۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

انتقاد حق‌شناس از تیم رسانه‌ای دولت

فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب با بیان اینکه عموم رسانه‌ها فارغ از سمت و سوی سیاسی باید امکان دسترسی به رئیس جمهور را داشته باشند، گفت: متاسفانه شاهد برخوردهای تضعیف‌کننده در رسانه هستیم.
کد خبر : ۲۳۰۰۹۲
صراط: محمدجواد حق‌شناس فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب در ارزیابی تیم رسانه‌ای دولت گفت: فکر می‌کنم موقعیت رئیس‌جمهور به گونه‌ای است که اگر برنامه‌‌ای داشته باشند باید عموم رسانه‌ها فارغ از سمت و سوی سیاسی فرصت پیدا کنند تا دسترسی به رئیس جمهور داشته باشند و امکان اطلاع‌رسانی دقیق برای آنان فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به سمت حرفه‌ای شدن پیش بروند، تصریح کرد: ما باید این قدرت انتخاب را به مخاطب و مردم بدهیم و فکر می‌کنم در بخش رسانه باید بیشتر کار کنیم تا رسانه‌ها به لحاظ حرفه‌ای کارآمدی بیشتری پیدا کنند و هم باید رسانه‌ها مورد حمایت بیشتری از سوی دولت، وزارت ارشاد، سیستم قضایی و مجلس قرار بگیرد.
 
این فعال رسانه‌ای اصلاح طلب ادامه داد: متاسفانه شاهد برخوردهای تضعیف‌کننده در رسانه‌ هستیم و فرقی نمی‌کند که این برخورد از سوی تیم رسانه‌ای دولت، مجلس یا سایر نهادها با رسانه‌ها باشد.
 
وی تصریح کرد: قبل از هرچیزی رسانه‌ باید خودش از خودش حمایت کند، رسانه‌ها نیز باید یک حمایت صنفی را نسبت به یکدیگر فارغ از سمت و سوی سیاسی داشته باشند و اگر برخورد نامناسبی را با یک رسانه مخالف با سیاست خود را دیدند، نباید استقبال کنند.
 
حق‌شناس در پایان خاطرنشان کرد: این باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار بگیرد چرا که اصل آزادی بیان و اصل دسترسی به منابع خبری امروز به عنوان یک اصل شناخته شده در دنیا مطرح است و رمز توسعه و آبادانی در کشور است که اگر کشورمان را دوست داریم باید فارغ از منافع حزبی و جناحی به این امر توجه کنیم.

منبع: فارس