۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳

صلاحیت نیلی امشب بررسی می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: صلاحیت سرپرست دانشگاه تهران در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود.
کد خبر : ۲۳۰۷۸۶
صراط: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: صلاحیت سرپرست دانشگاه تهران در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود.

محمدمهدی زاهدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در حاشیه بیست و هشتمین جشنواره خوارزمی در جمع خبرنگاران در خصوص زمان مشخص شدن تکلیف ریاست دانشگاه تهران، گفت: این سؤال را باید از وزیر علوم بپرسید.
 
وی افزود: بررسی صلاحیت سرپرست دانشگاه تهران در دستور جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، اما نمی‌دانم به بررسی این دستور کار در جلسه امشب می‌رسیم یا نه، چون دستورات دیگری نیز برای این جلسه پیش‌بینی شده است.
 
زاهدی در خصوص ارزیابی‌اش در زمینه رأی‌آوری نیلی احمدآبادی به‌عنوان رئیس دانشگاه تهران در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: روند بررسی شورا در خصوص رسیدگی به صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها به این شکل است که دو مرجع رسمی گزارش‌هایی را درباره عملکرد و سوابق فرد پیشنهاد شده اعلام می‌کند. پس از آن اگر سؤالی وجود داشته باشد مطرح و پاسخ آن داده می‌شود و بعد هم به رأی‌گیری گذاشته می‌شود.
 
زاهدی در خصوص "اگر در دستور کار امشب شورا این مسئله مطرح نشود مجلس با وزیر علوم در این خصوص جلسه‌ای یا رایزنی خواهد داشت؟" گفت: تکلیف ریاست دانشگاه‌ها به وزارت علوم برمی‌گردد و اگر این‌گونه باشد مشکل برای خود دانشگاه تهران ایجاد می‌شود، زیرا سرپرستی بیش از 6 ماه می‌تواند از سوی مراجع نظارتی با اشکال روبه‌رو شود.
 
وی گفت: دیوان محاسبات می‌تواند وارد شود و تمام هزینه‌هایی را که پس از 6 ماه صورت گرفته غیرقانونی تلقی کند، بنابراین دانشگاه تهران دچار مشکل می‌شود و چنین روندی به‌نفع دانشگاه نیست.
 
زاهدی در پاسخ به سؤالی درباره رابطه دولت و مجلس گفت: رابطه دولت و مجلس همیشه خوب بوده است.
منبع: تسنیم