۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶

روزنامه اعتماد تذکر هم نگرفت!

جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات با حضور کلیه اعضا تشکیل و ضمن اعطای مجوز به 47 رسانه، ‌گزارش دبیرخانه هیئت از 9 رسانه نیز در این جلسه مطرح و بررسی شد.
کد خبر : ۲۳۰۵۷۶
صراط: به گزارش دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات، جلسه امروز دوشنبه 11اسفند 1393 با حضور کلیه اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات تشکیل شد. در این جلسه مجوز 47 رسانه، ‌اعم از مکتوب و الکترونیک صادر شد.
 
همچنین در این جلسه گزارشهای دبیرخانه هیئت نظارت از 9 رسانه کشور مطرح و تصمیمات زیر اتخاذ گردید:
 
مصاحبه روزنامه اعتماد در مورخ 93/12/4 درباره «سبک زندگی و فعالیت دانشجویی در دهه 50»  مطرح شد و هیات پس از بررسی و بحث، و با توجه به صدر و ذیل مطلب،‌ آن را  مصداق توهین به ساحت سیدالشهدا (ع) ندانست و اقدامات اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و همچنین توضیحات بعدی و فوری دست اندرکاران روزنامه را کافی دانست. در عین حال مقرر داشت به نحو مقتضی به جامعه رسانه ای اعلام شود که دقت و حساسیت لازم را داشته باشند زیرا با توجه به جایگاه اصول دینی و مقدسات و با عنایت به اعتقادات جامعه اسلامی، حتی شائبه توهین به مقدسات، پذیرفتنی نیست.
 
در ادامه گزارش‌ها،‌ یکی از مطالب هفته نامه «یا لثارات الحسین(ع)» با عنوان «جلوس سلمان ... » مصداق تخطی از مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مشمول تذکر دانسته شد.
 
تیتر اول و عکس روزنامه وطن امروز مورخ 93/12/10 با عنوان «بیمار سعودی» نیز به دلیل تخلف از مصوبات شورای عالی امنیت ملی منجر به تذکر شد. همچنین با توجه به اصرار این روزنامه در بی توجهی به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، پرونده آن به دادگاه ارجاع شد و مقرر شد چنانچه به این روش ادامه دهد اقدامات قانونی، معمول شود.
 
گزارش بررسی نشریه محلی «مهد تمدن» نیز مطرح شد. از آنجا که برخی جهت گیری‌ها و عبارات آخرین شماره این دو هفته نامه در صفحات 23 و 50 مصداق قومیت گرایی افراطی و بند 4 ماده 6 است به این نشریه نیز تذکر داده شد.
 
جدول رسانه هایی که امروز از هیئت نظارت بر مطبوعات مجوز دریافت کردند تا ساعتی دیگر از سوی دبیرخانه این هیئت منتشر خواهد شد.
منبع: فارس