۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

این 180نفر با کدام پول به نیویورک می‌روند؟!

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون عالی زنان بسیج با اشاره به برگزاری اجلاس «پکن+20» گفت: شنیده شده که قرار است 180 نفر برای شرکت در این اجلاس به نیویورک اعزام شوند، بهتر است مشخص شود هزینه اعزام این افراد از کدام محل تأمین می‌شود؟
کد خبر : ۲۳۰۲۶۵
صراط: رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون عالی زنان بسیج با اشاره به برگزاری اجلاس «پکن+20» گفت: شنیده شده که قرار است 180 نفر برای شرکت در این اجلاس به نیویورک اعزام شوند، بهتر است مشخص شود هزینه اعزام این افراد از کدام محل تأمین می‌شود؟
 
زهرا عباسی با اشاره به برگزاری اجلاس پکن + 20 و حضور هیأتی از کشورمان در این اجلاس گفت: شنیده شده که قرار است در این اجلاس 180 نفر از کشورمان شرکت کنند. در صورتی که این سؤال مطرح است که آیا در شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی اعزام 180 نفر به نیویورک صحیح است؟
 
وی ادامه داد: سؤال دیگر این است که آیا وضعیت نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی که قرار است در این اجلاس به نمایندگی از کشورمان حضور پیدا کنند توسط نهادهای امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است؟
 
عباسی با اشاره به عدم اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان ریاست جمهوری در خصوص محتوای گزارشی که قرار است در اجلاس پکن + 20 ارائه شود، گفت: علت عدم اطلاع‌رسانی به مردم و مراجع قانونی از جمله شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در وقت مناسب، قبل از برگزاری اجلاس چیست؟
 
رئیس کمیته بین الملل کمیسیون عالی زنان بسیج خاطر نشان کرد: از سوی دیگر مناسب است مشخص شود هزینه اعزام 180 نفر به نیویورک از کدام محل تأمین می‌شود؟
 
عباسی ادامه داد: چند موضوع باید در خصوص محتوای گزارش کشورمان در اجلاس پکن+ 20 مورد توجه قرار گیرد؛ نکته اول این است که گزارش ملی باید متناسب با شاخص‌های مبتنی بر ارزش‌های اسلامی باشد نه تساوی از تمام جهات و جای تعجب دارد که سخنرانی در خصوص میزان حضور زنان در پست‌های سیاسی و تصمیم‌گیری به مشاور امور بانوان وزیر کشور سپرده شده است.
 
وی افزود: سؤال دیگر این است که آیا محتوای بیانیه‌ها و اعلامیه‌هایی که از طرف کشورمان به این اجلاس ارسال شده است با مراجع قانونی هماهنگ بوده است و در رابطه با موضوع سن ازدواج و خشونت علیه زنان آیا با اساتید حوزه و دانشگاه و بالاخص علما و فقها مشورت صورت گرفته است؟
 
عباسی تصریح کرد: بر اساس آئین‌نامه کمیته بین‌الملل شورای فرهنگی اجتماعی زنان که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است این شورا باید در این موارد دخالت کند و معاونت امور زنان نیز موظف است قبل از برگزاری اجلاس در این زمینه به شورای فرهنگی اجتماعی زنان اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
۲۲
۱۵
از همان محلی تامین میشه که رئیس تون چند نفری رو برد آمریکا میدونی که چه کسی رو میگم اون موقع کجا بودی یا اطلاع نداشتی .تفرقه افکن