۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
مقام اسرائیلی:

نتانیاهو مفاد توافق را علنی می‌کند!

یک مقام ارشد رژیم‌صهیونیستی همزمان با ورود نخست‌وزیر این رژیم به واشنگتن، گفت نتانیاهو در سخنرانی‌ای در کنگره، جزئیاتی را که از توافق با ایران می‌داند، علنی خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۰۴۳۹
صراط: یک مقام ارشد اسرائیلی بامداد روز دوشنبه همزمان با ورود بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به واشنگتن، گفت وی در سخنرانی‌اش در کنگره، آنچه را که از جزئیات توافق هسته‌ای با ایران می‌داند، علنی خواهد کرد.

آنطور که شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، این مقام اسرائیلی که با نتانیاهو به واشنگتن سفر کرده، به خبرنگاران گفته است که وی در این سخنرانی «عناصری را که از توافق با ایران می‌داند، شرح خواهد داد.»

همچنین روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم به نقل از وی نوشته است: «ما اطلاعات زیادی از توافق با ایران داریم و این اطلاعات نشان می‌دهد که 1+5، امتیازات بزرگی داده است.»

وی افزود: «احساس می‌کنیم که اعضای کنگره به طور کامل از جزئیات توافق در حال ظهور آگاه نیستند و به همین خاطر می‌خواهیم به آن‌ها هشدار دهیم.»

این مقام اسرائیلی همچنین گفته است که نتانیاهو تلاش می‌کند تا اعضای کنگره را برای به تعویق انداختن توافق با ایران، متقاعد کند.

وی همچنین افزود: «به عقیده من، کنگره می‌تواند آخرین ترمز برای جلوگیری از توافق باشد... باید به خاطر داشت که ما موافق یک توافق خوب هستیم، توافقی که توان ایران برای رسیدن به بمب اتم را از بین ببرد.»

در دو ماهی که از دعوت جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره می‌گذرد، انتقادات زیادی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده است. وی با این حال عازم آمریکا شده تا نشست مشترکی که روز سه‌شنبه در کنگره برگزار می‌شود، سخنرانی کند.
منبع: فارس