۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

عذرخواهی سردار آزمون از سعید معروف

مهاجم جوان تیم ملی فوتبال کشورمان درباره احتمال حضورش در تیم امید می‌گوید که هر تصمیمی گرفته شود تابع آن تصمیم خواهد بود اما معتقد است بازی با شیلی و سوئد کمک زیادی به او و جهانبخش می‌کند.
کد خبر : ۲۳۰۳۵۸
صراط: مهاجم آینده‌دار فوتبال کشورمان که هفته گذشته از روبین‌کازان راهی روستوف شد تا ادامه لیگ برتر روسیه را زیر نظر قربان بردیف سپری کند، می‌گوید که در این تیم قعرجدولی فرصت خوبی برای پیشرفت دارد. سردار آزمون که رابطه‌اش با سرمربی روستوف که کاشف او در روبین‌کازان بود، بسیار خوب است ابراز امیدواری کرد بتواند به روستوف در نیم‌فصل دوم کمک کند تا این تیم در لیگ برتر روسیه باقی بماند. مهاجم 20 ساله تیم ملی حالا در فضایی جدید به دنبال پیشرفت است و اعتقاد دارد با توجه به دفاع قدرتمند فوتبال روسیه می‌تواند بیشتر کسب تجربه کند.


سردار آزمون در خصوص حضورش در روستوف و انجام اولین بازی برای این تیم، ادامه رقابت‌های لیگ برتر روسیه، حضور احتمالی‌اش در تیم امید و البته بازی‌های دوستانه تیم ملی با شیلی و سوئد و دیگر مسائل صحبت کرد که مشروح آن در زیر می‌آید:

چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتی از روبین‌کازان به روستوف بروی؟

من در کازان شرایط خوبی داشتم و موقعیتم در تیم هم خوب بود اما در روستوف می‌توانم زیر نظر مربی خوبی مانند قربان بردیف که قبلاً هم در روبین‌کازان مربی‌ام بود شرایط بهتری را دنبال کنم تا پیشرفتم سرعت بگیرد.

اینکه قرار است در پایان فصل به روبین‌کازان برگردی و از طریق این باشگاه به لیگ برتر انگلیس بروی در برنامه‌های باشگاه است؟

نمی‌دانم به روبین‌کازان بر می‌گردم یا نه و در پایان فصل باید در این خصوص تصمیم بگیریم. باید منتظر باشم تا بازی‌های این فصل لیگ برتر روسیه به پایان برسد و بعد در این خصوص مذاکره کنیم. مطمئناً در پایان فصل هر جایی که به صلاحم باشد می‌روم و فرقی ندارد که لیگ برتر انگلیس باشد یا دوباره در لیگ برتر روسیه بازی کنم.

احتمال اینکه آرسنالی‌ها فصل آینده هم دنبال تو بیایند، چقدر است؟

درباره آینده‌ام هیچ چیز نمی‌دانم اما فکر می‌کنم داستان آرسنال خیلی تکراری شده و خودم هم از صحبت در خصوص این تیم خسته شده‌ام. اکنون نباید عجله کنم و هر وقت صلاح باشد به چنین تیم‌های بزرگی می‌روم اما چیزی قطعی نیست. شاید فصل آینده به لیگ برتر انگلیس بروم، شاید دو سال دیگر این اتفاق رخ دهد و شاید هم اصلاً چنین اتفاقی رقم نخورد و به انگلیس نروم.

یعنی احتمال ماندت در لیگ روسیه بالاست؟

روسیه میزبان جام جهانی 2018 است. لیگ این کشور هم به همین دلیل پیشرفت زیادی کرده و تیم‌ها بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفته‌اند. حداقل این است که من یک فصل دیگر در لیگ روسیه بمانم، چون می‌توانم با حضور در فوتبال این کشور سطح خودم را بالاتر ببرم. دفاع تیم‌های حاضر در لیگ روسیه بسیار قدرتمند است و با توجه به این موضوع و اینکه من یک مهاجم هستم، می‌توانم در اینجا به قدرت خود اضافه کنم تا باتجربه‌تر شوم.

اولین بازی‌ات با لباس روستوف را انجام دادی و توانستید در یک بازی دوستانه به پیروزی برسید؟

بازی خوبی بود و خوشبختانه توانستم چند دقیقه‌ای برای روستوف به میدان بروم. تیم باته بوریسوف هم جزو تیم‌های خوب محسوب می‌شود که قهرمان بلاروس بوده، سابقه شکست دادن بایرن مونیخ را در کارنامه دارد و جزو تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. این بازی تدارکاتی هم برای ما خوب بود تا بتوانیم پیش از آغاز لیگ برتر روسیه شرایط‌مان را بهتر کنیم.

به جز تو چند بازیکن جدید هم به روستوف آمده‌اند. فکر می‌کنی شما، بازیکنان تازه‌وارد به تیم می‌توانید کمک کنید تا روستوف از انتهای جدول لیگ روسیه جدا شود و به رتبه‌های بالایی بیاید؟

بازیکنان خوبی در نیم‌فصل به روستوف اضافه شده‌اند. یک بازیکن در تیم ملی روسیه بازی می‌کند، آرتیوم زیوبا هم از اسپارتاک مسکو قرضی به این تیم آمده که جزو بهترین‌های لیگ بود. در کل شرایط تیم روستوف بهتر شده است. می‌توانیم با کسب یک برد تا رده یازدهم جدول بالا بیاییم و کم کم خودمان را به میانه‌های جدول برسانیم.

