۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
به بهانه دفاع از آقاتهرانی

یورش احمدی‌نژادی‌ها به خانه ملت/ هدف، لاریجانی است؟

نکته قابل تامل اینکه مدیرمسئول خبرگزاری رسمی مجلس، که مورد حمله حامیان احمدی نژاد قرار گرفته، توسط علی لاریجانی منصوب می شود.
کد خبر : ۲۳۰۵۶۷
گروه سیاسی صراط - انتشار مصاحبه ای از یک نماینده مجلس درباره اظهارات یک نماینده دیگر، جدیدترین بهانه حامیان محمود احمدی نژاد برای حمله بی محابا به خبرگزاری زیر نظر علی لاریجانی را فراهم کرد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، اظهارات مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در برنامه شناسنامه، به ویژه اشاره او به شرایط حمایت جریان سیاسی متبوع خود از احمدی نژاد در انتخابات 96، بازتاب های فراوانی در میان سیاسیون برانگیخت.

در یکی از این واکنش ها، حسین مظفر نماینده اصولگرای تهران گفت: "کارنامه احمدی‌نژاد به‌ویژه موضوع خانه‌نشینی و اشتباهات پی در پی وی با هیچ آب زمزم و کوثری قابل پاک کردن نیست و مسئله خانه‌نشینی احمدی‌نژاد یک اقدام بسیار منفی در کارنامه عملکردی وی محسوب می‌شود."

انتشار این مصاحبه در "خانه ملت"، خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی، حامیان رسانه ای احمدی نژاد را برآشفته کرد. آنها با انتشار اخباری مدعی شدند که تعدادی از نمایندگان مجلس این مطلب را "توهین به حجت‎الاسلام استاد آقاتهرانی و تلاش ویژه برای تخریب این استاد برجسته حوزوی" خوانده و به هیات رییسه نامه نوشته اند که این موضوع را بررسی کند.

در اخبار منتشرشده توسط حامیان تندروی احمدی نژاد، تعداد دقیق نمایندگان، اسامی آنها و متن کامل نامه مذکور منتشر نشده است. آنها شمار نمایندگان امضاکننده این نامه را "نزدیک به" 100 نفر عنوان کرده اند.

گفتنی است پیش از این، معاون محبوس احمدی نژاد هم نسبت به انتشار نطق یکی از نمایندگان مجلس در این خبرگزاری، از آن شکایت کرده بود!

نکته قابل تامل اینکه مدیرمسئول خبرگزاری رسمی مجلس، مدیرکل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی است که توسط علی لاریجانی منصوب می شود.

از سوی دیگر، انتشار مصاحبه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فارغ از گرایش سیاسی آنها، مهم ترین رویکرد آن در طول مدت فعالیت بوده است. این رسانه در گذشته مطالب متعددی از قول نمایندگان مجلس علیه تندروهای جناح اصلاح طلب و حامیان فتنه منتشر کرده است.

بازتاب های اظهارات مرتضی آقاتهرانی در میان شخصیت های سیاسی به همین جا ختم نمی شود. او در خصوص موضوع جنجالی گرین کارت خود با بیان اینکه گرین کارتش باطل شده گفته بود "گرین کارت به این معنا است که هر شش ماه یکبار باید به آمریکا بروم. من باید یک موسسه را در نیویورک اداره می‌کردم و برای اینکه این کار قانونی باشد گرین کارت می‌گرفتم. من دنبال گرفتن گرین کارت نبودم و هیچکدام از فرزندانم هم گرین کارت ندارند. ولی در این مورد خیلی سر و صدا کردند و راست و دروغ گفتند."

گفتنی است طرح اخیر نمایندگان مجلس در خصوص مسئولان دو تابعیتی و دارای گرین کارت به امضای 12 نماینده رسیده است که نام مرتضی آقاتهرانی در میان آنها دیده نمی شود.