۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

روستاهای بین سامرا و تکریت آزاد شدند

منبع امنیتی عراق از آزادی مناطق تل افضلی، ابوشوارب، روستاهای عشایر البدری، عکار و تل الفضیلی در حومه تکریت خبر داد.
کد خبر : ۲۳۰۶۸۲
صراط: منبع امنیتی عراق از آزادی مناطق تل افضلی، ابوشوارب، روستاهای عشایر البدری، عکار و تل الفضیلی در حومه تکریت خبر داد.

یک منبع امنیتی عراق خبر داد که عملیات نظامی که از صبح دیروز دوشنبه آغاز شده با پیشرفت آشکار نیروهای ارتش و بسیج مردمی همراه بود و به آزادسازی دو منطقه تل الفضلی و ابوشوارب در جنوب تکریت منجر شد.
 
وی افزود: این عملیات از شمال سامراء آغاز شد و روستاهای عشایر البدیری، روستاهای توابع آن، منطقه عکار، روستای تل الفضیلی و روستای الطارش عرب ال بتونی را که همگی بین سامراء و تکریت واقع هستند، آزاد شدند.
 
این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: نیروهای عراقی بیش از یکصد نفر که داعش آنها را در تونل‌هایی زیرزمینی یک مجتمع مسکونی در جنوب تکریت به گروگان گرفته بود آزاد کردند که در این عملیات «حامد السبع البدری» یکی از تروریست‌ها و مسئول این مجتمع مسکونی به هلاکت رسید.
 
وی افزود: نیروهای ارتش و بسیج مردمی همزمان با این عملیات حمله به القادسیه در شمال تکریت و الدیوم در غرب آن را آغاز کردند.
 
این منبع تاکید کرد: عملیات دیگری از محوری دیگر در فرودگاه الضلوعیه آغاز شد که در جریان آن منطقه شیخ محمد الکبیشاه و تپه‌های البکر در حومه فرودگاه آزاد شد.
 
«علی السرای» مسئول اطلاع رسانی بسیج مردمی عراق نیز به خبرنگار فارس در این باره گفت: نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال دروازه جنوبی تکریت را تحت کنترل کامل خود گرفته‌اند و این نیروها موفق شدند منطقه مقام شیخ محمد در شرق سامرا و جنوب تکریت را نیز از چنگ داعش خارج کنند.
 
این منبع گفت: جمع زیادی از عناصر داعش در منطقه شمال شرق سامرا خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند و چندین بمب دستی هم از سوی نیروهای پلیس در مسیر الدور کشف و خنثی شد.
 
در استان دیالی هم السرای اعلام کرد که نیروهای بسیج مردمی 6 خودروی داعشی را که در محور سد العظیم به سوی کوه‌های حمرین در حرکت بودند به آتش کشیدند که به هلاکت همه سرنشینان آنها منجر شد.
 
السرای تاکید کرد که «قصی ابراهیم علی المصلاوی» معروف به «ابوقتاده» سرکرده داعش در سد حمرین در جاده سد العظیم به سد حمرین به هلاکت رسید.
 
وی افزود: نیروهای بسیج مردمی با کمک پلیس فدرال موفق شدند از سه محور به سوی دریاچه نمک در صلاح الدین پیشروی کنند.
 
از سوی دیگر محمد ابراهیم سرهنگ پلیس فدرال نیز در این خصوص گفت: نیروهای پلیس فدرال سه کیلومتر به داخل منطقه شیخ محمد یسار و پنج کیلومتر به داخل منطقه پل ابوشوارب نفوذ بردند.
 
وی افزود: پلیس فدرال و بسیج مردمی منطقه البوحسانی را در جنوب شرقی تکریت نیز آزاد و ضمن برافراشتن پرچم عراق در آنجا به سوی جاده الدور پیشروی کردند.

منبع: فارس
برچسب ها: سامرا تکریت عراق