۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

نظر دو نماینده درباره استیضاح ربیعی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از روند فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 3 حوزه زیر مجموعه، گفت: متاسفانه در زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و معضلات آن تاکنون حل نشده، باقی مانده‌اند.
کد خبر : ۲۳۰۴۵۰
صراط: حجت الاسلام روح الله بیگی با اشاره به طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس اظهار داشت: هفته قبل برخی نمایندگان به دنبال استیضاح وزیر کار بودند و با توجه به بررسی بودجه در مجلس این موضوع پس از اتمام آن موکول شده است.
 
وی افزود: یکی از مشکلات اصلی و معضل فعلی بیکاری و کاهش اشتغال در کشور است که این وزارتخانه به عنوان متولی اصلی آن اقدامات موثری انجام نداده است.
 
بیگی با بیان این که متاسفانه در بخش تعاون هم آن طور باید عمل می‌شد، در معاونت تعاون این وزارتخانه، غفلت شده است، گفت: رفاه اجتماعی هم یکی از موضوعاتی است که دولت باید به آن از طریق وزارتخانه متولی توجه می‌کرد.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از راهکارهای افزایش اشتغال و رفاه اجتماعی را داشتن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و تاکید کرد: متاسفانه در 3 شاخه اصلی کار، تعاون و رفاه اجتماعی موضوعات فلج ماندند و معضلات تا کنون حل نشده باقی مانده‌اند.
 
وی افزود: موضوع اصلی طرح استیضاح وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات جوانان پیگیری خواهد شد و دولت باید در این زمینه توجه ویژه نشان دهد.
 
پیش از این هم محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان از تقدیم طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به هیأت رئیسه مجلس خبر داده و تأکید کرده بود: وزارت کار تاکنون به تاکیدات مجلس و درخواست مردم توجه نکرده است.

چند روزی است که بازنشستگان صنعت فولاد مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن و تجمع می‌کنند که باید فکری برای رسیدگی به مشکلات آنان کرد.
 
پور ابراهیمی همچنین در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، طی تذکری عملکرد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را در تعیین تکلیف وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد ضعیف توصیف کرد و همین عملکرد ضعیف را عامل استیضاح وزیر کار برشمرد.
منبع: فارس