۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

فریاد آزادی در یمن طنین‌انداز شد +تصاویر

هزاران نفر از مردم یمن در حمایت از ادامه انقلاب،‌ بیانیه قانون اساسی و مخالفت با دخالت‌های عربستان سعودی و آمریکا در امور یمن در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر : ۲۳۰۰۹۰
صراط: هزاران نفر از مردم یمن در حمایت از ادامه انقلاب،‌ بیانیه قانون اساسی و مخالفت با دخالت‌های عربستان سعودی و آمریکا در امور یمن در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.

شبکه خبری المساء پرس با تیتر « طوفان بشری علیه دخالت های سعودی؛ یک روز پس از سخنرانی رهبر انصارلله» نوشت: روز جمعه شهرهای صنعا، صعده، اب، حجه و رازح واقع در مرزهای جنوبی عربستان سعودی و چند شهر دیگر شاهد برپایی تظاهرات مردم یمن در حمایت از انقلاب و  مخالفت با دخالت های عربستان سعودی و آمریکا در امور یمن بود.
 
در شهر رازح که مماس با مرزهای جنوبی عربستان سعودی است مردم شعار « آزادی ، آزادی ؛ چرا دخالت سعودی» سردادند و هرگونه دخالت آل سعود در امور داخلی یمن را رد کردند.
 
در پایان این تظاهرات همچنین قطعنامه ای شش ماده ای در همین رابطه صادر شد که در آن شرکت کنندگان بر پایبندی خود در عهدی که با شهدای انقلاب بسته اند تاکید شد.
 
همچنین در این بیانیه تاکید شد که انقلاب ملت یمن تا تحقق همه مطالبات آنان ادامه خواهد داشت چه دشمنان انقلاب بخواهند و چه نخواهند.
 
در بخش دیگری از این بیانیه به فتنه انگیزان و تحریک کنندگان درگیریهای طایفه ای و مذهبی هشدار داده شد که نسبت به ایجاد هرگونه درگیری در بین ملت یمن دست بردارند وگرنه مردم یمن تمامی فتنه ها را به سوی صاحبان آن برمی گرداند.
 
شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین با اعلام اینکه یمن جنوبی جزء جدانشدنی شمال این کشور است صراحتا مخالفت خود را با برخی تلاش های برای دوپاره کردن یمن اعلام کردند.
 
در پایان این قطعنامه هم تظاهر کنندگان با هشدار به استکبار جهانی نسبت به اتخاذ مواضع منفی نسبت به خواست های ملت یمن  بر استقلال سیاسی و اقتصادی یمن بدون عقب نشینی بر مبادی و اصول خود تاکید کردند.
 
شهر «صعده» در شمال یمن، روز (جمعه) شاهد برگزاری تظاهرات هزاران نفره علیه رژیم سعودی بود.
 
به نوشته پایگاه‌های خبری یمنی، هزاران نفر از ساکنان صعده، امروز با برگزاری تظاهرات، علناً علیه رژیم سعودی و دخالت‌های ریاض در امور داخلی یمن شعار دادند.
 
بنا بر این گزارش، هزاران نفر در صعده، به دعوت رهبر انصارالله یمن، به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعارهای ضد سعودی خواستار رهایی از دست دخالت‌های آشکار عربستان در امور کشورشان شدند.
 
طی چند دهه گذشته، این نخستین‌بار است که در یمن، علناً علیه رژیم عربستان سعودی شعار داده می‌شود.
 
تظاهرات‌ کنندگان شعار اصلی خود را رد دخالت‌های عربستان و آمریکا اعلام کردند و در پایان تظاهرات نیز بیانیه‌ای سیاسی قرائت کردند و خواستار توقف فعالیت سیاسی حزب «تجمع برای اصلاح یمن» وابسته به «اخوان المسلمین» شدند.
 
در صنعا پایتخت یمن نیز هزاران یمنی در اجتماعی کم نظیر در خیابان الزبیری این شهر تجمعی بزرگ براه انداختند و در آن حمایت خود را از بیانیه قانون اساسی و اجرای آن اعلام داشتند.
 
شرکت کنندگان در این تجمع بزرگ با در دست داشتن پلاکاردهایی دخالت های آمریکا و عربستان سعودی در امور یمن را محکوم کردند.
 
در این راهپیمایی نیز شرکت کنندگان بیانیه ای 4 ماده ای صادر کردند که این بیانیه با آیه معروفی  از قرآن کریم  آغاز شد آنجا که آمده بود ...« قال تعالى:  ویمکرون ویمکر الله والله خیر الماکرین.. صدق الله العظیم» .
 
در این بیانیه تاکید شد: مردم یمن با هر سلیقه و گرایشی برای مقابله با توطئه های که تلاش می کند یمن را به سرنوشت لیبی دچار کند در کنار انقلابیون خواهند ماند.
 
در بخش دیگر این بیانیه امده است: ملت عظیم یمن هر شکل از اشکال وابستگی خارجی را رد می کند و در سیاست خارجی  بر روابط دوجانبه براساس احترام متقابل تاکید دارد.
 
در این بیانیه از تمامی سرمایه داران و بازرگانان یمنی خواسته شد که بدون توجه به شانتاژهای خارجی در خدمت به ملت و کشور از توانایی های خود برای  مقابله با چالش های پیش رو استفاده کنند.
 
در پایان این قطعنامه شرکت کنندگان حمایت خود را از بیانیه قانون اساسی  و تصمیمات کمیته های انقلاب  اعلام کرده و بار دیگر مسیر انقلاب خود را تایید کردند.
 
در شهرهای اب و حجه نیز مردم در حمایت از انقلابیون یمنی و در مخالفت با تلاش های عبدربه منصور هادی برای تجزیه یمن تظاهرات کردند و مخالفت خود را با دخالت های خارجی در امور یمن اعلام داشتند.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز