۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

سفر ویدئو کنفرانسی ابتکار به اهواز!

رئیس سازمان محیط زیست کشور از ابلاغ مصوبه مربوط با گرد و غبار با اعتبارات مورد نیاز برای خوزستان در چهارشنبه هفته گذشته خبر داد.
کد خبر : ۲۳۰۱۰۸
صراط: معصومه ابتکار در گردهمایی سراسری مدیران حفاظت محیط زیست کشور در اهواز، در ویدئو کنفرانسی در این جلسه اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته مصوبه مربوط به مقابله با گرد و غبار با اعتبارات مورد نیاز برای خوزستان به تصویب رسید.

وی افزود: این اقدام گام مهمی است که تا حدی می‌تواند برای مقابله با گرد و غبار پاسخگو باشد که اجرای عملیات مربوط به این مصوبه بر عهده استانداری خوزستان و دستگاه‌های اجرایی است.
ابتکار گفت: این مصوبه مربوط به اسفندماه جاری و سال آینده است که امیدواریم شاهد نتایج خوب و بهبود شرایط در کوتاه مدت و بلندمدت باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، درباره راهبردهای دولت و سازمان در خصوص گرد و غبار تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که اهمیت زیادی برای دولت دارد و مطالبات زیادی برای بهبود وضعیت داریم؛ ارتقای استانداردهای محیط زیست لازمه داشتن اقتصاد پویا است.

وی ادامه داد: ابلاغ مصوبات اخیر نشان دهنده اراده دولت برای تحقق اهداف محیط زیست است.
ابتکار با اشاره به تلاش دولت در کاهش گازهای گلخانه‌ای بیان کرد: تصمیم دولت در جهت‌گیری برای افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش گازهای گلخانه‌ای کاملا جدی بوده و برای کاهش شدت انرژی اعتبارات خوب و گام‌های موثری برداشته شده که بتوانیم به طور جدی در کاهش انرژی و گازهای گلخانه‌ای نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی در محیط زیست حائز اهمیت بسیاری است و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های حفاظت محیط زیست است، یادآور شد: در بخش ارزیابی باید کارنامه خود را بهبود ببخشیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: اینکه در استان سدی زده شود و مدیر نداند که مشمول ارزیابی است و از این مسئله مهم بگذرد، قابل اغماض است؛ در ارزیابی اگر نشان دهد که کار با ضوابط محیط زیست مغایرت دارد باید آن کار را متوقف کرد تا زمانی که از آن اطمینان لازم حاصل شود.

ابتکار در خصوص آلودگی هوا تصریح کرد: هنوز ماموریت‌های جدی در خصوص آلودگی هوا داریم که وزارت نفت، نیرو و صنایع باید برنامه‌های کاهش آلودگی هوا را برای همه شهرهای کشور عملیاتی کنند و یک سنجش مستمر از میزان پیشرفت پروژه‌ها را به دست بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: البته در سال جاری نسبت به سال گذشته یک بهبود نسبی در وضعیت آلودگی هوای کشور حاصل شده که باید پیگیر استمرار این برنامه باشیم.
منبع: فارس