۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
در انتخابات شورایاری ها

تأیید ۷۰۰ کاندیدای ردصلاحیت شده

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران از تأیید صلاحیت ۷۰۰ نفر از کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.
کد خبر : ۲۳۰۳۵۷
صراط: رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران از تأیید صلاحیت ۷۰۰ نفر از کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.

محمد سالاری' با بیان اینکه صلاحیت این افراد بر اساس بند ه ماده 42 آیین نامه اجرایی انتخابات شورایاری ها رد شده بود، افزود: این بند از آیین نامه اجرایی بر داشتن سابقه یکسال سکونت در محل برای شرکت کنندگان در انتخابات تاکید دارد.
 
وی گفت: صلاحیت این 700 نفر به دلیل عدم احراز سابقه یکسال سکونت در محله ای که از آن کاندید شده بودند، از سوی هیات اجرایی رد شده بود.
 
سالاری عنوان کرد: پس از بررسی های لازم و برگزاری جلسه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران، با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد، صلاحیت همه کاندیداهایی که به موجب این بند، رد صلاحیت شده اند، دوباره تایید شود.
 
رییس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری های شهر تهران تاکید کرد: این دسته از کاندیداها که به موجب بند ه ماده 42 رد صلاحیت شده باشند، می توانند به عنوان کاندیدای تایید صلاحیت شده قطعی، در فرآیند انتخابات حضور داشته باشند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی شورایاری ها، به عنوان معتمدین محلات، شناسایی مشکلات و چالش های محله و انتقال آن به مدیریت شهری برای تصمیم گیری و تصمیم سازی واقع بینانه است لذا همه کسانیکه به عنوان شورایاری محل در این دوره انتخاب شوند، باید در محل انتخاب شده ساکن باشند و نیازی به سابقه یکسال سکونت در گذشته نیست.
 
13 هزار و 815 نفر به عنوان داوطلب در چهارمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران موفق به دریافت کد رهگیری شده اند که با اتمام کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی انتخابات، رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات نظارت براین دوره از انتخابات شورایاری ها آغاز شده است.
 
چهارمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران 22 اسفند ماه به صورت همزمان در 354 محله برگزار و سه هزار و 540 نفر به عنوان اعضای شورایاری های محلات شهر انتخاب انتخاب خواهند شد.

منبع: فارس