پس با این شرایط روستوف در لیگ برتر می‌ماند؟

تلاش ما برای همین کار است. خوشبختانه مربی بسیار خوبی بالای سر تیم‌مان است و با تفکرات قربان بردیف می‌توانیم در لیگ برتر ماندنی شویم و البته به رتبه‌های بالای جدول صعود کنیم.

حالا که با تغییر فضا انگیزه‌ات بالاتر رفته فکر می‌کنی در ادامه فصل روسیه چند گل برای روستوف به ثمر برسانی؟

هر چه خدا بخواهد همان می‌شود. من تلاش زیادی خواهم کرد که بهترین بازی‌هایم را برای روستوف انجام دهم و گلزنی کنم. این موضوع هم برای خودم و هم برای روستوف خوب است.

البته یکی از انگیزه‌هایی که داشتی از تو گرفته شد. بازی با روبین‌کازان می‌توانست یک انگیزه بزرگ برای تو باشد که طبق توافق این باشگاه با روستوف نمی‌توانی برای تیمت بازی کنی؟

در این خصوص من نمی‌توانم اظهارنظر خاصی داشته باشم. این موضوع توافق دو باشگاه بوده و من هم تابع تصمیمی هستم که گرفته شده است. اگر قرار باشد مقابل روبین‌کازان بازی کنم روستوف باید غرامت یک میلیون پوندی بدهد و این هم از تیزهوشی مدیران روبین‌کازان بوده است.

فکر می‌کنی بدون تو چه نتیجه‌ای رقم بخورد؟

نمی‌دانم، فقط امیدوارم دو تیم بازی خوبی را انجام دهند و هر تیمی که حقش است، برنده شود. درباره آمدنم از کازان به روستوف باید یک نکته بگویم و از کسی معذرت خواهی کنم.

از چه کسی؟

من باید از سعید معروف یک معذرت‌خواهی داشته باشم که نتوانستم به کازان برگردم. به او قول داده بودم که در کازان کنار هم خواهیم بود و شاید اکنون او از دست من ناراحت شده باشد که کازان را ترک کردم. بابت همین موضوع باید از معروف عذرخواهی کنم. البته شاید بعد از بازگشت به روسیه دو روز به کازان بروم و کنار سعید باشم. خودم خیلی دوست داشتم که تا پایان فصل در کازان بمانم و بازی‌های سعید را از نزدیک ببینم اما این اتفاق رخ نداد. حالا هم نمی‌دانم معروف تا چه زمانی در کازان می‌ماند اما اگر ماند سال آینده به کازان خواهم رفت تا بیشتر او را ببینم.

تیم ملی کمتر از یک ماه دیگر باید به مصاف شیلی و سوئد برود و در همین زمان هم تیم امید مسابقات انتخابی المپیک را پیش‌رو دارد. هر دو تیم قصد دارند از تو و جهانبخش استفاده کنند و در این بین انگار سنبه کارلوس کی‌روش پر زورتر است.

من و جهانبخش بازیکن هستیم و مطمئناً فرقی ندارد که لباس کدام تیم ملی را به تن کنیم. البته درست است که تیم امید خواسته ما را در اختیار داشته باشد و ما هم برای آقای خاکپور و کفاشیان احترام قائل هستیم اما به نظرم تیم امید در این مرحله بدون ما هم می‌تواند بازی‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد. تیم امید بازیکنان بسیار خوبی دارد که هر کدام‌شان می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر دهند. تیم امید بدون ما هم قدرتمند است.

به نظرت بازی برابر شیلی و سوئد کمک بیشتری به تو و جهانبخش نمی‌کند؟

مطمئناً چنین بازی‌های دوستانه‌ای در آینده بازیکنان جوان هم تأثیرگذار است. به نظرم اگر در این دو بازی حضور داشته باشیم شرایط‌مان تغییر زیادی خواهد کرد اما با این حال باید دید تصمیم چیست. اگر تیم امید در گروه سختی قرار داشت حتماً برای کمک به این تیم در صف اول حاضر بودم و اکنون هم هر تصمیمی که گرفته شود، تابع آن هستم.

پس اگر کی‌روش، خاکپور، کفاشیان و کاشانی به توافق برسند که تو و جهانبخش باید تیم امید را همراهی کنید یا همراه با تیم ملی بزرگسالان باشید برای‌تان فرقی ندارد؟

مطمئناً اگر تصمیمی جمعی گرفته شود، به این تصمیم احترام می‌گذارم. چه فرقی می‌کند لباس کدام تیم را به تن کنم؟ ما سرباز ایران هستیم و جان‌مان را هم برای کشورمان می‌دهیم. در این خصوص هم هر چیزی که صلاح باشد اتفاق می‌افتد و امیدوارم یک تصمیم ملی و خوب گرفته شود. حتماً آقایان کفاشیان، کی‌روش، خاکپور و کاشانی بهترین تصمیم را خواهند گرفت و بهتر است ما صحبتی نکنیم.

منبع: تسنیم