۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کنترل کردیم نیروی جدید در شهرداری جذب نشود

نظر شاکری درباره حقوق پرسنل شهرداری

در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران لایحه بودجه سال 94 شهرداری تهران (بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن) مورد بررسی اعضا و معاونین شهرداری تهران قرار گرفت.
کد خبر : ۲۳۰۷۳۲
صراط: اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر و در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 94 شهرداری تهران (بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن) اظهار داشت: در خصوص دریافت حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران گفت: بسیاری از مشکلات با گفت‌ و شنود محاوره‌ای حل نمی‌شود بلکه باید تصمیمات اساسی در این خصوص اتخاذ شود.
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت‌ها برای انجام پروژه‌ها نیاز به استخدام نیروی انسانی دارد و شهرداری باید متعهد استخدامی را در مدت زمان فعالیتشان برای آنها ایجاد کند چرا که در غیر این صورت دریافت نیرو از سایر راهکارها سبب فسادی خواهد شد که اعضا می‌داند.
 
در ادامه محسن سرخو عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص اظهار داشت: دریافتی‌ها در شرکت‌ها نباید به شکلی باشد که ساختار مدیریتی و نیروی انسانی شهرداری را به هم بریزد.
 
وی گفت: در شرایط فعلی دریافتی پرسنل خیلی از سازمان‌ها و شرکت‌های سازمانی علیرغم فعالیت یکسان‌اشان مشابه نیست به طوری که دریافتی یک شرکت 1.5 برابر شرکت دیگر بوده است.
 
در ادامه محمود صلاحی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران اظهار داشت: در سال 93 استخدام نیروی جدید را بسیار بسیار کنترل کردیم و 98.5 درصد همایش‌هایی که قرار بود ما بانی آن باشیم حل شد و هر چه درآمد مازاد داشته‌ایم در چرخه منابع و مصارف هزینه کردیم.
 
وی ادامه داد: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز سه دوره مدیریت را تجربه کردند و در حال حاضر تمام کالایی که در این شرکت عرضه می‌شود بین 10 تا 20 درصد ارزان‌تر از بیرون بازار بوده است.

منبع: فارس