۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹

معرفی ظرفیت‌های اقلید در سفرهای نوروزی

فرماندار اقلید بر ضرورت تلاش مسئولان شهرستانی در بهره‌گیری از حضور مسافران نوروزی برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان تأکید کرد.
کد خبر : ۲۳۰۶۱۴
صراط: صادق کریمی عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان که با حضور مدیر آموزش‌وپرورش، مسئولان جهاد کشاورزی، مرکز اقلیدشناسی، مرکز بهداشت، میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای و سایر اعضا در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش برگزار شد با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن و مفاهیم اسلامی 14گانه در 23 و 24 اسفندماه در این شهرستان اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی باهدف مهجوریت‌زدایی قرآن و آشنایی و انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و مفاهیم اسلامی نقش بسزایی در ارتقای فضای معنوی شهر دارد.

وی تصریح کرد: تمام مسئولان شهرستانی موظف‌اند امکانات و تجهیزات خود را برای برگزاری بهتر این مسابقات به‌کار گرفته و نهایت همکاری و مساعدت را با آموزش‌وپرورش این شهرستان به‌عمل ‌آورند.

کریمی با اشاره به ایام سال نو و سفرهای نوروزی عنوان داشت: سفرهای نوروزی و حضور مسافران در اقلید مناسب‌ترین زمان برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری این شهرستان است.

وی به اهمیت گردشگری و نقش آن در پیشرفت و توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری اقلید با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری تأثیر بسزایی در معرفی و پیشرفت فرهنگی این شهرستان دارد.

فرماندار اقلید به برخورد مناسب و شایسته با مسافران نوروزی و تأثیر فرهنگ شهرستانی در جذب گردشگر تأکید و عنوان داشت: مسائل و مشکلات و ضعف‌های پذیرایی از مسافران نوروزی در سال‌های گذشته بررسی ‌و بر رفع نقاط ضعف تلاش شود تا میهمانان و گردشگران نوروزی با رفاه کامل در این شهرستان اسکان داده شوند که این امر مستلزم هماهنگی کامل ادارات در رفع نواقص است.

کریمی در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت بحرانی آب در کشور و منطقه بر تلاش مسئولان به‌ویژه آموزش‌وپرورش در فرهنگ‌سازی مصرف درست و بهینه از منابع آب در این شهرستان تأکید کرد و بیان داشت: آب مایه زندگی انسان و اصلی‌ترین عامل در ایجاد بسیاری از فنّاوری‌های امروزی است که در صورت عدم مصرف بهینه آن با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.
منبع: فارس