۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

برنامه دیدار آتی ظریف و کری

وزیر خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل فردا (دوشنبه) به ژنو می‌رود و عصر نیز با کری در مونترو سوئیس به رایزنی می‌پردازد و معاونان کری و ظریف نیز ظهر فردا در مونترو بر سر یک میز به گفت‌وگو می‌نشینند.
کد خبر : ۲۳۰۳۷۰
صراط: محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در رأس تیم مذاکره کننده هسته‌ای به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای بامداد فردا (دوشنبه) راهی سوئیس می‌شود.
 
ظریف فردا صبح در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو حضور یافته و ضمن ایراد سخنرانی در این نشست، در حاشیه آن با برخی مقامات شرکت کننده به گفت‌وگو می‌پردازد.
 
سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت خارجه به همراه دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز به مونترو سوئیس می‌روند و قرار است رایزنی‌های معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا به ریاست عراقچی،‌روانچی و وندی شرمن و با حضور هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظهر فردا (دوشنبه) در مونترو برگزار شود.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از ژنو راهی مونترو می‌شود و قرار است عصر فردا (دوشنبه) با جان کری همتای آمریکایی خود در این شهر بر سر یک میز به گفت‌وگو بنشیند.
 
قرار است چهاردهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بین ایران و شش کشور روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه در شهر مونترو برگزار شود.
 
به گزارش فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز فردا (دوشنبه) برای شرکت در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر می‌کند و در آنجا قرار است با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در خصوص تحولات اوکراین و موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، کری بعد از ژنو عازم مونترو سوئیس می‌شود تا در آنجا با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 دیدار و گفت‌وگو کند.
 
براساس این گزارش، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گروه 1+5 به همراه تیم مذاکره‌کننده آمریکا قرار است روز دوشنبه (فردا، 2 مارس) عازم مونترو می‌شود و فردا ظهر با عراقچی و روانچی معاونان وزیر خارجه ایران در خصوص موضوع هسته‌ای ایران به رایزنی خواهد پرداخت.
 
وزارت خارجه آمریکا گزارش کرد که «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا نیز به درخواست جان کری به مونترو سفر می‌کند تا به مذاکرات بپیوندد.
 
طبق این گزارش، لیست کامل هیأت آمریکا که قرار است به مونترو سفر کنند، شامل: «جان کری»، «ارنست مونیز»، «وندی شرمن» «رابرت مالی» مدیر ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در امور مربوط به ایران، عراق و کشورهای خلیج فارس، «جیمز تیمبی» مشاور ارشد معاون وزیر خارجه آمریکا در امور مربوط به کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل، «پائول اروین» مدیر عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای شورای امنیت ملی آمریکا، «کریستوفر بکی‌میر»، معاون هماهنگ‌کننده سیاست تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا، «کوین ویال» مدیر دفتر پادمان‌های بین‌المللی هسته‌ای سازمان ملی امنیت هسته‌ای وزارت انرژی آمریکا، «فلیشا سوئیندلز» مشاور ارشد سیاست تحریم‌ها از دفتر کنترل دارایی خارجی از وزارت خزانه‌داری آمریکا، « نیوول هایسمیت» معاون مشاور قانونی وزارت خارجه آمریکا، «مارک اپلتون» مشاور ویژه وزیر انرژی آمریکا و «جولیا جاکوبی» دستیار ویژه معاون وزیر خارجه آمریکا می‌شود.
منبع: فارس
برچسب ها: ظریف ژنو