۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

انتقاد آشوریان تهران از ائتلاف ضدداعش

انجمن آشوریان تهران با انتقاد شدید از سکوت غرب در قبال جنایات داعش تصریح کرد سؤال اینجاست که این ائتلاف تصنعی به رهبری آمریکا که خود، مسبب مسلح شدن بی حد و حصر این جنایتکاران شد، حال مشغول چه کاری است؟
کد خبر : ۲۳۰۰۹۳
صراط: انجمن آشوریان تهران در بیانیه‌ای اقدامات ضدبشری داعش در عراق و سوریه و همچنین سکوت غرب در قبال این جنایات را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:
 
به نام خداوند بخشنده مهربان
 
چکش، شیشه را می‌شکند و فولاد را شکل می‌دهد - ضرب‌المثل آشوری
 
کمتر از دو ماه دیگر، مصادف است با صدمین سالگرد جنایت نسل‌کشی ملت‌های ارامنی، آشوری، یونانی و بلغار به دست حکومت وقت عثمانی، جنایتی که نه نخستین و نه آخرین مورد از نوع خود بوده ولی بدون شک بزرگترین آنهاست. حال در آستانه تدارکات برگزاری مراسم یادبود این نسل‌کشی در سراسر دنیا، شاهد هستیم که امروز در «حسکه» سوریه و «موصل» عراق، این جنایت رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و در عصر آگاهی و انسان‌مداری، فجایعی هولناک به وقوع می‌پیوندند.
 
در روستاهای حاشیه حسکه و در کنار رود باستانی خابور، پناهجویان آشوری مسیحی که از عراق گریخته بودند، مورد حمله وحشیانه گروهک تروریستی «داعش» اژدهای دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل برای اجرای طرح خاورمیانه بزرگ، قرار می‌گیرند که منجر به ربوده شدن بیش از 150 تن از آنان می‌شود و در خلال آن، کهن‌ترین کلیسای باستانی، منطقه به همراه صدها منزل دیگر ویران می‌شود. از سوی دیگر، در موصل نیز موزه‌‌ای مملو از آثار تاریخی چندین هزار ساله متعلق به تمدن‌های آشوری، بابلی، اکدی و سومری همچون عروسکی پلاسیده به دست «داعش» می‌افتد تا با پتک جنون خویش، فاجعه‌ای را در ابعادی بس بزرگتر از تخریب مجسمه‌های بودای بامیان به دست طالبان، مجددا تکرار نمایند.
 
سوال اینجاست که چگونه جهان غرب مدعی حقوق بشر، کشته شدن یک سرباز اشغالگر اسرائیلی را بهانه‌ای کافی برای حمایت از آن رژیم جعلی و منفور در کشتار کودکان و غیرنظامیان بیگناه غزه می‌داند لیکن امروز دست بسته و لب دوخته، به نظاره این جنایات نشسته و گویی باور نمی‌کند که چنین اژدهایی را پرورانده؟ سوال اینجاست که این ائتلاف تصنعی به رهبری آمریکا که خود، مسبب مسلح شدن بی حد و حصر این جنایتکاران شد، حال مشغول چه کار است؟
 
آری، حقیقتا امیدی به این مجامع مضحک نباید داشت. پس تمام آزاداندیشان دنیا را فرا می‌خوانیم به رسانه شدن و انعکاس دادن این فجایع تا باعث شرمساری غرب شوند و دست یاری دراز می‌کنیم به سوی حکومت‌های مستقل جهان، به ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران تا بار دیگر به یاری ملت کهن پای آشوری در عراق و سوریه بشتابد و الگوی همزیستی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان در ایران را در سراسر خاورمیانه عرضه کنند. همچنین تضرع خویش را به تمام مجامع بین‌المللی جهت هرگونه اقدام لازم برای آزادسازی هرچه سریعتر غیرنظامیان بی‌گناه آشوری ربوده شده توسط داعش و جلوگیری از تکرار وقایع مشابه ابراز می‌داریم.
 
با احترام
 
هیأت رئیسه انجمن آشوریان تهران
منبع: فارس