۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

مقر داعش در شمال سوریه سقوط کرد

در حالی که یگان‌های حمایت مردمی کرد و "ارتش کرامت" شهرک "تل حمیس" از توابع شهر القامشلی (شمال شرق سوریه) را تحت کنترل خود درآوردند، خبرنگار النشره نیز گزارش داد که ارتش سوریه به عملیات خود در حومه درعا در شمال غرب سوریه در همجواری قنیطره و حومه دمشق ادامه داده و دو روستای "حمریت" و "خربه سلطانه" را بعد از تسلط بر "هباریه" و "تپه قرین" تحت کنترل کامل خود درآورد.
کد خبر : ۲۳۰۱۵۵
صراط: در حالی که یگان‌های حمایت مردمی کرد و "ارتش کرامت" شهرک "تل حمیس" از توابع شهر القامشلی (شمال شرق سوریه) را تحت کنترل خود درآوردند، خبرنگار النشره نیز گزارش داد که ارتش سوریه به عملیات خود در حومه درعا در شمال غرب سوریه در همجواری قنیطره و حومه دمشق ادامه داده و دو روستای "حمریت" و "خربه سلطانه" را بعد از تسلط بر "هباریه" و "تپه قرین" تحت کنترل کامل خود درآورد.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت: ریدور خلیل، سخنگوی یگان‌های حمایت مردمی کرد اعلام کرد: درگیری‌های تل حمیس در 21 ماه فوریه جاری آغاز شد و در حال حاضر تمام این منطقه تحت کنترل است. نیروهای ائتلاف نیز از ما پشتیبانی می‌کردند. ما همچنین ده‌ها مزرعه و پایگاه نظامی را که نیروهای داعش در آن مستقر بودند، پس گرفتیم.
 
تل حمیس به عنوان آخرین مقر داعش در استان حسکه در شمال شرق سوریه قلمداد می‌شود.
 
نیروهای ارتش کرامت متشکل از عشیره عرب شمر هستند که با یگان‌های مردمی کرد و شورای سریانی آشوری ائتلافی تشکیل داده‌اند.
 
یک نیروی نظامی در این خصوص اعلام کرد که نیروهای حمایت مردمی کرد و ارتش کرامت منطقه تل حمیس را تحت کنترل درآوردند و 103 روستا و مزرعه و مجتمع مسکونی را پس گرفتند.
 
در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این درگیری‌ها به کشته شدن دست‌کم 175 عضو و سرکرده داعش ظرف شش روز گذشته در درگیری‌های تل حمیس انجامید.
 
یگان‌های حمایت مردمی کرد نیز در بیانیه‌ای تاکید کردند که این عملیات با هدف از بین بردن تهدیدهایی بود که منطقه الجزیره در آماج آن قرار داشت.
 
تل حمیس در جنوب شرق استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه است. استان حسکه اهمیت استراتژیک در جنگ علیه داعش دارد چراکه در مجاورت مناطقی است که داعش آنها را اشغال کرده است.
 
خبرنگار النشره نیز گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه از چند محور به پیشروی خود در حومه درعا در شمال غرب در همجواری قنیطره و حومه دمشق ادامه می‌دهند. این نیروها به کمک نیروهای دفاع مردمی شبانه دست به یک حمله علیه روستای مسعده در حومه حمص زدند و با نیروهای مسلح درگیر شدند که این درگیری‌ها به هلاکت افراد مسلح و نابودی تجهیزات سنگین نظامی آنها منجر شد. ارتش سوریه همچنین در چندین محور از منطقه الوعر در شهر حمص با افراد مسلح درگیر شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: داعش سوریه
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز