۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

نگرانی باهنر از تاخیر در ابلاغ قانون بودجه

باهنر خاطرنشان کرد: دولت لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس کرده است لذا از نمایندگان می‌خواهم انشاءالله طوری در رسیدگی به بودجه عمل کنند که مجلس هم بتواند بعد از این بحث‌های سنگین به موقع قانون را برای اجرا به دولت ابلاغ کند.
کد خبر : ۲۳۰۱۲۵
صراط: نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه بررسی بودجه ۹۴ تا پایان این هفته تمام نمی‌شود، گفت: دولت لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس کرد لذا از نمایندگان می‌خواهم طوری به بودجه رسیدگی کنند که بتوانیم به موقع بودجه را به دولت ابلاغ کنیم.

کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه) پارلمان در تذکری با استناد به ماده 47 آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم که نسبت به پیشنهادات نمایندگان توجه داشته و از طرح پیشنهادات غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: از صبح امروز تاکنون حدود 2 تا 3 مورد پیشنهاد مطرح شده که حدود نیم ساعت از وقت مجلس را نیز گرفته و مغایر با تبصره‌های بودجه بوده است لذا پیشنهاد می‌کنم نمایندگانی که پیشنهادات‌شان تصویب نمی‌شود 10 درصد از حقوق‌شان کسر شود.

در ادامه این جلسه، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس با وارد دانستن تذکر پیرمؤذن، گفت: البته طرح پیشنهادات حق نمایندگان مجلس است، اما بنده فکر می‌کنم بهتر است شما پیشنهادتان را تصاعدی مطرح کنید، به طوری که هر پیشنهادی که زیر 20 درصد رأی آورد 20 درصد حقوق کسر و هر پیشنهادی که زیر 30 درصد رأی آورد به همین منوال باشد.

وی همچنین درباره روند بررسی لایحه بودجه سال 94 تأکید کرد: نمایندگان مجلس بدانند که در جریان بررسی بودجه 237 پیشنهاد در مجلس مطرح شد که مخالفان و موافقان در کمیسیون صحبت کردند و فقط 33 پیشنهاد تصویب شد لذا پیشنهاد می‌دهم که عزیزان اجازه دهند بحث بودجه سریع‌تر پیش برود.

باهنر یادآور شد: ما تصور می‌کردیم که در پایان هفته اول اسفند می‌توانیم بودجه را در مجلس تمام کنیم، اما هم‌اکنون به هفته دوم اسفند نزدیک می‌شویم و باز هم همین روال کار ادامه دارد و نمی‌دانم که تا پنجشنبه این هفته کار بودجه تمام می‌شود یا خیر، زیرا هنوز بررسی‌های شورای نگهبان نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: احتمالاً ممکن است بعضی از موارد بودجه بنا به ضرورت به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شود که از نمایندگان می‌خواهم دقت لازم در ارائه پیشنهادات برای پیشبرد کار را داشته باشند.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: دولت لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس کرده است لذا از نمایندگان می‌خواهم انشاءالله طوری در رسیدگی به بودجه عمل کنند که مجلس هم بتواند بعد از این بحث‌های سنگین به موقع قانون را برای اجرا به دولت ابلاغ کند.
منبع: فارس