌توان به برگزاری رقابت‌های دوستانه با تیم‌های ملی کشورهای مختلف اشاره کرد که از جمله دیدارهای قطعی شده می‌توان به بازی با شیلی و سوئد در عید نوروز 94 اشاره کرد.

برای ادامه برنامه‌های تداکاتی تیم ملی، علی کفاشیان هفته گذشته از پیشنهاد کشورهای ازبکستان و ژاپن به فدراسیون ایران برای برگزاری دیدار دوستانه با کشورمان خبر داد و افزود: البته دیدارهای دیگری از جمله مسابقه تدارکاتی با ایتالیا، نیوزلند و چند کشور دیگر هم وجود دارد که این برای برگزاری این مسابقات در حال نامه‌نگاری هستیم.

با این حال و طبق اخبار موثق، شرط دیدار با نیوزلند، همگروهی با استرالیا در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا اعلام شده است تا در صورت حضور دوباره ملی‌پوشان در استرالیا، تیم ملی ایران در دیداری تدارکاتی به مصاف نیوزلند برود.

هرچند که همگروهی با استرالیا نیز یک پیش شرط دیگر هم دارد که شرط فوق این است که تیم‌های ملی فوتبال ایران و استرالیا در دور اول مقدماتی در یک سید قرار نگیرند، که با اعلام رده‌بندی فیفا پس از جام ملت‌ها و صعود استرالیا در این رده‌بندی، احتمال همگروهی دو تیم به خاطر هم‌سید شدن در دور اول بسیار ضعیف است، با این حال در صورتی که دو تیم در دور دوم گروهی با هم همگروه شوند، امکان برگزاری دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و نیوزلند نیز بس از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.

بر همین اساس و با توضیحات فوق امکان برگزاری دیدار ایران و نیوزلند در سال 95 بسیار بیشتر از سال 94 است.
منبع: فارس