۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
سردار قاسمی:

سردارسلیمانی از مدل فکری امام بیرون آمد

فرمانده دفاع مقدس گفت: سردار قاسم سلیمانی از مدل فکری امام خمینی (ره) بیرون آمد و اگر مدرسه امام را زده بودیم، هزاران سلیمانی بیرون آمده بود.
کد خبر : ۲۳۰۶۱۹
صراط: سردار سعید قاسمی امشب در مراسم شبی در محضر شهدا در محل مسجد قائم (عج) شهر کرمان اظهار داشت: حضور درخشنده مردم در یوم‌الله 22 بهمن قابل تقدیر است و مقام معظم رهبری هم از این حضور قدردانی کردند و امت ما جواب یاوه‌گویی‌های دشمن را مانند همیشه دادند.

وی بیان داشت: مردم با توجه به یاوه‌گویی‌هایی که بود و می‌گفتند مردم ایران دیگر شعار نمی‌دهند اما در روز قدس، 9 دی و 22 بهمن به‌خوبی به صحنه آمدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: مردم در اربعین حسینی با حضور میلیونی در کربلا غوغا آفریدند، هرچند در داخل کشور این حرکت به‌دهان بسیاری از مسئولان نیامد.

قاسمی اضافه کرد: در شرایطی که تحریم بودیم و در منطقه دشمن فشارهایی را بر ما گذاشته بود، شاهد حضور باشکوه مردم در یوم‌الله 22 بهمن بودیم.

فعال فرهنگی افزود: می‌گویند، شما مردم رای به تعامل و میانه‌روی داده‌اید، اگر این جوری است، چرا در بیشتر شهرها وقتی به کف خیابان آمدید، شعارهای تند هم دادید.

قاسمی عنوان کرد: پدر و مادری که تحصیلات دانشگاهی دانشگاه آزاد جاسبی را ندارند، وقتی به خیابان آمدند، می‌دانستند، تحریم‌ها و گرانی بیشتر می‌شود.

وی خطاب به حاضران در آیین شبی در محضر شهدا بیان داشت: هر چند گفته می‌شد شرایط با دیپلماسی لبخند گشایش پیدا می‌کند اما قشری که با شما سنخیتی ندارند و متعلق به تفکر شما نیستند هم به خیابان آمدند و شعارهای تند دادند.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه برای من یک سئوال، تضاد و پارادوکس است که نمی‌توانم آن را رفع کنم، اضافه کرد: چگونه می‌شود، طرفدار چنین تعاملی باشید تا جیره و مواجب شما را برگردانند و بعد شعارهای تند هم می‌دهید و اینکه چرا این اتفاق روی می‌دهد هنوز خودم تحلیلی ندارم.

قاسمی عنوان کرد: اتفاقی در اقتصاد ما نیفتاده است و نه گشایشی شد و نه به پاسپورت ما اجر و قربی گذاشتند.

وی این سئوال را مطرح کرد که مردم چرا هنوز شما را روی فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری سماجت به خرج می‌دهید  و پافشاری می‌کنید در حالی که گفته می‌شود این حرف‌ها الان برای زندگی و برای مبارزه به کار نمی‌آید و نماینده آنها در تلویزیون گفت این شعارها جواب نمی‌دهد و متعلق به مقطع خاصی است و آن چه ما می‌گوییم، درست است.

قاسمی گفت: مردم دریافته‌اند، یگانه راه فلاح و رستگاری استمرار حمایت از استراتژی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و این تفکر حاصل جمله «ما می‌توانیم» است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ما می‌توانیم شیر نفت و گاز را به روی دشمنان ببندیم و آنها را تحریم ‌کنیم، عنوان کرد: برکت جنگ هم این کلمه بود، ما می‌توانیم اما آنها در تلویزیون گفتند، قیام حسینی جواب نمی‌دهد و صلح حسنی را باید دنبال کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه بحث جریان انحرافی ساخته و پرداخته رسانه‌های مافیایی است، اضافه کرد: به اجرای منویات مقام معظم رهبری باید ادای احترام کنیم.

قاسمی تصریح کرد: یک جناح فکری وجود دارد که قائل به تفکر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست با وجود اینکه ممکن است، بگویند ما و امام و آقا از ابتدا با هم آغاز کردیم و با هم بودیم.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی 37 ساله شده است، افزود: قبل از اینکه انقلاب اسلامی شکل بگیرد هم می‌گفتند، نمی‌شود و نمی‌توانیم.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: با دروس فعلی بچه مسلمان از مدارس بیرون نمی‌آید و فرد نسبت به ولایت و نبرد خنثی می‌شود در حالی که زبان خارجی می‌داند و قرآن را حفظ می‌کند اما در روز فتنه گیج و کلافه است، زیرا نمی‌داند برای چه کسی باید شمشیر بزند.

قاسمی با تاکید بر اینکه چهره‌های معدودی در فتنه نسوخته‌اند، تصریح کرد: خطوط فکری مشخص شده‌اند و معلوم است چه کسی به چه جناحی تعلق دارد و برای اینکه بدانید چه کسی با امام و چه کسی بر امام است، باید تالیفات امام و رهبری را مطالعه کنید.

وی به حکم امام راحل درباره اعدام سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: اگر حکم سلمان رشدی انجام شده بود، امروز شاهد اهانت به پیامبر اعظم (ص) توسط رسانه‌ها و کاریکاتوریست‌ها نبودیم.

وی به راهپیمایی 20 میلیونی اربعین سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری با هم ده‌ها عملیات را انجام دادیم، اما مسئولان ما این اعتقاد را ندارند که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

قاسمی اظهار داشت: دعوای ما این است که تنها تفکر پیروز فقط و فقط تفکر امام خمینی (ره) است.
منبع: فارس